Gå til innhold

Tyskere i Norge på ferie

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på en kiosk så jeg har møtt litt av hvert.

De værste kundene uten tvil er de fastboende turistene våre av ikke-europeiske innvandrere/asyl søkere, dette sier jeg basert på antal tyverier, kunder som ikke kan kommunisere på verken norsk eller engelsk, krangling angående bytting av varer, (hadde en somalier som ville bytte pølsen etter han hadde spist halve). Har også hatt flere innvandrere av ikke-europeisk oprinnelse som har prøvd å svindle oss ved å prøve å bytte tilbake ring kontant-kort som de har brukt

, hadde en fyr inne som prøvde å heve et flax lodd på "100 000" der han hadde skrevet en ekstra "0" bak et av tallene (10 000).

Det er bare fornærmende mot de som jobber der hvis de faktisk tror vi er så dumme.

På en god andre plass og her er det skikkelige turister, kommer spanjolne, ikke kan de ETT ord engelsk, de forventer at jeg kan spansk, noe jeg ikke har sett vitsen eller gevinsten ved å lære meg. Har hatt 2 tilfeller der de har forventet å betale med Euro og få veksle penger i euro tilbake, Vi tar Euro sedler , men vi har selvfølgelig ikke masse små mynter i Cent etc og gi tilbake som veksel, dette forstår alle turister utenom Spanjoler. Og de fleste er ikke akkurat hyggelig!

På delt 3 plass kommer italienere, franskmenn og tyskere, de gjør ikke noe gale og er genrelt ganske hyggelige, det eneste å si om de er at en del av de ikke kan engelsk.

Japanere er greie, de snakker som regel engelsk , de er hyggelige og ikke noe gale å si om de.

Amerikanere er desidert de hyggeligste turistene, de snakker jo naturligvis engelsk og er hyggelig å prate med, de slår gjerne av en hyggelig prat, gjerne om hvor mye billigere det er i USA, men ikke på en overlegen måte og heller ikke på en nedlatende måte.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg jobbar i ein turistinformasjon og personleg syns eg alle burde få engelskopplæring, det hadde gjort det veldig mykje lettare. Dei fleste tyskarar kan engelsk, men det er ein del eldre som ikkje kan. Franksmenn derimot er det verre med, dei snakkar ikkje engelsk i det heile! Utruleg irriterande når eg ikkje kan fransk heller.

Syntes det er utrolig at folkene på turistinformasjoner i frankrike ikke kan engelsk...

Lenke til kommentar
Jobba ved en liten kiosk ved ei brygge, det er rasteplass der så en del tyskere kommer dit. Av alle de tyske turistene som skulle ha noe var det bare 1 som ikke kunne engelsk. Har et godt inntrykk av Tyske turister

Har egentlig litt samme inntrykk. Har en del tysk slekt, men kan ikke ett kløyva ord, så det blir engelsk det går i. De fleste har ikke engang like sterk dialekt som en jamn nordmann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...