vlomp Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) hei! jeg fant ikke noe annet sted å poste dette, så jeg poster det her. jeg skal snart dra til danmark og har derfor veldig lyst til å kjøpe noe. derfor tenkte jeg meg å kjøpe en softgun kanskje. en av de fine G3 softgunnene som er i en av butikkene der. men det er jo ikke så veldig hyggelig, når man har gledet seg til dette i 2 dager å møte et av de sure blikkene til mamma og pappa, som begge insisterer på at det er 18-årsgrense på softguns:/ men er det virkelig det? eller er det ikke noe særlig å bry seg om? takk for alle svar. og fortsatt god sommerferie Endret 16. juli 2008 av gmo112 Lenke til kommentar
Evolutioner Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Hehe, må være 18 for og kjøpe de (i norge) danmark får du sikkert kjøpe dem uansett alder.. vet ikke aldri kjøpt der! leker ikke me sånne pyse pistoler (A) men har jo hatt 2-3 i årene! men jepp 18års grense.. god sommer Lenke til kommentar
vlomp Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) faen!! hehe skulle ønske den regelen gikk vekk. anywais, er det også ulovlig å ha soft guns, jeg mener til å skyte på blink og sånt, er det 18-årsgrense på besittelse av det da? Endret 16. juli 2008 av gmo112 Lenke til kommentar
Robols Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Det er 18 årsgrense på kjøp, men du kan skyte på blink med oppsyn av en over 18. Tror det er sånn. Les om regler her: http://www.nasf.no Lenke til kommentar
Hooch Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Jeg har hørt at hvbis man går med Softgun på offentlig sted så er det det samme som å gå med våpen/pistol... Høres latterlig ut. Noen som kan avkrefte? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Jeg har hørt at hvbis man går med Softgun på offentlig sted så er det det samme som å gå med våpen/pistol... Høres latterlig ut. Noen som kan avkrefte? Klarer du virkelig ikke å skjønne hvorfor? Softguns er helt identiske med ekte våpen. De går og inn under våpenloven, så drar du den frem offentlig øker du sannsynligheten for å bli skutt av politiet mye. Det er tross alt ikke akkurat særlig lett å se forskjellen på falske og ekte våpen på avstand. Lenke til kommentar
Hooch Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Takk for svar. Endret 16. juli 2008 av Hooch Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Softguns går under luftvåpen, noe som betyr at man må være 18 år for å kjøpe og eie airsoft-våpen, akkurat som luftgevær/-pistol og paintball. Noen klubber lar deg spille med verge om du er over 16. Lenke til kommentar
ps3nerd45 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Kjapt spørsmål: er dette våpenet gassdrevet eller elektrisk drevet? jeg skal bare ha et man lader med hånden, men det står ikke så mye om det her og det er ikke mye info på internet heller Taurus PT92 Svart (teknikmagasinet) Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Høyst sannsynlig manuell. Altså lader du manuelt for hvert enkelt skudd ved å trekke sleiden tilbake. Hadde den vært gass eller elektrisk, så hadde de nok påpekt dette. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Kan bekrefte at hvertfall paintball(markører) blir klassifisert på lik linje med våpen som rifle, hagle, pistol osv. Jeg bor på det store frie landet, og vi fikk nye naboer i et feriehus 50m unna huset vårt som kom fra bymiljø for ca par år siden. Og jeg hadde da klart og truffet huset med noen paintball-baller når jeg var ut å prøvde en markør, de ringte politiet for å høre hva de skulle gjøre med en gang de så disse gule flekkene som kommer bort av litt regn, uten å spørre oss eller noen andre om hva som hadde skjedd. Hadde jeg truffet huse til noen "kjentfolk" i stedet så hadde det ikke skedd noe.. Men politiet sa at de hadde tatt dette like alvårlig som om jeg hadde skutt på huset med rifle Sykt.. Lenke til kommentar
ps3nerd45 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Høyst sannsynlig manuell. Altså lader du manuelt for hvert enkelt skudd ved å trekke sleiden tilbake. Hadde den vært gass eller elektrisk, så hadde de nok påpekt dette. Ja det var det jeg også tenkte, men den har en storebror som er gassdrevet så jeg ble liksom litt i tvil. takk... Lenke til kommentar
ps3nerd45 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 HAHA...i går så jeg to smågutter som skulle ha seg en hagle (softgun) på Lagunen (kjøpesenteret i Bergen). Morra var jo med, men at hu lar to små drittunger på sikert ikke mer enn 7-8 år gamle det skjønner jeg ikke. Lenke til kommentar
vlomp Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) ikke jeg heller! jeg har noen venner som er ikke mer enn 15 år gamle, og foreldrene dems lar dem kjøpe soft guns og gassdrevne. Endret 29. juli 2008 av gmo112 Lenke til kommentar
ps3nerd45 Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 ikke jeg heller! jeg har noen venner som er ikke mer enn 15 år gamle, og foreldrene dems lar dem kjøpe soft guns og gassdrevne. Det har et navn og det kalles "bortskjemthet" Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hvis de faktisk bruker de til de skal brukes til, spilling i kontrollerte omgivelser, så ser jeg ikke noe problem med det, men mange i den alderen bruker softguns noe helt annet. Lenke til kommentar
sharpshooter491 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 noen gang blitt skutt i ræva med softgun/painball? svir som f***! fra spøk til alvor: jepp, 18års aldersgrense! Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Ikke helt korekt, du kan være på privat eindom å bruke/eie en softgun når du er under 18 år. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Nei, tror ikke det. Du må være 18 år for å kjøpe og eie airsoft-våpen, men noen klubber lar deg spille med verge hvis du er over 16 år. Hvorvidt lovverket har noe å si om bruk på privatgrund er jeg usikker på. Lenke til kommentar
sharpshooter491 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 hvis ikke jeg tar heilt feil var spørsmålet om han kunne KJØPE en manuell softgun på sin tur til Danmark. Så svaret er NEI! 18 års aldersgrense! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå