Gå til innhold

D80kit med 18-55vr lens eller 18-70 lens

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser jeg kan få D80 kit på JP, med 18-55vr kit for kr5999 og 18-70kit for kr6799.

Er prisforskjellen verdt pengene? Noen som har meninger om disse kitene...

mvh tom

18-55VR kjenner jeg ikke, men tipper den deler optiske resultater med 18-55 u/VR.

Merket betydelig forbedring når jeg oppgraderte til 18-70 både på fargegjengivelse, skarphet og kontrast. Etter dette har jeg investert i 18-135 også og den er faktisk en del skarpere enn 18-70en. Misforstå meg ikke 18-55 er et godt kit-objektiv, men skal du bare ha ett ville jeg gått for 18-70 hvis ikke den kan skaffes med 18-135.....

Lenke til kommentar

Jeg har både 18-55 (uten vr) og 18-70. Liker 18-70 bedre på mange måter, da den er mer solid og har litt lengre brennviddeområde. 18-55 er derimot mye mindre og lettere og den har litt mindre tønneforvrengning (barrel distortion). 18-70 er litt raskere i autofokusen, den har litt større største blender og kan fokusers manuelt uten at en må flytte på en bryter på objektivet, den har også mye bedre manuell fokusring. I tillegg roterer ikke fronten på 18-70 under fokusering slik den gjør på 18-55. Optisk synes jeg de er nokså likeverdige, noe de fleste tester på nettet bekrefter (bortsett fra altså dette med noe mer tønnefortegning på 18-70 på de korteste brennviddene). Det er som med de fleste ting i livet, det er både fordeler og ulemper med de fleste ting - og forskjellige personer vil bedømme disse forskjellig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...