Dark Nemesis Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Spillet er faktisk i utviklingsstadiet. Man kan implentere ideer i et spill samtidig so mdet utvikles, omtrent som i TWW. EDIT: Leif. Endret 18. juli 2008 av Dark_Nemesis Lenke til kommentar
Micern Skrevet 20. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) er en grunn til at det aldri er karakterstemmer, det herper så mye når et spill aldri har hatt stemmer, da har man liksom laget sine egne.derfor man aldri hører link si mer enn de hyaaa lydene sine, sånn som alle i super smash egentlig Akkurat dette med innlevelse i karakteren man spiller (Link) er noe Nintendo har brukt lenge i Zelda-spillene. Hvorfor tror du for eksempel at man kan lage sitt eget navn på Link i de nyere spillene i serien. Nettopp fordi man skal kunne leve seg inn i karakteren og føle det som det faktisk er en selv som beseirer Ganon. Link sier jo aldri noe i tekstform heller i dagens spill, noe som også forsterker dette med innlevelse i karakteren. Når det er sagt ser jeg overhodet ikke noe problem med å gi stemme til alle de andre karakterene i serien. De snakker jo tross alt allerede i form av tekst, grynt og ansiktsuttrykk. Det ville bare føre til et enda bedre spill. Endret 20. juli 2008 av Micern Lenke til kommentar
unwill Skrevet 20. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2008 Når det er sagt ser jeg overhodet ikke noe problem med å gi stemme til alle de andre karakterene i serien. De snakker jo tross alt allerede i form av tekst, grynt og ansiktsuttrykk. Det ville bare føre til et enda bedre spill. Ja, enig i at voiceacting vil gjøre et spill bedre, men det som er litt farlig er at dårlig voiceacting kan gjøre et spill dårlig, og det har skjedd mange ganger. Spessielt i PC-spill har jeg hørt en del dårlig voiceacting. Lenke til kommentar
Micern Skrevet 20. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2008 Det er veldig sant, men jeg stoler på at Nintendo har penger nok og er kompetente nok til å få til skikkelig voiceacting Lenke til kommentar
Dark Nemesis Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. juli 2008 Da må det eventuelt bli japansk med engelske subtitles. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 20. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Da må det eventuelt bli japansk med engelske subtitles. Indeed. Hadde dødd om Zelda plutselig hade begynt å snakke engelsk. Eller enda verre, tysk. Endret 20. juli 2008 av Snorre Lenke til kommentar
DirtyBit Skrevet 20. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2008 Bare på idéstadiet? Jeg husker det var snakk om at et Zelda til Wii var i utvikling allerede da Twilight Princess var ferdig. De måtte vel jobbe litt med casualspillene... Jaja, jeg håper dette spillet kommer før det har gått for lang tid. Og de burde virkelig prøve å innovere, TP var et av de dårligste Zelda-spillene. Jeg håper, som flere av dere, at sverdet vil følge den nye 1:1-wiimotegreia, og sørge for noen skikkelig dynamiske og digge kamper. syns da TP var ganske bra, men om spillet slår OoT og Link to the past, njaa... spillet jeg syns var total bommert i serien er wind walker og majoras mask Lenke til kommentar
Dark Nemesis Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. juli 2008 ..som var de to eneste spillene i serien som ikke fulgte Zelda-oppskriften til punkt og prikke. Lenke til kommentar
Alkjeks Skrevet 21. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2008 Bare på idéstadiet? Jeg husker det var snakk om at et Zelda til Wii var i utvikling allerede da Twilight Princess var ferdig. De måtte vel jobbe litt med casualspillene... Jaja, jeg håper dette spillet kommer før det har gått for lang tid. Og de burde virkelig prøve å innovere, TP var et av de dårligste Zelda-spillene. Jeg håper, som flere av dere, at sverdet vil følge den nye 1:1-wiimotegreia, og sørge for noen skikkelig dynamiske og digge kamper. Spillet er kommer lenger enn i idéstadiet, det VET jeg. Zelda-teamet jobber kontinuerlig, og de har ikke bare sittet å tvunnet tommeltotter etter TP var ferdig. Selv om de ennå holder på med å prøve å finne nye ideer, betyr ikke det at det er full stopp i utviklingen, eller at de ennå ikke har begynt! Jeg tipper de holder på med å teste ut 1:1-motion. Imens lager leveldesignere Hyrule, karakterdesignere karakterene og Koji Kondo et nydelig full orkestrert soundtrack. Det har de forhåpentligvis holdt på med i nesten 3 år allerede. Og de trenger minst 1 år til, så det er bare å være tålmodig Lenke til kommentar
Micern Skrevet 21. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Da må det eventuelt bli japansk med engelske subtitles. I Final Fantasy-spillene bruker de engelsk, og jeg vil si at den serien er mye mer stereotypisk japansk enn Zelda ... Synes forresten at Wind Waker er blant de beste i serien, og likte Majoras Mask mye også, selv om det kom litt i skyggen av OoT, fordi det på sett og vis bare var mer av det samme til tross for forskjellene. Endret 21. juli 2008 av Micern Lenke til kommentar
