Gå til innhold

Å ta bilde av lekende barn = perversiteter og pedofile tendenser?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

urovekkende

 

også merkelig at personen ikke virker å ha vurdert om personen var en forelder engang. dersom noen hadde anklaget meg for noe liknende hadde jeg nok blitt svært provosert

 

og for å være litt "kontroversiell": selv om han hadde vært "pedofil" så tar jo ikke barn skade av å bli fotografert. spesielt ikke dersom de ikke vet om det selv engang.

Lenke til kommentar

Det er flere år siden en kompis av meg ble nektet å filme sin syv år gamle sønn spille fotball i London.

 

Selv ble jeg for flere år siden nektet å fotografere inne på Shakespeare's Globe Theatre fordi det KUNNE dukke opp noen barn på bildene mine. At jeg brukte pinhole-kamera hadde tilsynelatende ingen ting å si.

 

Toppen var likevel da en venn av meg, som er anerkjent fotokunstner i London, ble utskjelt som pedofil etter å ha publisert bilder fra en folketom lekeplass i British Journal of Photography. Dødstrusler fikk han også.

Lenke til kommentar
L4r5, har sendt inn en anmeldelse på deg

Ja jeg har jo gjort bildet av sønnen min fritt tilgjengelig opp til flere ganger. Klart jeg må være pedofil. Om du leter i tråden "recent pic post v2." så finner du tilogmed bildetr av oss som bygger lego sammen. Kan ikke ha sånne grove ting fritt tilgjengelig for misbruk. :p

Lenke til kommentar
L4r5, har sendt inn en anmeldelse på deg

Ja jeg har jo gjort bildet av sønnen min fritt tilgjengelig opp til flere ganger. Klart jeg må være pedofil. Om du leter i tråden "recent pic post v2." så finner du tilogmed bildetr av oss som bygger lego sammen. Kan ikke ha sånne grove ting fritt tilgjengelig for misbruk. :p

LEGO?! ikke bra L4r5, ikke bra

Lenke til kommentar
for å være litt seriøs: den avataren din har en gunstig effekt. blir redd og slett i godt humør hver gang jeg ser den

Tror mange i dagens hysteriske samfunn overser den effekten. Det er noe udefinerbart med barn og den uskyldige leken som rett og slett kan få deg i bedre humør på en bedriten dag. Jeg frykter at dette drukner i hysteriet og den overdrevne redselen for at noen kan tolke et bilde på en annen måte.

 

Og takk forresten. :)

Lenke til kommentar
Tror mange i dagens hysteriske samfunn overser den effekten. Det er noe udefinerbart med barn og den uskyldige leken som rett og slett kan få deg i bedre humør på en bedriten dag. Jeg frykter at dette drukner i hysteriet og den overdrevne redselen for at noen kan tolke et bilde på en annen måte.

jepp. min eneste grunn til å i det hele tatt vurdere å få barn. problemet er at jeg er redd for å produsere en skikkelig drittunge. det hadde vært mindre god stemning tror jeg.

Lenke til kommentar
og for å være litt "kontroversiell": selv om han hadde vært "pedofil" så tar jo ikke barn skade av å bli fotografert. spesielt ikke dersom de ikke vet om det selv engang.

Kanskje spesielt da.

 

Det er flere år siden en kompis av meg ble nektet å filme sin syv år gamle sønn spille fotball i London.

 

Selv ble jeg for flere år siden nektet å fotografere inne på Shakespeare's Globe Theatre fordi det KUNNE dukke opp noen barn på bildene mine. At jeg brukte pinhole-kamera hadde tilsynelatende ingen ting å si.

 

Toppen var likevel da en venn av meg, som er anerkjent fotokunstner i London, ble utskjelt som pedofil etter å ha publisert bilder fra en folketom lekeplass i British Journal of Photography. Dødstrusler fikk han også.

Skumle historier. Jeg lever heldigvis et sted der det ikke er noe problem å ta bilder av barn, og jeg tar mye bilder av barn. Som journalist, that is. Unger på papir selger bra, og det er ikke på grunn av pedofili!

Lenke til kommentar

helt idiotist, etter det jeg kan lese måtte jo mannen kontakte politiet for å bevise at han ikke var pedofil, men ville ha ferieminner at sine egne barn. de er jo hans egne barn, fullt påkledd som leker offentlig. blir man hengt opp av en flokk mennesker i nermeste tre før man får sagt det er sine egne barn og ferieminner da, om man foreks tar bilder av barna sine som bader på standa ol. de minste bader jo ofte nakne også.

"SE! en eldre mann som tar bilder av et nakent lite barn?! PEDOFIL! ta han!"

 

utrolig hvordan det er blitt.

Lenke til kommentar

Tenk på alle norske fotografer som opp gjennom årene har tatt bilder av nakne smårollinger liggende på et pledd. I en grusom verden kunne alt dette bli hentet frem og brukt mot dem. Skal man trekke det enda lengre så kunne man hengt ut foreldrene som tillot fotografen ta bilde av barna. Pedofiliring ville det blitt kalt da? Nei fri og bevare meg vel..

Lenke til kommentar
og for å være litt "kontroversiell": selv om han hadde vært "pedofil" så tar jo ikke barn skade av å bli fotografert. spesielt ikke dersom de ikke vet om det selv engang.
Den der ble litt for filosofisk for meg.

 

La meg snu det på hodet. Ville du synes det var greit at en gammel siklende gubbe kikka på deg i dusjen med en vissen snabel i hånda, selv om du teoretisk ikke var klar over det?

 

Hvis svaret er nei, så bør du kanskje tenke litt grundigere over hvorfor du ikke synes det er greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...