Gå til innhold

Lei av NGT, vurderer Dataguard sterkt


Anbefalte innlegg

Vurderer altså skifte fra NGT til Datagaurd. Noen som har erfaringer med dem, hva tror dere?

Bor ca. en km fra sentralen sentralt i Oslo (St. Hanshaugen).

 

Og hvordan er deres router/nettverksløsning? PCene bruker idag NATing fra NGT Netopia boksen, blir jeg eventuelt nødt til å anskaffe en ny boks for å sette opp hjemmenettverket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Dataguard (bor på Lindeberg, ca 2300m fra sentral). Har vanlig ADSL pga. avstanden til sentralen, men får full pupp uten problemer. Du får utdelt et rent modem uten NAT/router. Skal du ha flere maskiner på nett, må du ordne dette selv.

 

Er svært fornøyd.

Lenke til kommentar
Gratulerer med ny ISP! ;)

 

Hva er grunnen til at du vil vekk fra NGT?

 

Takk. Grunnen er at jeg får ~4mbit av NGT idag mens Dataguard kjører kampanje og sier de kan levere 25mbit til omtrent samme pris, i tillegg til at jeg får fast IP adresse.

Også har jeg vært NGT kunde dritlenge og har aldri tilgitt den dårlige kundeservicen de har hatt (har?); seriøst f.eks. en gang tok det nesten en måned før jeg fikk svar på en helt enkel mail. På tide å bytte :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Gratulerer med ny ISP! ;)

 

Hva er grunnen til at du vil vekk fra NGT?

 

Takk. Grunnen er at jeg får ~4mbit av NGT idag mens Dataguard kjører kampanje og sier de kan levere 25mbit til omtrent samme pris, i tillegg til at jeg får fast IP adresse.

Også har jeg vært NGT kunde dritlenge og har aldri tilgitt den dårlige kundeservicen de har hatt (har?); seriøst f.eks. en gang tok det nesten en måned før jeg fikk svar på en helt enkel mail. På tide å bytte :)

 

Da får du inderlig ikke håpe at dårlig linje var grunnen til at hastigheten ikke var større enn ~4Mbit. Er somregel stor forsjell på hva kan sier man kan levere, og faktisk hastighet. Hvis ikke sitter du med sjegget i postkassa, og snabben i makuleringsmaskina. Dog, så mener jeg ikke at ngt's kunderservice er noe dårlig. Klart man kan være uheldig noen ganger, men det dårlige ryktet har jeg en anelse henger igjen fra et par år siden.. Har stort sett fått svar på mail dagen etter de gangene det ikke har vært de mest innvikla problemene

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Da får du inderlig ikke håpe at dårlig linje var grunnen til at hastigheten ikke var større enn ~4Mbit. Er somregel stor forsjell på hva kan sier man kan levere, og faktisk hastighet. Hvis ikke sitter du med sjegget i postkassa, og snabben i makuleringsmaskina.

 

Vel, de kommer nok til å kunne levere tilsvarende hastighet samt fast IP til omtrent samme pris, kan ikke heeeelt se hvordan jeg kan havne i noen slags knipe her.

 

 

men det dårlige ryktet har jeg en anelse henger igjen fra et par år siden..

 

Jepp, det henger nok igjen fra før av.

 

Bl.a. var det en episode der NGT brukte ni uker på å flytte en linja mi, mot fire uker som var lovet. Det er jo egentlig ikke en big deal, jeg ringte NGT kundeservice og fikk slippe en månedsavgift.

Og da startet helvetet. Fordi det på den tiden var tydligvis var minimal eller ingen kommunikasjon mellom fakturaavdeling og kundeservice fikk aldri faktura beskjed om at en avgift var ettergitt, det kom purring, nye telefoner til henholdsvis kundeservice og faktura, det kom inkassovarsel, enda flere telefoner til kundeservice og faktura, etc i en evighet. Dette var på den tiden du kunne vente 45 minutter før du fikk svar hos NGT kundeservice.

 

Det var en annen verden, jeg har aldri opplevd maken før eller siden.