abcdabcd Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Tja.. Nintendo skal jo gjere det lett for "alle" å kunne gjennomføre spelet, så vanskeligare bossar trur eg du må sjå langt etter. Det hadde vore kjekt om ein kunne stille vansklighetsgrad =/ nja, vil nå si at ganondorf på ocarina of time var vanskelig de første gangene jeg da. og noen er litt tricky å finne ut hvordan man skal ta. Tja.. Eg sjølv var ikkje så ekstremt gammal då eg tok han første gongen, og synes ikkje han var noko nemneverdig vanskeleg eigentleg. For min del likar eg at sistebossen er UHYRE vanskelig, slik at eg føler eg har oppnådd noko stort når eg endelig klarar han, men det er slik eg liker spel. Helt enig, og når det gjelder TP-bossene ble det bare altfor lett. Littegrann vanskeligere kunne de gjort det syns jeg! Lenke til kommentar
UleDule Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Da må det eventuelt bli japansk med engelske subtitles. WTF? Det ville sett rart ut. Greit nok at spillet er av Japansk opprinnelse. Men figurene i det er av vestlig utseende. Ser ikke helt poenget i japansk tale, når vi ikke forstår japansk. Fordi det i essensen er "det opprinnelige språk"? Figurene har da "snakket" engelsk hele tiden, selv om det ikke har vært med stemmer. Nei, SÅ "hardcore" er jeg ikke. Men jeg er FOR å sette på stemmer, utrolig nok. Friskt pust til serien, er noe Zelda trenger. Dette kan være på sin rette plass, men skjønner at folk er skeptiske. Beste spillet i serien, ved siden av Ocarina of Time: Majoras Mask. Vi trenger mer av sånt! Endret 22. juli 2008 av UleDule Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Å... ekte stemmer i Zelda ville vært på tide! Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 en mann her commenta på at nintendo hadde råd til gode skuespillere; vel, ganondorf frem tip tp var spilt av ishikawa hideo (ukitake/ray penber/itachi/auron) så de har de, og det der var for oppkast lyd og en latter, tipper de kunne henta inn top-class seiyuu hvis han skulle si mer;) det med eng/jap: vel, det finnes ikke noen flinke stemme-skuespillere=Þ det er jo daivid hayter (og resten av mgs 1 dub staffet) men han lærte jo acting i japan da så.. men hvis de skulle finne noen flinke så syns jeg at de likevel burde la hoved personene snakke japansk (link/zelda/ganondorf) og alle byfolka og folk du ikke vil måtte lese teksten for å forstå snakke engelsk. eller enda bedre, norsk! Lenke til kommentar
svenka Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Helt enig med deg Uledule. Majoras Mask var et frisk pust i serien med den dystre stemningen Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Stemmer i Zelda? Tja, begge deler går fint for meg. Men hva om vi kunne valgt å ha engelsk eller japansk tale, og kanskje til og med skru dem av? Da ville alle vært fornøyde. Angående bossene i Zelda-serien, er det bare å denge løs som i andre spill nå, eller kreves mer? Mener å huske man kun kan ta sistebossen i Link... med å bruke en magisk pil eller noe sånt? Men det begynner å bli en stund siden... Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Drastisk: Zelda på nord-norsk "Ka farsken, du hør nu hær Link, du må se å jeppel deg toskod ned i den forpulte grotta og dræg den såpkokarn punn auan. Æ burde jo ikkje vær nødt å sei ka du skal gjør heile tida din innvalide alv" Nei, funker ikke. Og tror ikke stemmer helt funker med tanke på at man kan velge hva man skal hete noe som gjennspeiler seg gjennom spillet. Jeg ser dog ikke på det som noe negativt å få stemmer i spillet, f.eks "Half-Life" spillene funker utmerket med stemmer på alle utenom Gordon selv. Men da spiller man som en definert helt, mye av Zelda spillene har gått ut på følelsen at "du er helten" noe som gjenspeiler seg i dialogene. Det er f.eks Erik fra indre Brudal som har reddet prinsessen og Hyrule, ikke Link fra nettopp Hyrule. Zelda spillene har i mine øyne bare gått opp og opp. Selv om jeg holder Ocarina of Time som den ultimate klassiker så ligger alle Zelda spillene i toppsjiktet av kvalitet. Endret 22. juli 2008 av Bear^ Lenke til kommentar
svenka Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Hatt ferie Bear^? Lenge siden jeg har sett deg her Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg er utro, har funnet meg et annet forum Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Link på nordnorsk, Zelda på trøndersk og Ganondorf på stavangersk, og de fleste blir fornøyd. Edit: Soundtrack? Det er Kurt Nilsen, det. Endret 22. juli 2008 av thecrow77 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå