Gå til innhold

HIS Radeon HD 3850 512MB

Anbefalte innlegg

Jeg har et eldre system, AMD 64 3000+ 2GB Ram og ATI Radeon 9600XT 128MB skjermkort - og begynner å få lyst til å oppgradere for å dra litt nyere spill. Da er rett og slett spørsmålet mitt: Jeg har bare AGP for tilkobling av skjermkort, er det noen vits for meg å oppgradere bare skjermkort, eller blir jeg nødt til å oppgradere hele systemet?

Lite med utvalgt i AGP for tiden, dette er det dyreste (beste?) kortet jeg har funnet

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347137

Er det tilstrekkelig å smelle inn dette i systemet mitt for å holde ut litt lenger uten å bytte hovedkort/cpu/ram?

PS. har ikke mål om å dra Crysis osv på det beste, men få tilfredstillende framerate i noen nyere spill, f.eks Call of Duty 4 osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du blodklokker prosessoren litt så skal det nok være en fin oppgradering. Skal sies at når du først kunne tenke deg å bruke 1250kr på nytt skjermkort ville jeg heller gjort følgende:

https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=77870

Forklaring på handlevogn:

Hovedkort: Billig intel kort som har klokkemuligheter.

Prosessor: MYE kjappere enn din nåværende prosessor, samt kan klokkes så den blir enda kjappere.

Ram: billig PC6400 minne

Skjermkort: 256MB PCIe 2.0 versjonen av kortet du linket til, mye fps for pengene.

En kjempeoppgradering til 1600kr ut ifra det oppsettet du har idag.

Endret av lperik
Lenke til kommentar
Ikke dum den der altså, men halvparten så mye minne på skjermkort?

Skal se litt på den, men absolutt et bra tips det der, takk:)

Hvordan vil det oppsettet kjøre nevnte spill?

512MB minne på skjermkortet gjør seg mer gjeldene ved høye oppløsninger (1650x1050++) men det skal uansett ikke gå så mye dårligere med 256MB versjonen av HD3850. Med litt overklokking av det oppsettet jeg foreslo skal du kunne kjøre cod4 med alt på max settings. Må si at det er en mye smartere oppgradering enn å gå til innkjøp av ett agpkort :)

JaneATaber:

Sapphire Radeon HD 3850 256 MB

MSI G31M3

Intel Pentium E2180

Apacer DDR2-800 2.0GB

1666,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...