Gå til innhold

Folklore - et bra eller dårlig spill?

Tabris

Anbefalte innlegg

Jeg har drømt om Folklore helt siden jeg prøvde demoen. Jeg falt for spillet øyeblikket og syntes det var absolutt nydelig, men jeg har enda ikke fått kjøpt det. Jeg ser for meg at jeg kommer til å gjøre nettopp det nå i august - jeg ser også at man kan laste ned en del utvidelsespakker via Playstation Network.

Jeg lurer på om det er noen andre her som har spilt det, og som vil anbefale eller ikke anbefale det?

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan annbefale det selv om jeg ikke har fullført spillet etter og ha eid det siden det kom ut. storyen ser også foreløpig gasnke god ut.

dette er også ett spill som passer menesker i alle aldre.

eneste er att fullversonen er bittelitte grann anderledes enn demoen.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt det (nesten helt gjennom, sitter litt fast på siste bossen), og det er absolutt et godt kjøp. Et spill som virkelig drar litt nytte av sixaxis også.

Bra historie som blander litt krim med eventyr. Alle de små hintene du får gjennom historien gir deg lyst til å spille videre for å se hva som egentlig foregår.

Er ingenting å klage på når det gjelder grafikk eller lyd heller.

Liker man ikke grafikken til spillet så er det fordi man ikke liker farger i så fall.

Kampene er interessante, og tvinger deg til å endre taktikker fortløpende. Selv synes jeg det var veldig enkelt å tolke tegningene du får mens andre har litt større problemer.

Klarer du å finne alle tegningene og tolke dem så skjønner du alltid hva du skal gjøre.

Liker du å få historien gjennom filmsekvenser blir du kanskje litt skuffet ettersom det meste kommer gjennom tegneserieklipp. De få filmene som finnes er nydelige derimot, og jeg ble selv fort vant til tegneseriene.

Vanskelighetsgraden synes jeg er veldig balansert. Tegningene gir deg hint om hvilke folks du skal bruke, men jeg døde ofte den første gangen jeg kjempet mot en boss før jeg klarte det den andre gangen.

Det er altså hverken for vanskelig eller for lett. Det er levels som i andre JRPGer, men disse har ikke så mye å si. Du trenger ikke å grinde, men du må sørge for å absorbere alle folks du ser. Et lite frustrasjonsmoment er at du ikke kan absorbere store folks mens andre folks er rundt, men da må du bare drepe de andre og så absorbere den du vil ha.

(Men dette skjønner du nok fort når du spiller spillet).

Har ikke spilt demoen så kan ikke si hvordan den er i forhold til fullversjonen.

Men det er bare å kjøpe. Tror ikke du vil angre.

Dessuten er nok Folklore et av de spillene som fort vil forsvinne fra butikkene så det er greit å kjøpe det nå så du ikke angrer senere.

Selv har jeg opplevd ofte at når jeg først hører om et godt nisjespill så er det nesten umulig å få tak i.

Det er et flott spill som går under radaren til de fleste dessverre.

God spilling. :)

Endret av Nether
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...