monzilla Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Kan de spise penger da? Og så blir de gjerne mett for en dag, hva skjer i morgen da? Sende enda mer penger? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Send mer penger! Har vi ikke ødelagt landet nok? Om vi hadde sendt pengene rett til en bank i Sveits og gitt Mugabe kontonummeret så hadde vi gjort langt mindre skade på Zimbabwe med uhjelpen vår. Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Lurer på hvem leiesoldatene er. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Sikter du til noe spesielt? Mener du at det bare dreier seg om Mugabetillhengere som utgir seg som leiesoldater? Mener du at alt bare er løgn? Uansett hvem leiesoldatene er så er det på høy tid at det internasjonale verdenssamfunnet griper inn i Zimbabwe! Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Sikter du til noe spesielt? Mener du at det bare dreier seg om Mugabetillhengere som utgir seg som leiesoldater? Mener du at alt bare er løgn? Nei, jeg lurer på hvilken nasjonalitet de har, hvor de har fått treningen sin og våpnene sine fra, etc. Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Sannsynligvis fra en annen afrikansk stat [Kenya, Angola, DRC). Sannsynligvis har de krigserfaring fra en av de mange konfliktene som har rast på det kontinentet de siste årene. Våpen er totalt uproblematisk å få tak i - Afrika svømmer over av AK 47, i tillegg fikk Mugabe nylig en last med våpen fra Kina. Lenke til kommentar
blackcurrant Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Jeg forstår ikke at hele det internasjonale verdenssamfunnet bare kan sitte og se på dette. Er det ikke på tide å gripe inn i Zimbabwe og stanse Mugabe? Det mener iallefall jeg!Norge har allerede vært blandt de som har grepet mest inn her. Zimbabwe har vært et såkalt "hovedsamarbeidsland" for Norad og vi har pøst flere hundre millioner skattekroner inn i regimet til Mugabe. Det er velkjent at uhjelp fører til korrupsjon og mindre demokrati så utviklingen i landet har vært som vi kunne forvente. Du meinar norsk u-hjelp er ei meir effektiv form for øydelegging, enn det å legge eit lands einaste eksportnæring brakk? Når eg tenkjer på eksporten av korn ifrå USA til Sovjet på slutten av den kalde krigen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå