UleDule Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Hmm.. at man kan skrive navn på karakteren sin ødelegger ikke for Voice acting. Navnet på hovedpersonen blir, tro det eller ei, uansett veldig sjeldent brukt som oftest. Se andre spill med voice-act der du kan skifte navn på karakteren. Vil ikke si Final Fantasy X ble en falure egentlig. Første spill i serie med voice-acting, + du kan velge karakternavn. Men igjen. Det spørs på actors! Voice acting kan trekke ned på samme måte som dårlig utført orkestermusikk kan det. Det åpner for mer "personlighet", men er det dårlig utført, så synes det godt. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Hovedpersonen i Mass Effect (til PC og xbox360) heter Shepard til etternavn, men man kan ha hvilket som helst fornavn man vil. Man kan til og med velge å spille som mann eller dame. Det fungerer helt utmerket i praksis, da alle bare kaller ham/henne Shepard eller Captain når de snakker med VO, og når det er ren tekst bruker de fornavnet. VO'en er for øvrig noe av det beste jeg har hørt noensinne og trekker helt klart et neste perfekt spill opp betraktelig. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Vel blir litt feil om noen springer mot deg og roper "Link, LINK!" mens du heter Ostedisk. Hadde link had et fast etternavn slik som i Mass Effect kunne det brukes selvfølgelig. I Half-Life 2 hører du navnet Gordon veldig mange ganger så der er det og umulig å velge navnet selv. Men jeg er ikke imot Zelda med voice acting, så lenge Link har vett til å holde snavla igjen. Lenke til kommentar
UleDule Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Men igjen. I spill som Final Fantasy X bruker de ikke hovedpersonens navn i det heletatt. Og der er det mye voice acting. Utrolig nok legger du ikke merke til det engang. Og det er ingen Zeldaspill der "Link" blir sagt veldig mange ganger. De er jo ikke historiefokuserte engang. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Link blir ikke nevnt men navnet ditt blir nevnt gjentatte ganger i teksten. Bear har reddet både Hyrule gjentatte ganger og Termina, ikke Link. For min del synes jeg det er litt morsomt at det er mitt "navn" som står som redder av Hyrule og "verden" men kanskje jeg er gammeldags. Er en liten niftig detalje i en verden der mye av det gamle forsvinner til fordel for nytt. Lenke til kommentar
aloras Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Det hadde jo vært ganske festlig om de hadde laget skikkelig bra voiceacting til det nye Zelda spillet, inkludert Link. En Link med festlige kommentarer osv. (ala Nico Bellic fra GTA IV eller Drake fra Uncharted) hadde jo ikke vært å forakte, selv om at det hadde brutt med det tradisjonelle Zelda universet.. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 23. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2008 Snakkende Link? Brrrr, blir som om Gordon plutselig skulle si "Go ahead Combine, make my day". Brrrrrrrrrrrrrrrr. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 24. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 Link med morsomme one-liners? Nei takk, det hadde ikke passet inn. Bare tenk tanken. Her går du inn i et skummelt slott, kjemper deg forbi en rekke monstre og står endelig foran en diger boss, og Link presterer å si noe alá "I have come here to chew bubble gum and kick ass, and I'm all outta bubble gum!" Lenke til kommentar
FedoraHelper Skrevet 24. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 Legend of Zelda: Duke Nukem!!!!!!!!!!! Jeg hadde kjøpt spillet... Ser for meg at Link drar ned buksene og tar fram avisen etter å ha drept Ganondorf Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 24. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 Nei, Link burde forholde seg til å være Link, the non talking hero. Ser man da bort fra et og annet "AAAAAAAAH" og "UHH" fra han så trenger han ikke mer. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 24. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 Og tror ikke stemmer helt funker med tanke på at man kan velge hva man skal hete noe som gjennspeiler seg gjennom spillet. Det har andre spill klart helt utmerket. Det er f.eks Erik fra indre Brudal som har reddet prinsessen og Hyrule, ikke Link fra nettopp Hyrule. Jeg har aldri sett for meg at det er meg i spillet. For meg er det mer som, tja, en film, bare at jeg styrer handlingen til hovedrolleinnehaveren. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 24. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 Envær har vel sin måte å leve seg inn i spillene på. Men man vet at spill som Final Fantasy har klart dette før så det burde være mulig. Men skal Link og de andre begynne å snakke håper jeg og de gjør gjennomført og bra. Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 24. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 Skaffet meg TP for noen uker siden, og må si det er lenge siden jeg har slitt så med å få motivasjon til å spille et spill som jeg har med dette. Alt føles så gammeldags og kjedelig. Så hvis ikke neste Zelda blir fornyet, kommer nok ikke jeg til å skaffe det. Lenke til kommentar
UleDule Skrevet 25. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2008 Jeg tror folk ser for seg snakkende Link som et skrekkscenario fordi de er redde for "en så drastisk forandring". Man forestiller seg dumme one-liners, eller dårlig stemmeskuespill (som i tegnefilmen). Men som jeg vært inne på tidligere: Er det utført bra, så kan Link fortsatt være en stille, mysisk og nøytral ung mann, selv om han får hakket mer personlighet ved stemmebruk. Karakterene vil kunne uttrykke følelser og personlighet på en mye mer givende måte. Jeg er enig med Dunedain på det han sier om originaliteten i TP. Spillet er laget for uvitne fans som "savner" ting fra tidligere Zeldaer, men som ikke egentlig vet at det viktigste av alt med Ocarina of Time eller a Link to the Past, var at det var så nytt der og da! Originalitet er noe Zelda så sårt trenger nå. Lenke til kommentar
LMH Skrevet 25. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2008 Uvitne fans? Eg vil no tørr påstå at det er laga for alle fans, og alle andre. Men det er sant som du seier, dei fleste meiner OoT er det beste Zelda, einaste måten at eit nytt Zelda kan håpe på å få samme status er ved å vere minst like revolusjonerande som OoT var. Kva det kan vere gjenstår å sjå, men eg er i grunnen åpen for det meste. Så lenge det blir gjort skikkeleg så kan jo alt bli bra, og det er tross alt Nintendo og Zelda det er snakk om, det vil bli gjort skikkeleg. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 25. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2008 nintendo owner, nintendo studio A owner, men NOA stanker lykke til med å få tak i bra skuespill på en dub=Þ Lenke til kommentar
LMH Skrevet 25. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2008 Kvar har du det frå at det ikkje eksisterar flinke stemmeskodespelarar? Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 25. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2008 flinke stemme skuespillere finnes det nok av, bare google seiyuu. flinke folk til us-dubben derimot... e~hh Lenke til kommentar
LMH Skrevet 25. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2008 Mass Effect klarte no seg veldig bra synes no eg Lenke til kommentar
muminim Skrevet 25. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2008 Personlig tror jeg ikke at spillet kommer ut på noen år, men jeg skal ikke gi opp håpet. Så vidt jeg husker, iallefall i TWW/TP, så er Link aldri referert til som Link, men som "The Hero of Time" eller "The Hero in the green garb" eller noe lignende. Mener at voice acting kunne vært greit i spillet, men tviler på at det har noe å si på salg av spillet etc. Begynt å like japansk då jeg har sett en del animes det siste året, så jeg ville foretrekt japansk (iallefall som et alternativ i eu), men engelsk går og hvis de er gode nok. Jeg ville sannsynligvis foretrekke at Link forblir relativ stum. Skjønner ikke folk som ikke liker Zelda spill. Alle Zelda spillene er imnho blant de beste noen gang lagd. I følge gamezone eller noe så er vist OOT nummer en spillet deres, og TP ganske nært. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå