Gå til innhold

Hvilken mp3-spiller ville du ha valgt?


Anbefalte innlegg

Nå har jeg lyst på mp3-spiller! skal IKKE ha minidisc så det er bare å glemme å nevne det :grumpy: ...

 

Jeg har et lite dilemma, jeg vet ikke hvilken mp3-spiller jeg skal ha... finnes jo så mange nå for tiden. Har sett på Archos Jekebox Multimedia 20 med støtte for DivX (max gadget factor på den :D ), Creative Muvo MP3 128MB versjonen (vet ikke om det blir litt i minste laget :shrug: ) og så har jeg sett på Creative Nomad Jukebox Zen, den virket helt grei... Mend et gjorde jo forsåvidt alle spillerne jeg har sett på :woot: , kanskje derfor jeg så på de...

 

Må kunne brukes til jogging etc.

Er åpen for andre forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ipoden er klart mindre enn Zen, men siden kan kjøpe fjernkontroll med LCD og FM radio til Zen, kjøpte jeg Zen.

Jeg er veldig fornøyd med Zen. Lyden er SVÆRT mye bedre enn på den bærbare, særlig bass og diskant.

 

Det sitter en helt vanlig 2.5" harddisk i Zen. Hvis du har behov for større plass kan du sette inn en større disk. Det finnes i dag 80GB i denne størrelsen. Tenk deg Zen med 80GB med mp3 :-)

Lenke til kommentar
Ipoden er klart mindre enn Zen, men siden kan kjøpe fjernkontroll med LCD og FM radio til Zen, kjøpte jeg Zen.

Jeg er veldig fornøyd med Zen. Lyden er SVÆRT mye bedre enn på den bærbare, særlig bass og diskant.

 

Det sitter en helt vanlig 2.5" harddisk i Zen. Hvis du har behov for større plass kan du sette inn en større disk. Det finnes i dag 80GB i denne størrelsen. Tenk deg Zen med 80GB med mp3 :-)

 

hmm er det ikke en 1.8 eller noe?

uansett hvis det er 2.5 så husk at garantien ryker hvis man gjør og det er jo ikke sikkert at nye hd blir gjenkjent som 80gb.

Lenke til kommentar
takk for svar! iPod er utelukket. Og forresten så tror jeg ikke at man kan bytte HD i ZEN eller noen andre mp3-spillere fra Creative. Det er no med softwaren som er innlagt tror jeg... Leste dette ne eller annen plass for ikke så lenge siden.

Med Ipod er det også fjernkontroll, eller så er det bare mac versjonen.

Men hvorfor utelukker du Ipod?

Prisen?

Lenke til kommentar

Hva med NEX IIe? Den er stilig å se på (kan bytte skins osv :o ), støtter flere typer minne og ikke minst den går på VANLIGE batterier som er greit når en er ute å reiser og ikke får sjangs til å lade opp spesielle baterier (for da er det bare til å kjøpe i butikken eller ha med en haug)...

 

Jeg kjøpte min på mydigitaldiscount.com for en stund siden (pga prisen), så det gjelder å finne den billigste plassen.

 

Hjemmesiden: http://www.frontierlabs.com/ ser den ikke fet ut?

Den fåes i hvit og svart og har ekspansjonsmuligheter (vet ikke hva en kan få der)...

 

Anbefales på det varmeste ;)

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt den samme som da jeg kjøpte, nemlig

iRiver IMP-400 SlimX.

http://www.iriver.com/product/detail.asp?i...ct_name=iMP-400

Den har gått ned i pris siden jeg kjøpte den, og på http://www.databutikken.com/no/ koster den nå 1707,- + frakt.

Har ikke prøvd å jogge med denne selv, men det har vel aldri vært anbefalt å jogge med en cd-basert spiller...

Etter det jeg har lest er det heller ikke å anbefale å jogge med en harddisk-basert...

Lenke til kommentar

Skal du bruke den til jogging kan du ikke kjøpe NOE annnet enn en minnebasert spiller. I hvert fall hvis du løper mye. Jeg har selv kjøpt meg en jazpiper 64mb som jeg har kjøpt til en minnebrikke på 128mb. altså 192mb. dette er litt lite hvis du skal ha den med på reiser osv hvor du ikke får skiftet ut musikken. Jeg har løpt drøyt 100km i uka med jazpiperen siden i sommer i all slags vær. Den funker fortsatt glimrende. En HD basert spiller ville vært ødelagt for lenge siden da denne fort blir dårlig hvis den blir utsatt for konstant risting over lang tid eller eventuelle fall :yes: . Jeg ville vurdert å kjøpt en billig minnebasert med 64mb (til trening) og en litt dyrere hd basert til annet bruk.

Lenke til kommentar
Skal du bruke den til jogging kan du ikke kjøpe NOE annnet enn en minnebasert spiller. I hvert fall hvis du løper mye. Jeg har selv kjøpt meg en jazpiper 64mb som jeg har kjøpt til en minnebrikke på 128mb. altså 192mb. dette er litt lite hvis du skal ha den med på reiser osv hvor du ikke får skiftet ut musikken. Jeg har løpt drøyt 100km i uka med jazpiperen siden i sommer i all slags vær. Den funker fortsatt glimrende. En HD basert spiller ville vært ødelagt for lenge siden da denne fort blir dårlig hvis den blir utsatt for konstant risting over lang tid eller eventuelle fall  :yes:  . Jeg ville vurdert å kjøpt en billig minnebasert med 64mb (til trening) og en litt dyrere hd basert til annet bruk.

 

WHAT THE FUCK??? :o

100km (100 000m) i uka?

14,3km/dag hver dag?

Trondheim/Oslo hver 7. uke?

Er du Forest Gump eller? :D:D:D:D

 

I am impressed!

Lenke til kommentar
Skal du bruke den til jogging kan du ikke kjøpe NOE annnet enn en minnebasert spiller. I hvert fall hvis du løper mye. Jeg har selv kjøpt meg en jazpiper 64mb som jeg har kjøpt til en minnebrikke på 128mb. altså 192mb. dette er litt lite hvis du skal ha den med på reiser osv hvor du ikke får skiftet ut musikken. Jeg har løpt drøyt 100km i uka med jazpiperen siden i sommer i all slags vær. Den funker fortsatt glimrende. En HD basert spiller ville vært ødelagt for lenge siden da denne fort blir dårlig hvis den blir utsatt for konstant risting over lang tid eller eventuelle fall  :yes:  . Jeg ville vurdert å kjøpt en billig minnebasert med 64mb (til trening) og en litt dyrere hd basert til annet bruk.

 

Sannhet. Cdbaserte system suger under kraftige støt, selv de med mye spilleminne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
Hva med NEX IIe? Den er stilig å se på (kan bytte skins osv :o ), støtter flere typer minne og ikke minst den går på VANLIGE batterier som er greit når en er ute å reiser og ikke får sjangs til å lade opp spesielle baterier (for da er det bare til å kjøpe i butikken eller ha med en haug)...

 

Jeg kjøpte min på mydigitaldiscount.com for en stund siden (pga prisen), så det gjelder å finne den billigste plassen.

 

Hjemmesiden: http://www.frontierlabs.com/ ser den ikke fet ut?

Den fåes i hvit og svart og har ekspansjonsmuligheter (vet ikke hva en kan få der)...

 

Anbefales på det varmeste ;)

 

Enig her. Har den selv med 512MB og det holder til det meste. Trenger du mer plass, kan du også kjøpe denne IBM Microdrive 1.0Gb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...