Azidops Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Jeg og sambo har et vennepar der mannen i forholdet er en god kompis fra ungdomstiden. Vi hadde planer om å dra på ferie sammen i år, men nå blir det ingenting av. Historien er som følger: I mai foreslo han og damen at vi 4 kunne reise på ferie sammen. Vi kunne først reise på hytten deres på østlandet for så å reise utenlands derifra. Jeg foreslo å bestille ferie med en gang, men dette ble nedstemt siden det (liksom) skulle så enkelt å finne en billig tur siden Torp og Gardermoen ligger i nærheten av hytten deres. Jeg flyttet ferien min fram en uke og vi ble enige om å sjekke nettet jevnlig om vi fant noe billig og greit og så ta det derfra. Tiden gikk, men vi fant ingenting. Så hadde vi et par fellesmiddager sammen der vi skulle lete etter turer sammen, men vi fant ingenting, hovedsakelig fordi damen til kompisen min (la oss kalle henne Kari) syntes at det var for dyrt/dårlig/feil sted osv. I løpet av disse middagene kom det fram at hun ventet på svar fra en venninne og hennes samboer om de besøke dem på hytten. I går fikk jeg en melding fra kompisen min om at hvis jeg og sambo fant en tur for bare oss to, så måtte vi bare ta den uten å tenke på dem. Venninnen til Kari hadde nettopp bestemt seg for å komme ned på hytten deres en uke. Denne uken overlapper delvis med den tiden vi ville vært utenlands, så jeg mistenker sterkt at det er Kari som har presset fram at de ikke kan reise med oss. Kort oppsumert kan man si det slik: De inviterer oss på ferie, får meg til å flytte på ferien min for å matche deres, oppforder oss til å vente med å bestille, avtaler noe annet med noen andre og gir beskjed rett før vi har ferie at det ikke blir noe av allikevel. Så her står jeg igjen da uten ferieplaner og min ferie starter til helgen. Ikke finnes det noe særlig med billige billetter igjen og utvalget er dårlig. Mitt spørsmål er: Hvordan ville dere reagert på denne situasjonen? a) Blitt sint og bedt ham å ta av seg de rosa tøflene b) Smile og si at det går greit c) ? Dette er altså en god kompis der vi har felles venner og bekjente. Lenke til kommentar
Henning1332 Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Jeg og sambo har et vennepar der mannen i forholdet er en god kompis fra ungdomstiden. Vi hadde planer om å dra på ferie sammen i år, men nå blir det ingenting av. Historien er som følger: I mai foreslo han og damen at vi 4 kunne reise på ferie sammen. Vi kunne først reise på hytten deres på østlandet for så å reise utenlands derifra. Jeg foreslo å bestille ferie med en gang, men dette ble nedstemt siden det (liksom) skulle så enkelt å finne en billig tur siden Torp og Gardermoen ligger i nærheten av hytten deres. Jeg flyttet ferien min fram en uke og vi ble enige om å sjekke nettet jevnlig om vi fant noe billig og greit og så ta det derfra. Tiden gikk, men vi fant ingenting. Så hadde vi et par fellesmiddager sammen der vi skulle lete etter turer sammen, men vi fant ingenting, hovedsakelig fordi damen til kompisen min (la oss kalle henne Kari) syntes at det var for dyrt/dårlig/feil sted osv. I løpet av disse middagene kom det fram at hun ventet på svar fra en venninne og hennes samboer om de besøke dem på hytten. I går fikk jeg en melding fra kompisen min om at hvis jeg og sambo fant en tur for bare oss to, så måtte vi bare ta den uten å tenke på dem. Venninnen til Kari hadde nettopp bestemt seg for å komme ned på hytten deres en uke. Denne uken overlapper delvis med den tiden vi ville vært utenlands, så jeg mistenker sterkt at det er Kari som har presset fram at de ikke kan reise med oss. Kort oppsumert kan man si det slik: De inviterer oss på ferie, får meg til å flytte på ferien min for å matche deres, oppforder oss til å vente med å bestille, avtaler noe annet med noen andre og gir beskjed rett før vi har ferie at det ikke blir noe av allikevel. Så her står jeg igjen da uten ferieplaner og min ferie starter til helgen. Ikke finnes det noe særlig med billige billetter igjen og utvalget er dårlig. Mitt spørsmål er: Hvordan ville dere reagert på denne situasjonen? a) Blitt sint og bedt ham å ta av seg de rosa tøflene b) Smile og si at det går greit c) ? Dette er altså en god kompis der vi har felles venner og bekjente. Råttent gjort av "Kari" hvis det er tilfelle. Ville tatt en prat med han Lenke til kommentar
karakatua Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Høres for meg ut som dere var en reserve løsning for "Kari" tilfelle de andre ikke kunne, veldig råttent gjordt. Jeg hadde nok tatt en real prat med de og sagt at jeg var veldig skuffet, og så hadde nok det venneforholdet blitt til et minimum av kontakt... Da vil de iallefall vite hvorfor dere ikke kontakter de, enn at det bare blir stille uten noen forklaring.. men det er meg da... Lenke til kommentar
enator Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 ikke helt ok det der. i mine øyne så virker det som om dere var en reserveløsning ja, (som postet over) men så lenge dere er gode kompiser så er det vel ingenting i veien for og fortelle han at det var litt lumpent gjort. men det er vel ingen vits og dra det lenger, de er nok ikke helt blide på hverandre etter at du har sagt at du er litt skuffa. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Ser for meg han føyer seg for henne av en eller annen grunn (kan bare spekulere i hvorfor). Jeg ville ikke bare smilt og sagt det var greit, men jeg hadde ikke sendt miltbrann i posten heller. Tatt en prat med ham, og sagt at du føler det er trist og litt surt at det ble som det ble. Gjør det på en saklig måte, så er det mulig å beholde vennskapet. Har dere noe forhold til Kari? For HENNE er sikkert venninna hennes mer "morsom" å planlegge ferien etter, enn et par hun ikke har noe spesielt forhold til. Lenke til kommentar
Henning1332 Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Når jeg tenker over det, at de(Kari) har "ødelagt" ferien deres. Hadde det vært meg hadde jeg tennt i bånn. men sånn er nå jeg da. Ville prøvd å snakket med han, og funne ut hva som virkelig fikk de til å ombestemme seg osv... Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Du får si at det er uaktuelt å planlegge noe med de flere ganger. Du og kjæresten din finner sikkert på no kult. Dere trenger da ikke nødvendigvis dra ut av landet:-) Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 "Nei hva faen? Her skyver jeg ferien min frem en hel uke pga. avtalen vi hadde, og så bare stikker du meg i ryggen med Kari som dolk? Vit at jeg ikke er sur på deg, bare skuffet." 'Ish. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Ser ut som folk er relativt samstemte her. Jeg bør konfrontere ham med hva jeg synes om saken, men det blir ikke aktuelt å brenne alle broer for dette her. Det er tross alt en god kompis det er snakk om. Men det var godt å høre at jeg har grunn til å reagere og at det ikke bare var jeg som var fintfølende. Når det gjelder relasjonen vår til Kari så er Kari bare samboeren til kompisen min om dere forstår. Skulle det bli slutt mellom dem så ligger lojaliteten hos kompisen min. Men jeg skal allikevel være litt forsiktig fordi Kari er søsteren til en felles kompis av oss :-) Takk for svarene folkens. Hanne: Vi har nå siktet oss inn på en tur til Barcelona på 4-stjerners hotell i nærheten av stranden. Så alt ordner seg til slutt. Endret 17. juli 2008 av Azidops Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Jeg hadde først blitt dritsur! Siden jeg aldri klarer å være langsint så hadde det gått fort over til skuffelse. For framtiden hadde jeg droppet å planlagt noe som helst med de igjen. Edit: Klarte å overse siste innelegget fra trådstart. Bra at det ordnet seg for dere lell. Endret 17. juli 2008 av Mirann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå