Gå til innhold

Slå sammen to disker på Asus EEE 901


Anbefalte innlegg

Jeg fikk min Asus EEE 901 fra England igår. Veldig fin PC, men SSD disken på 12GB er delt opp i to deler på 4 og 8 GB. Jeg har forsøkt å slå de sammen vha Partition Magic men den klarer det ikke fordi det ser ut som de ligger på to ulike fysiske disker, ikke logiske.

 

Jeg har også forsøkt å boote fra en Windows CD for å fjerne alle partisjoner der, men de er likevel del, akkurat som de ligger på to fysiske disker.

 

Noen som kjenner til dette og kan hjelpe meg med hvordan jeg får de slått sammen til en partisjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har ikke noe asus EEE selv men mener å ha lest at EEE 901 bruker samme hovedkort som EEE 700 serier, og da er det 4gb loddet fast på hovedkortet og en SSD disk til plassert i en pci-express slot på hovedkortet.

 

er antageligvis derfor du ikke får til å slå partisjonene i sammen fordi det faktisk er 2 disker og ikke 1.

Lenke til kommentar

Ser ut som det er to fysiske disker ja. Det kjipe er jo at 4GB på en disk med WinXP Pro ikke akkurat gir mye plass igjen... Har benyttet nLite men likevel bare 1,5GB ledig på 4GB-disken.

 

Hm... Kanskje jeg heller skulle installer XP på disken med 8GB... Det løser jo litt av problemet.

 

Hvor stor forskjell i hastighet er det på de to?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...