Lenke til kommentar

NGT har kanskje det kundeservice i Norges som du rykker fortest fram o kø, og det har seg pga at de var Norges dårligste kundeservice. Det sier at de er de "beste" nå. Men det er langt ifra sannheten. For min del vil jeg heller vente 30 min i kø og få ordentlig hjelp en å komme fram med en gang til en person som sier. "Du har IP, men trafikken går ikke".

De er rett og slett idioter. Frekke er de også.

Husker at NGT hadde så lang mail kø (1k++++) at de slettet hele mail køen.

Nei huff.

NextGenTel er en gjeng med idioter!

Bedre blir det ikke når de har BÆÆÆRGÆN dialekt.

Lenke til kommentar
NGT har kanskje det kundeservice i Norges som du rykker fortest fram o kø, og det har seg pga at de var Norges dårligste kundeservice. Det sier at de er de "beste" nå. Men det er langt ifra sannheten. For min del vil jeg heller vente 30 min i kø og få ordentlig hjelp en å komme fram med en gang til en person som sier. "Du har IP, men trafikken går ikke".

De er rett og slett idioter. Frekke er de også.

Husker at NGT hadde så lang mail kø (1k++++) at de slettet hele mail køen.

Nei huff.

NextGenTel er en gjeng med idioter!

Bedre blir det ikke når de har BÆÆÆRGÆN dialekt.

 

Aner jeg useriøsitet?

Har ingenting å utsette jeg i allefall....

Lenke til kommentar
NGT har kanskje det kundeservice i Norges som du rykker fortest fram o kø, og det har seg pga at de var Norges dårligste kundeservice. Det sier at de er de "beste" nå. Men det er langt ifra sannheten. For min del vil jeg heller vente 30 min i kø og få ordentlig hjelp en å komme fram med en gang til en person som sier. "Du har IP, men trafikken går ikke".

De er rett og slett idioter. Frekke er de også.

Husker at NGT hadde så lang mail kø (1k++++) at de slettet hele mail køen.

Nei huff.

NextGenTel er en gjeng med idioter!

Bedre blir det ikke når de har BÆÆÆRGÆN dialekt.

 

Aner jeg useriøsitet?

Har ingenting å utsette jeg i allefall....

Nei

Lenke til kommentar
NGT har kanskje det kundeservice i Norges som du rykker fortest fram o kø, og det har seg pga at de var Norges dårligste kundeservice. Det sier at de er de "beste" nå. Men det er langt ifra sannheten. For min del vil jeg heller vente 30 min i kø og få ordentlig hjelp en å komme fram med en gang til en person som sier. "Du har IP, men trafikken går ikke".

De er rett og slett idioter. Frekke er de også.

Husker at NGT hadde så lang mail kø (1k++++) at de slettet hele mail køen.

Nei huff.

NextGenTel er en gjeng med idioter!

Bedre blir det ikke når de har BÆÆÆRGÆN dialekt.

 

Aner jeg useriøsitet?

Har ingenting å utsette jeg i allefall....

Nei

 

Vel det er det jeg ser det som.

Har aldri etter at de fikset kundeservicen hatt problemer. Men derimot om du skal koble til eget utstyr og fixe å trikse det til selv uten å få det til så kan du ikke forvente at andre skal gjøre det for deg :)

Lenke til kommentar
NGT har kanskje det kundeservice i Norges som du rykker fortest fram o kø, og det har seg pga at de var Norges dårligste kundeservice. Det sier at de er de "beste" nå. Men det er langt ifra sannheten. For min del vil jeg heller vente 30 min i kø og få ordentlig hjelp en å komme fram med en gang til en person som sier. "Du har IP, men trafikken går ikke".

De er rett og slett idioter. Frekke er de også.

Husker at NGT hadde så lang mail kø (1k++++) at de slettet hele mail køen.

Nei huff.

NextGenTel er en gjeng med idioter!

Bedre blir det ikke når de har BÆÆÆRGÆN dialekt.

 

Aner jeg useriøsitet?

Har ingenting å utsette jeg i allefall....

Nei

 

Vel det er det jeg ser det som.

Har aldri etter at de fikset kundeservicen hatt problemer. Men derimot om du skal koble til eget utstyr og fixe å trikse det til selv uten å få det til så kan du ikke forvente at andre skal gjøre det for deg :)

Lol morroklumpen du..

Jeg tror ikke jeg har problemer med kabling etc, når det kommer til nettverk.

Da må du bli litt mer kjent med meg. *ler enda*

For å si det sånn. Når jeg snakket med supporten dems, viste de ikke hva jeg snakket om.

INGEN av de har tilgang til Dslam, og ingen av de har heller ikke adgang til Jara. Noe de _absolutt_ burde ha.

Endret av Shibiz
Lenke til kommentar

Hvilken linje hadde du da?

Jara er liten vits til førstelinje support, selvfølgelig har de direkte kontakt med dslam så lenge du sitter på en av sentralene de har bygd ut.

Ser bare ikke helt grunnlaget til hetsingen din. Når du beskriver din samtale med de så bør du ta med grunnlaget for at du tok kontakt.

Eneste jeg egentlig reagerte på er måten du skriver på, ganske provoserende.

 

Ellers er din er faring med NGT din sak, men hold det litt saklig er du snill...

Lenke til kommentar

Lukter jeg en NGT kundebehandler som sitter på support?

Hva skal jeg si..

NGT sender 7 modem en etter en etter hverandre for at de sier at de er defekt. 6 uker uten nett, man blir ikke glad da. + At de nektet å gi meg noe kompensasjon for tiden uten. Og vi fikk heller ikke svar på klagen. Jo faktisk Jara kan være nytting på 1 linje hvis man vet hvordan man kan bruke det.

Jeg spurte dem alle om de kunne sjekke Dslam, men det hadde de ikke "adgang" til.

Blir litt lei av å høre "øøø, åååå, hmmmm, Kan du holde linja litt" 60% av tiden.

 

Virker som de har alt for dårlig opplæring.

Lenke til kommentar

Har også hatt mye problemer i det siste med NGT. Har sendt tilbake 3 routere på 3 uker. Har nett noen dager så kutter det. Ikke moro når de bruker 1 uke på å sende ut nytt utstyr. Nå virket det i 6 dager så kuttet det igjen. De sier de det er feil på sentralen og det tar kun 2-3 uker å fikse. :realmad:

 

Må legge til at jeg har hatt NGT i flere år, og det er nå i sommer jeg har hatt mest problemer. Ellers har det fungert greit, men nå har jeg snart fått nok.

Lenke til kommentar
NGT sender 7 modem en etter en etter hverandre for at de sier at de er defekt. 6 uker uten nett, man blir ikke glad da. + At de nektet å gi meg noe kompensasjon for tiden uten. Og vi fikk heller ikke svar på klagen. Jo faktisk Jara kan være nytting på 1 linje hvis man vet hvordan man kan bruke det.

Jeg spurte dem alle om de kunne sjekke Dslam, men det hadde de ikke "adgang" til.

Blir litt lei av å høre "øøø, åååå, hmmmm, Kan du holde linja litt" 60% av tiden.

 

Virker som de har alt for dårlig opplæring.

 

Kan godt hende at de sliter med opplæringen.

 

Men nekter å tro at du ikke fikk kompensasjon for 6 uker uten nett. Da tar jeg selvfølgelig forbehold om at du informerte dem om at du hadde problemer, og at det så tok 6 uker før det løste seg. Hvis ikke har du selvfølgelig ikke krav på kompensasjon. Verken NextGenTel eller andre ISP'er er synske og vet når en kunde har nedetid eller om han har slått av utstyret sitt (utenom ved større driftsfeil o.l., selvfølgelig).

 

Det er en del av vilkårene hos alle sammen at du tar kontakt så snart du oppdager et problem. Hvis du som kunde ringer og sier; "Jeg har ikke hatt nett på x antall dager nå", og så forventer kompensasjon for perioden du ikke sa i fra om problemet, så er ikke det noe du kommer langt med.

Endret av Submariner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...