Gå til innhold

BESTE cpu kjøleren for tiden?


AnaXyd

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Hadde planer om vannkjøling en gang i tiden, da jeg har drevet litt med dette før. Men, fristelsen har blitt lagt litt til siden da jeg opplevde en vannlekkasje som herjet skikkelig. Komponenter ble ødelagt og jeg gikk lett over til luftkjøling igjen.

 

 

Nå har jeg en pc med Q6600, som blir ganske varm under load med stock vifta. Har registrert opp til 71 grader på kjernene med Coretemp når jeg loader med programmer som Orthos o.l.

 

 

 

Jeg er ute etter en viftekjølt kjøler som demper temperaturen ganske mye (mest mulig) da jeg har planer om overklokking på denne krabaten.

 

 

Den skal helst passe på hovedkortet ASUS Rampage Formula(775) og i kabinettet Lian Li 2200.

 

 

Noen som har noen tips? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

 

Hadde planer om vannkjøling en gang i tiden, da jeg har drevet litt med dette før. Men, fristelsen har blitt lagt litt til siden da jeg opplevde en vannlekkasje som herjet skikkelig. Komponenter ble ødelagt og jeg gikk lett over til luftkjøling igjen.

 

 

Nå har jeg en pc med Q6600, som blir ganske varm under load med stock vifta. Har registrert opp til 71 grader på kjernene med Coretemp når jeg loader med programmer som Orthos o.l.

 

 

 

Jeg er ute etter en viftekjølt kjøler som demper temperaturen ganske mye (mest mulig) da jeg har planer om overklokking på denne krabaten.

 

 

Den skal helst passe på hovedkortet ASUS Rampage Formula(775) og i kabinettet Lian Li 2200.

 

 

Noen som har noen tips? :)

 

 

Har lest mye skryt om Thermaltake Big Typhoon:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har lagt merke til at få (kanskje ingen vifter) har "støtte" for quad core...

Bare lurer på om jeg skal se på det som 1 Intel core 2 duo?

 

Compatibility

Intel Core 2 Exterme(Socket LGA775)

Intel Core 2 Duo (Socket LGA775)

Intel Pentium Extreme Edition (Socket LGA 775)

Intel Pentium D (Socket LGA 775)

Intel Pentium 4 (Socket LGA775)

Intel Celeron D (Socket LGA775)

AMD Athlon 64 X2 (Socket 939, AM2)

AMD Athlon 64 FX (Socket 939, AM2)

AMD Athlon 64 (Socket 754, 939, AM2)

AMD Sempron (Socket 754, AM2)

Lenke til kommentar
Andre her på forumet har anbefalt meg Thermalright ultra 120 extreme

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=51153

 

Thermalrigth ultra 120 extreme er en veldig god cpu kjøler for Q6600 ;) har selv ca 10*C over rom temperatur :thumbup:

 

Noctua NHU 12p, og Xigmatek HDT S1283 er to meget gode vifter... Noctuaen slår jo stort sett alt, og Xigamtek'en er hakk i hæl. På toppen av det hele er de meget stille.

Lenke til kommentar

har selv cpu temp 10 grader over romtemp med min trueXD

 

men 20 over romtemp ca på kjernene... dette er idle men har ganske varm cpuXD

 

 

på load blir den 20 over rom temp og 30 over på kjerne... veldig fornøyd, problemet med den er at den er hard og feste... men så verdt det...

Lenke til kommentar
Så med TRUE så kan jeg faktisk klokke min Q6600 ganske mye? Planla å sette på vann etterhvert, men tror jeg går for luft alikevel da det er litt enklere å holde styr på!

Absolutt, men det kommer veldig mye an på hvor god CPU du har (Flaks). Jeg har klokket min Q6600 på en TRUE til 3.6 på hele 1.45 volt. 3.4 klarer den med 1.325. :)

Lenke til kommentar
Så med TRUE så kan jeg faktisk klokke min Q6600 ganske mye? Planla å sette på vann etterhvert, men tror jeg går for luft alikevel da det er litt enklere å holde styr på!

Absolutt, men det kommer veldig mye an på hvor god CPU du har (Flaks). Jeg har klokket min Q6600 på en TRUE til 3.6 på hele 1.45 volt. 3.4 klarer den med 1.325. :)

Naais.. Har ikke G0 revisjonen, så er ikke sikkert jeg får dratt såå mye ut av den. Hvor mye er stock spenning på denne?

 

Hørt at Q6600 er veldig snill med spenningene, og at man nesten ikke trenger å stille på disse for å få et godt resultat.

 

Men 1ghz økning på kun luft er jo ikke å kimse av! Det er jo knallbra! Hva er tempene dine på load ved 3.6ghz?

Lenke til kommentar

Hehe, den er ikke stabil på 3.6 når sommervarmen kommer inn i romemt mitt. :(

Men en normal Temp i rommet klarer den det, og uansett, så kjører den alle spill/3dmark06 you name it, bare ikke stresstest. Så den er så godt som stabil.

 

Jeg har Go-stepping (Kjøpt av Stoolman).

 

Max Temp'n min ligger på rundt 74 grader, så endel er det. Men jeg overlever.

 

Uansett, du klarer nok 3.3/3.4 uten Go-stepping viss du er litt hissig med Volt til både CPU og Nb. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...