Gå til innhold

maximus formula og corsair dominator 8gb = hat

bonus

Anbefalte innlegg

Bygde ny high-end maskin igår, men feiringspilsen måtte vente i kjøleskapet.

Etter alt var skrudd sammen fikk jeg ikke signal til skjermen, og fant ut etter litt at rammen hadde skylden.

Hovedkortet er Asus Maximus Formula, X38, Socket-775,

og rammen er Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB.

Hvis jeg tar ut den ene rambrikka, så går alt svingende bra, men jeg har da bare 2Gb.

Vet noen hvorfor dette skjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du justert spenningen til minnebrikkene?

Har du oppdatert biosen til hovedkortet?

Test brikkene med memtest om problemene fortsetter etter disse tipsene, ved error på ene brikken retur.

Takk for raskt svar!

Jeg lurte litt på det med spenningen på brikkene, men er usikker på hvordan jeg går frem?

Lenke til kommentar
Du går inn i bios, finner volt innstillingen og justerer den til å passe minnebrikkenes spesifikasjoner. Står sikkert forklart i manualen. Skal ligge under extreme tweaker og kalles DRAM voltage.

Prøv med 2,1 volt.

Will do, skal si ifra i kveld etter jobb hvordan det gikk.

takk :)

Lenke til kommentar

Jeg finner ikke noen plass i tweakermenyen i bios som har med volt til rammen å gjøre :/

Merkelig dette her, jeg forstod det sånn at hovedkortet skulle støtte corsair dominator rammen..

Må jeg gjerne oppdater bios?

Endret av bonus
Lenke til kommentar
Du må lete til du finner innstillingen, sjekk manualen.

Hvis det er noenlunde lik bios som striker formula kortet mitt må du inn på Extreme tweaking og sette overklokking til "manual". Da vil du enable en rekke nye funksjoner bl.a. volt instillinger. Lykke til.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar, fant ut iløpet av kvelden at den ene rambrikka er muligens ødelagt.

Når jeg har i den ene brikka på 2GB så booter vista og alt funker fint. Hvis jeg bytter ut den med den andre, setter den i samme plass og alt, så klarer maskinen ikke å boote.. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...