rono Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Noen som vet hvor oljefilteret befinner seg ? har kjøpt olje og filter, men lurer på om jeg må under bilen for å finne oljefilteret, kan ikke se noe filter ovenfra hvertfall.. Har skiftet olje mange ganger på en del toyota biler, der er det rimelig lett tilgjengelig (ikke nye biler)... Under bilen er det et heldekkende deksel jeg kanskje må skru av for å få det til ? noen som har skiftet olje på en slik bil ? mulig dette er et dumt spørsmål, men jeg synes det blir for dumt å gå til et verksted og gjøre det når jeg har brukt 800 kr på olje og filter allerede... Endret 16. juli 2008 av rono Lenke til kommentar
citronen Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Du kan svinge hjulene, og nå det. Sitter ved høyre forhjul, på undersiden. har aldri vært borte i deksel på mondeo før. Hvorfor har du brukt 800 spenn på olje og filter? Man kan da få det langt billigere enn det! Lenke til kommentar
rono Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Du kan svinge hjulene, og nå det. Sitter ved høyre forhjul, på undersiden. har aldri vært borte i deksel på mondeo før. Hvorfor har du brukt 800 spenn på olje og filter? Man kan da få det langt billigere enn det! husker ikke om det var 800 akkurat, men kanskje 749,- eller noe.. Det var inkludert luftfilter til 159,- ... kjøpte på torshov.. 4+1 liter Valvoline Maxlife 10w-40.. Uansett, Takk for svar.. skal svinge litt og se om jeg får skiftet olje etterhvert Endret 16. juli 2008 av rono Lenke til kommentar
citronen Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Null stress. Neste gang: Kjøp filter på mekonomen (si at du jobber i Bærum kommune). Kjøp en 10liter med olje på FK-butikken (koster 410 eller 440 kr). Haggiz Lenke til kommentar
rono Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Null stress. Neste gang: Kjøp filter på mekonomen (si at du jobber i Bærum kommune). Kjøp en 10liter med olje på FK-butikken (koster 410 eller 440 kr). Haggiz Den er brun. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå