bergangster Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 En venninne av meg hadde innbrudd i går, og ble bl.a. frastjålet pc-en sin. Nå ser jeg at hun innimellom logges på msn, er det noen mulighet for å finne ut ip og eventuelt hvor denne pc-en er? Noen hobby-detektiver på plass her nå? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 all kommunikasjon sendes via Microsoft sine servere så eneste måten det kan bli gjort på er å høre med de om de er villige til å utlevere slikt. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 hvis du sender en fil, og skriver noe i ledetekst så skal det vist funke å få ip. Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Windows Live Messenger har jo støtte for fildeling ("Delte mapper"). Send en fil og overvåk PC-ens forbindelser samtidig. Da vil du greie å hente ut IP-en enkelt. En måte å se dette på er å kjøre følgende kommando (i cmd) mens du sender filen: netstat -b Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Forutsetter dette at filen aksepteres? Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 "Delte mapper" skal i utgangspunktet synkronisere automatisk, men det er jo ikke sikkert hun hadde skrudd dette på. Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Men det kan hun jo bare skru på nå? Eller er det knyttet til den spesifikke pc-en? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Men det kan hun jo bare skru på nå? Eller er det knyttet til den spesifikke pc-en? Det er knyttet til den spesifikke pc'en ja. Selv så har jeg aktivert deling av mapper på den stasjonære, mens på laptopen har jeg ikke gjort det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå