pute91 Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Hmm. Jeg var nettop i USA og kjøpte et EVGA GTX 280 skjermkort den 4 juli. er det mulighet for at jeg kan få tilbake penger da? etter det som står her burde det være det... Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Jeg vurderer å bruke angrerett på mine EVGA GTX 280 Superclocked som jeg kjøpte til 5 295, viss ikke dette tilbudet gjelder i norge også. Kortene har sunket over 1000 kr i pris. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Jeg synes at det finnes langt viktigere forbrukersaker å irritere seg over enn at de som med full viten og vilje betalte 4-5k for å få det hotteste iløpet av 48 timer etter release skal få rabatt..... Helt enig, er man så "dum" at man kjøper en toppmodell med engang den kommer og sitter å forsvarer det på forum etterpå med at man får det man betaler for etc. så fortjener man også å "tape" de kronene. Dog et bra tiltak av xfx og evga. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Ingen som sier at det er noe de bør få eller har krav på, men når noen først får det så synes jeg det skal gjelde alle, ikke kun folk i USA. Hadde skjønt det om XFX og eVGA solgte skjermkort kun der borte, men det gjør de jo som kjent ikke. Lenke til kommentar
The7thSense Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Kjøpte mine 2 XFX GTX280 02.07.08. til 4999,- pr.stk. Håper dette blir mulig for oss europeere også.. Fint med penger tilbake...(vente, vente).. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Ingen som sier at det er noe de bør få eller har krav på, men når noen først får det så synes jeg det skal gjelde alle, ikke kun folk i USA. Hadde skjønt det om XFX og eVGA solgte skjermkort kun der borte, men det gjør de jo som kjent ikke. De gjør det sannsynligvis fordi det 1) er et godt pr stunt 2) er relativt enkelt å organisere. Det er neppe enkelt å organisere utenfor USA. Flere av disse leverandørene har trade-in deals også der du kan sende inn ditt 7900 kort og få et 8800 kort rabattert osv. I tillegg har de mail-in rebates som gir _veldig_ gode priser fordi mange er for late til å sende inn rabattkortet og de derfor kan annonsere det til under innkjøpspris. Disse tingene skjer også bare i USA, men jeg ser ikke at folk klager på det? Lenke til kommentar
pute91 Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Prøvde akkurat å søke og jeg oppfyller alle krav, men når jeg trykker på ENTER for å søke står det at jeg ikke har fylt inn serienummer selv om jeg har gjort det. Vet noen hvor mange tall det skal være i serienummeret? mitt har 13.... :/ Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Har lest å EVGA forumet at tilbudet omfatter hele verden og at det betales ut i USD. Det vil da bli mye mer lønnsomt å bruke angrefrist på kortet (viss det ikke er for sent) Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 jeg fatter ikke hvordan nvidia kan finne på å lansere så mange "topkort" i løpet av så kort tid som de har gjort nå. jeg ville satt en 10'er på at det er for å tyne så mye penger som overhode mulig fra forbrukere. forstår godt at noen av de lojoale nvidia produsentene begynner med amd/ati kort også. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Prøvde akkurat å søke og jeg oppfyller alle krav, men når jeg trykker på ENTER for å søke står det at jeg ikke har fylt inn serienummer selv om jeg har gjort det. Vet noen hvor mange tall det skal være i serienummeret? mitt har 13.... :/ serienummer? Tenker du på kontonummer, personnummer? Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 jeg ville satt en 10'er på at det er for å tyne så mye penger som overhode mulig fra forbrukere. forstår godt at noen av de lojoale nvidia produsentene begynner med amd/ati kort også. Produsentene lager til enhver tid de kortene de tjener mest på. Så det argumentet ditt ville bare gjort at de satser mer på NVidia hvis NVidia gjør det ytterste for å tjene mest mulig. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Dette var tåpelig så lenge det bare gjelder noen få og bare et par land. Det burde vært cashback over hele linja, dette får jo andre til å føle seg ennå mer snytt. GTX 280 lanseringen er spesiell fordi HD4870 kom rett etter og rævkjørte produktet til en ekstremt mye lavere pris, dermed begynte hurtig prissenking av GTX serien. Dette har ikke skjedd før. Det virket nesten som om HD4870s pris og ytelse kom som en total overaskelse på Nvidia. Endret 17. juli 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
haalo Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) [...]GTX 280 lanseringen er spesiell fordi HD4870 kom rett etter og rævkjørte produktet til en ekstremt mye lavere pris, dermed begynte hurtig prissenking av GTX serien.[...]RV770 rævkjørte GT200 med pris. EDIT: RV770, ikke RV670 . Endret 17. juli 2008 av haalo Lenke til kommentar
pute91 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Prøvde akkurat å søke og jeg oppfyller alle krav, men når jeg trykker på ENTER for å søke står det at jeg ikke har fylt inn serienummer selv om jeg har gjort det. Vet noen hvor mange tall det skal være i serienummeret? mitt har 13.... :/ serienummer? Tenker du på kontonummer, personnummer? Nei, tenker på serienummer på 280 kortet mitt. Tror årsaken til at det ikke fungerer med serienummeret jeg trykker inn er at jeg enda ikke har registrert produktet Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Haalo: HD4870 rævkjørte GTX280 fordi det yter nesten helt par med halvparten av die-size, vesentlig mindre kompleks pcb arkitektur og halvparten av prisen. Altså et mye enklere kort som yter kun 10% under monsterkortet til Nvidia. Endret 17. juli 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Fikk et ganske tørt svar fra Komplett som omtrent lurte på om jeg klarte å lese hehe. Med andre ord virker det som dette ikke kommer til å gjeldet i Norge (i alle fall ikke komplett, og de har nok solgt mest xfx - evga kort). Haddet jo vært en bonus, men videre noe man må tåle om man har hardware som hobby ). Endret 17. juli 2008 av simalarion Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Fikk et ganske tørt svar fra Komplett som omtrent lurte på om jeg klarte å lese hehe. Med andre ord virker det som dette ikke kommer til å gjeldet i Norge (i alle fall ikke komplett, og de har nok solgt mest xfx - evga kort). Haddet jo vært en bonus, men videre noe man må tåle om man har hardware som hobby ). HAHA ! Jeg fikk det samme svaret : "Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt som ikke skyldes feil får ikke tilbakevirkende kraft." - Bla bla bl a bla ,,,, Man skal LIDE litt for å ha verdens kraftigste skjermkort vennen Trøsten er at 280 gtx nummer 2 er snart på vei til en billigere penge - nå skal det bli monster SLI . I MINE spill , World in Conflict , Crysis osv , så er 280 kortet ca 20 % bedre enn ATI motstander , det holder for meg . Vi har dobbel så kjapp minnebus som 4780 , dette vil bli merkbart i fremtigie spill også . Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Det er total minnebåndbredde som teller og der ligger de rimelig likt. Endret 17. juli 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Vi har dobbel så kjapp minnebus som 4780 , dette vil bli merkbart i fremtigie spill også. Beklager å måtte skuffe deg men det stemmer ikke. HD 4870 har 256 bit * 3600 GT/s (effektiv datahastighet) / 8 bit/byte = 115,2 GB/s båndbredde på minnebussen. GTX 280 har 512 bit * 2214 GT/s (effektiv datahastighet) / 8 bit/byte = 141,7 GB/s båndbredde på minnebussen. Altså ikke dobbelt så kjapp minnebuss men 23% raskere. Det gir i følge både teorien og tester gevinster i de aller høyeste oppløsningene (f.eks 2560x1600). Har du en skjerm som takler dette? Videre: Kjøpte du skjermkort i fjor for å spille årets spill? Kjøper du skjermkort i år for å spille neste års spill? Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Vi har dobbel så kjapp minnebus som 4780 , dette vil bli merkbart i fremtigie spill også . Det hjelper lite med dobbel minnebuss 512bit mot 256bit når GDDR5 på ATI kortet gjør at forskjellen i effektiv minnebåndbredde er litt over 20% i favør GTX280 (115 vs 140). De som kjøper GTX280 med GDDR5 vil derimot få dobblet minnebåndbredde mot GTX280 med GDDR3. Effekten av GDDR5 på GTX280 vil nok være av begrenset verdi, siden den neppe er minnebåndbredde begrenset. Så tviler på om dagens GTX280 med 512bit kommer med GDDR5 i det hele tatt. Noe vi sikkert kommer til å se snart dog, er en GTX280 55nm med 256bit og GDDR5 på 5ghz+ som koster det halve og yter bedre enn den nåværende GTX280 pga. høyere core/shader, og samme eller raskere effektiv minnebåndbredde.... 256bit buss og GDDR5 er jo det de burde gjort allerede med dagens modell, og heller levd med litt mangelfull tillgang på GDDR5. Det er tross allt bedre med ekstrem etterspørsel etter et produkt med lav tillgang, enn lav etterspørsel etter produktet med høy tillgang.... Endret 17. juli 2008 av Ourasi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå