Gå til innhold

Tyskere i Norge på ferie

Anbefalte innlegg

Hei , i sommer tok jeg meg sommerjobb på en kafe , noe av det første som møtte meg der jeg sto i betjeningen var 4 tyskere som kun pratet tysk og ikke noe annet.

Det var såvidt jeg skjønte hva de prata om , har hatt 3 år med tysk på ungdomsskolen.

Jaja , det var nå nokså gamle så det er jo ikke sikkert de lærte engelsk på skolen.

Noen timer senere kom det flere av dem , det var nå kun 2 av dem i 30 årsalderen.

Disse også pratet kun tysk og de trodde visstnok at alle andre forsto dem.

Sånn her har det vært i en hel uke nå.

Det er faktisk kun tyskere som ikke kan engelsk, mens de tror at alle kan tysk !

Må innrømme at jeg blir rimelig irritert når det kommer sånne folk inn.

Noen som har opplevd det samme ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det plager deg så bytt jobb!

Engelsk var ikke obligatorisk da de på 30 gikk på skole, om det har blitt det nå vet jeg ikke. Men det har i allefall blitt mer normalt at de i allefall velger tysk.

Er nok mange andre som ikke kan engelsk, men er bare det at Tyskerer er et flertall av turisktene i norge som ikke kan engelsk.

Lenke til kommentar
Det kan jo også tenkes at de går ut i fra at vi skjønner tysk pga. de store likhetene det faktisk er i språkene våre da.

Dersom tyskerene snakker veldigt seint og tydelig vil ein klare å fårstå ein del. ihvertfall dersom ein jobbar på ein kafe der ein kan peike på det ein vil ha

Lenke til kommentar

Sist jeg var i utlandet var Seal på samme hotell og han spiste frokost på et langbord like ved der jeg satt, var vaskelig å ikke få med seg det meste som ble sagt. Et tysk par satt ved det samme bordet og de klarte å snakke grei engelsk, men da de hørte at Seal også hadde vært innom Tyskland slo de om og snakket konsekvent tysk til ham selv om han sa han ikke forstod hva de sa. Merkelige folk.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Jeg har en sommerjobb på en restaurant som frokostservitør og tyskerne er de verste som finnes!

De etterlater bordet seende ut som et flykrasj, ikke skjønner de at jeg ikke snakker tysk og ikke gidder de å prøve å si no på engelsk... Tar det som en selvfølge at vi snakker tysk... for det gjør jo alle :roll:

Tyskerne er også de beste til å klage, stjele med seg mat og knuse ting.

Lenke til kommentar
Tyskerne er også de beste til å klage, stjele med seg mat og knuse ting.

Vel, syns vi i Norge er bra flinke til å klage jeg....

Ja det er vi, men ikke like flinke som de tyske turistene... De forventer at vi skal behandle dem som om de var kjempe spesielle og hvis ting ikke er som de vil så går klaginga i ett!

De forventer rett og slett at vi skal gi dem mer enn de gir oss tilbake... Men du har vell ett poeng, vi er også litt flinke til det...

Endret av Tramojo
Lenke til kommentar
Ja det er vi, men ikke like flinke som de tyske turistene... De forventer at vi skal behandle dem som om de var kjempe spesielle og hvis ting ikke er som de vil så går klaginga i ett!
Har hørt at de i særklasse verste turistene i Norge er islaelere. De er vanskelige, paranoide og påstår konstant at de blir lurt. Og så stjeler de meg seg absolutt alt de kan, til og med bildene fra veggene tar de med seg. Husker en artikkel i Aftenposten for noen år siden hvor mange hoteller nektet å ta imot grupper fra Israel.
Lenke til kommentar

Det var jo også en sak for en stund siden om noen amerikanere som saksøkte reiseselskapet sitt fordi de mente de var blitt lurt. De dro til Nordkapp for å se den fantastiske midnattsola. Og når de kom frem så oppdaget de at det bare var en helt vanlig sol. Det eneste som var forskjellig var at den var oppe midt på natt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...