ChillyWilly Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Kan man sjekke om luftmendemåler er defekt på noen måte? Kan selvsagt bytte og se om problemet ordner seg, men det koster jo flesk. Problemet er at motoren er slapp (1.9 tdi), den starter og går, men har lite futt. Den drar omtrent ikke i oppoverbakker. På flat vei skjer det omtrent ingenting om man ligger i 70-80kmt og trykker inn gassen.. Turbo er ok, dieselfilter er byttet. Andre forslag? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Kan man sjekke om luftmendemåler er defekt på noen måte? Kan selvsagt bytte og se om problemet ordner seg, men det koster jo flesk. Problemet er at motoren er slapp (1.9 tdi), den starter og går, men har lite futt. Den drar omtrent ikke i oppoverbakker. På flat vei skjer det omtrent ingenting om man ligger i 70-80kmt og trykker inn gassen.. Turbo er ok, dieselfilter er byttet. Andre forslag? Koble den av og se om du merker noe forskjell. Er det ingen forskjell kan du 99% sikkert si at den er gått. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 lamba eller tett katt/partikkelfilter? Les feilkode evnt. Lenke til kommentar
VeronikaJeanette Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Trenger vel ikke å være noen vesentlig forskjell når man kobler ut luftmegdemåleren. Vet at min bil (-93escort) går over i et slags nødprogram når jeg drar den ut. Min også lå på godt over literen på mila, og jeg syns det var litt mye. Gikk dritt gjorde den også. Men etter jeg kobla ut luftmengdemåleren, så går den nå på mellom 0.75 og 0,8. Syns det er et greit tegn på at den er defekt. Har heldigvis en ny liggende fra en delebil, men det var det å få surra seg til å fikse det da. hehe Lenke til kommentar
ChillyWilly Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Har i dag byttet luftmengdemåleren med en annen, ingen forskjell. Etter en nærmere sjekk av turboen så viser det seg at det kan være denne. Km stand er jo på ca 200.000km. Mye olje i luftslangen tyder på slitte lager etc i turbo.. Det var ganske plutselig at effekttapet kom under kjøring. Så det må vel være en mekanisk feil, eller turbotrykk målerfeil. Utelukker at noen filter er tett. Endret 19. juli 2008 av ChillyWilly Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå