Gå til innhold

18-årsgrense på softguns?

vlomp

Anbefalte innlegg

hei!

jeg fant ikke noe annet sted å poste dette, så jeg poster det her.

jeg skal snart dra til danmark og har derfor veldig lyst til å kjøpe noe. derfor tenkte jeg meg å kjøpe en softgun kanskje. en av de fine G3 softgunnene som er i en av butikkene der. men det er jo ikke så veldig hyggelig, når man har gledet seg til dette i 2 dager å møte et av de sure blikkene til mamma og pappa, som begge insisterer på at det er 18-årsgrense på softguns:/ men er det virkelig det? eller er det ikke noe særlig å bry seg om?

takk for alle svar. og fortsatt god sommerferie ;)

Endret av gmo112
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

faen!! hehe :p skulle ønske den regelen gikk vekk. anywais, er det også ulovlig å ha soft guns, jeg mener til å skyte på blink og sånt, er det 18-årsgrense på besittelse av det da?

Endret av gmo112
Lenke til kommentar
Jeg har hørt at hvbis man går med Softgun på offentlig sted så er det det samme som å gå med våpen/pistol... Høres latterlig ut. Noen som kan avkrefte?

Klarer du virkelig ikke å skjønne hvorfor?

Softguns er helt identiske med ekte våpen.

De går og inn under våpenloven, så drar du den frem offentlig øker du sannsynligheten for å bli skutt av politiet mye. Det er tross alt ikke akkurat særlig lett å se forskjellen på falske og ekte våpen på avstand.

Lenke til kommentar

Kan bekrefte at hvertfall paintball(markører) blir klassifisert på lik linje med våpen som rifle, hagle, pistol osv.

Jeg bor på det store frie landet, og vi fikk nye naboer i et feriehus 50m unna huset vårt som kom fra bymiljø for ca par år siden.

Og jeg hadde da klart og truffet huset med noen paintball-baller når jeg var ut å prøvde en markør, de ringte politiet for å høre hva de skulle gjøre med en gang de så disse gule flekkene som kommer bort av litt regn, uten å spørre oss eller noen andre om hva som hadde skjedd.

Hadde jeg truffet huse til noen "kjentfolk" i stedet så hadde det ikke skedd noe..

Men politiet sa at de hadde tatt dette like alvårlig som om jeg hadde skutt på huset med rifle :)

Sykt..

Lenke til kommentar
Høyst sannsynlig manuell. Altså lader du manuelt for hvert enkelt skudd ved å trekke sleiden tilbake. Hadde den vært gass eller elektrisk, så hadde de nok påpekt dette.

Ja det var det jeg også tenkte, men den har en storebror som er gassdrevet så jeg ble liksom litt i tvil.

takk...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...