Gå til innhold

Får penger tilbake

Anbefalte innlegg

Det ble til en ATI vs Nvidia tråd rimlig kjapt ja hehe.

Kjøpte FSX Gold i går og det kjørte som f.. på 280gtx såpass mye bedre en mine gammle kort at jeg lurer på om det er et test der ute med FSX dx10 ? (når vi først er såpass OT mener jeg), tror nemlig 280gtx bruker sine ekstra krefter her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I MINE spill , World in Conflict , Crysis osv , så er 280 kortet ca 20 % bedre enn ATI motstander , det holder for meg.

AMDs motstander HD 4870 X2 er ca 14% raskere enn GTX 280 i Crysis på din skjerm (1920x1200) i følge denne testen.

I følge denne testen er AMDs motstander ca 61% raskere enn et fabrikkoverklokket GTX 280 på din skjerm (1920x1200 4xAA 4xAF)

Jeg skjønner at du vil forsvare pengebruken din. Til det får jeg bare si: man lærer av sine feil. Det er bedre å ta en bitter lærdom enn å ignorere tabben og stå i fare for å gjenta det en annen gang.

Lenke til kommentar
Det ble til en ATI vs Nvidia tråd rimlig kjapt ja hehe.

Tja, det er nå den mest naturlige konkurrenten å sammenligne med. Intel, Via, XGI osv har jo ikke så mye å stille opp med. Presenterer noen feilaktige påstander så er det også naturlig at vi påpeker feilene både for deres egen del og for å ikke villede andre som leser tråden.

Nå driver du nærmest og håndplukker enkelt innstillinger kortet drar fra på Simen.

Jeg håndplukker ikke men tok fram de resultatene jeg fant. Du må gjerne komme med andre resultater som svarer på Bulletus sitt innlegg om hans spill (Crysis og World of Conflict) og holder det relevant for hans bruk, 1920x1200, som skjermen hans takler. Skjermen hans står i signaturen.

280gtx yter gjevnt over bedre en 4850 x 2 og 4870.

Bulletus snakket om ATIs motstander til GTX 280. Det er HD 4870 X2. Begge har veiledende pris på 499$, begge får omtrent samme pris i Norge, begge bruker 2 sloter, de er omtrent like lange, har sammenlignbart effektforbruk osv. Med andre ord de klar mest naturlige motstanderne.

Lenke til kommentar

http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-4870-review--asus/10

Bulletus snakket om ATIs motstander til GTX 280. Det er HD 4870 X2. Begge har veiledende pris på 499$, begge får omtrent samme pris i Norge, begge bruker 2 sloter, de er omtrent like lange, har sammenlignbart effektforbruk osv. Med andre ord de klar mest naturlige motstanderne.

Om det er 4870x2 som ikke er sluppet enda så fikk jeg ikke med meg det. 4870x2 blir selvsagt bedre en 280gtx, små testene vi har sett til nå lover veldig bra.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Før vi begynner den vanlige frem og tilbake greia mellom NV og ATi, så må det sies at det argumentet med det ikke bare er NV kjøperne som er irrasjonelle i sine valg når de bruker "lave" oppløsninger som 1680x1050 og mindre på GTX280. Har sett flere eksempler her på ATi-brukere som kjøper like dyr 4850/4870 SLI og sitter med oppløsninger der det overhodet ikke har noen effekt å snakke om.

Lenke til kommentar
Dette virker som en rimelig desperat sjarmoffensiv fra eVGA og XFX. Mon tro om Nvidia har noen finger med i spillet siden det skjer samtidig med to kortprodusenter og har samme datoer. Disse er jo trofaste Nvidia-partnere (i motsetning til noen andre produsenter) så det kan tenkes at Nvidia står bak refunderingen.

Har USA eller Canada noe lignende norsk angrerett?

Ser det heller på som jævlig bra service egentlig, så skjønner ikke hvorfor du må snu det om som noe negativt. Dette er jo meget bra for forbrukerne.

Å få tilbake differansen pga prisendringer er ingenting du kan kreve uansett, så nVIDIA er meget greie her.

Lenke til kommentar

GTX 280 kommer med GDDR5 som en "jippo", men det vil ikke gi brukeren noen fordeler.

Nvidia kan gjør det kanskje tidlig som en "jippo" men vil garantert gjøre det når GDDR5 er billigere å implementere på kortene enn GDDR3.

skjønner ikke hvorfor du må snu det om som noe negativt.

Beklager om du har misforstått meg. Det var ikke negativt ment.

Han snur det ikke negativt, men om man tror det er positivt så blir man faktisk lurt. Man kommer ikke fortere frem på en 12 felts motorvei vs en 8 felts om det om kun 6 felter brukes. Eller man kan komme like fort frem, eller fortere, på en 2felts traffikert motorvei med 120km/t som på en 4 felts med 60km/t.

EDIT:

Sammenligningen gjelder minnebussbredde og minnehastighet som gir minnebåndbredde.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nå når 280 GTX bare såvidt koster over 3000 kr er Nvidia igjen på toppen , et knallsterkt SINGEL gpu -kort. ATI folka kan trekke frem en og annen benchmark men overall er 280 gtx som er kongen nå .4870 i CF koster jo brått 4000 kr ,,,,- med 200 % større sjangse for driverkrøll osv .

Jeg synes det er surt at jeg tapte 1200 kr på å kjøpe 280 kortet så kjapt siden det har sunket så kraftig i pris. MEN jeg angrer ikke på kortvalget - med Nvidia vet jeg hva jeg får . ATI hadde problemer med AoC i flere uker ( hvis dere kaller aoc beta , hvorfor knuser Nvidia til med bedre frames da ? )Gjelder sikkert flere spill også . Mitt gamle ati kort hadde store problemer med Stalker osv m, nei - ati skal aldri mer inn i mitt hus . Dessuten sammarbeider alle spill med Nvidia så vi er garantert fin ytelse og lite problemer når spillene kommer ut og slipper å vente ukesvis på nye drivere .

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Prisene begynner å ligne. Men HD4870 er ikke direkte konkurrent og årsaken til sisste prisfall på GTX 280. Det er før-skjelvene av Hd4870X2 som har forårsaket siste prisstallene. Hva etter-skjelvene kommer til gjøre gjenstår det å se, men alt tyder at prisene kommer til å forsette å falle.

Det som er sendende nå, er prisen på HD4870X2, og en rimelig pris (si ca. 3000) kan fort sende GTX 280 prisen til bunn.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Nå når 280 GTX bare såvidt koster over 3000 kr er Nvidia igjen på toppen , et knallsterkt SINGEL gpu -kort. ATI folka kan trekke frem en og annen benchmark men overall er 280 gtx som er kongen nå .4870 i CF koster jo brått 4000 kr ,,,,- med 200 % større sjangse for driverkrøll osv .

Jeg synes det er surt at jeg tapte 1200 kr på å kjøpe 280 kortet så kjapt siden det har sunket så kraftig i pris. MEN jeg angrer ikke på kortvalget - med Nvidia vet jeg hva jeg får . ATI hadde problemer med AoC i flere uker ( hvis dere kaller aoc beta , hvorfor knuser Nvidia til med bedre frames da ? )Gjelder sikkert flere spill også . Mitt gamle ati kort hadde store problemer med Stalker osv m, nei - ati skal aldri mer inn i mitt hus . Dessuten sammarbeider alle spill med Nvidia så vi er garantert fin ytelse og lite problemer når spillene kommer ut og slipper å vente ukesvis på nye drivere .

At GTX280 kom til å falle i pris var jo innlysende etetr at man så hvor bra 4870 var. Om folk taper cash på å kjøpe ved feil tidspunkt er det ikke NVidia eller XFX/EVGA etc sitt problem. Sånne ting må forbrukerne passe på selv. Lukter norsk sutring av verste merke å grine for at man ikke får samme "oppreising" som de i USA.

Jeg skal ikke si at ATI aldri har hatt noe krøll med drivere og kort, men det har jo NVidia også. Jeg ble utsatt for 7900gt-problemet, og fikk et dødt 7800gt også. For noen mnd siden tok et 6800gs agp kvelden, sannsynligvis fordi en eller annen voltregulator begyne å pumpe masse spenning til kjernen - til kjøleren var et par hundre grader varm eller noe sånt (lett overdrevet, men fikk blemme da jeg tok på den...). På tross av det sitter jeg og skrievr dette på en PC med et XFX 7900gt i, selv om jeg har 3 x1800-kort, 2 x1900-kort og en god del andre kort jeg like gjerne kunne brukt.

Fanboyism lønner seg aldri... Men trives du med å betale overpris for noe en annen fabrikant gjør for mye mindre penger, så værsågod.

Lenke til kommentar
Fanboyism lønner seg aldri... Men trives du med å betale overpris for noe en annen fabrikant gjør for mye mindre penger, så værsågod.

Skjønte du ikke hva jeg skrev ? Jeg syntes jo det var surt med de 1200 kronene ekstra ,,,,,,,

Ellers har det ingenting med fanoyizm å gjøre at 280 gtx nå er det naturlig valg for hardcore gamere , det er det prisen som har avgjort ;)

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Artig, 1300 kroner billgere på to uker :roll:

Men er vel ikke stort vits å prøve å få igjen pengene siden man må handle fra Evga Store og da faller jo litt av vitsen bort for min del.

*EVGA Bucks can only be used exsclusively within the EVGA Store. EVGA Bucks cannot be used for shipping and sales tax.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hallo, vil bare si at EVGA godtokk min søknad om penger tilabake ordningen. Jeg fikk denne E-mailen:

"This email is to confirm that your invoice has been approved and that your selected option of either EVGA Bucks or Cash Back has been fulfilled.

Thank you for participating in the EVGA GTX 280/260 Reimbursement Program.

This is an automatic email. Please do not reply to this email.

Thank You

- EVGA Marketing"

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...