St Thicket Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Da jeg fjernet den orginale stereoen i min Toyota RAV4 diesel, mistet jeg også kjørecomputeren. Jeg fant en beskrivelse av pluggen som inneholder informasjonen til kjørekomputeren. Er det noen som har en anelse om hvilke tye signaler som brukes for følgende signaler: 5 og 6 Fuel Cender Signal (+ og -) Det kan være et analogt signal eller pulser pr liter. Noen med kjennskap til fuelmålere i bil kan sikkert si hva som er standard signal i moderne biler. 12 og 13 Outside temperature signal (+ og -) Dette signaler kan være så mangt. Det er vanlig at det brukes termistor eller pt100-element i en wheatsone-bro, og så måles spenningen i en differanseforsterker. Noen som vet om dette signalet er rett fra broen, eller om den kommer rett fra differanseforsterkeren? 16 Speed Pulse Input Dette er selvklart et pulssignal, men hvor mange pulser pr km? Er det en puls pr hjul-rotasjon eller er det flere? All hjelp blir verdsatt... om du ikke kjenner min spesifikke bilmodell, kan du gjerne dele erfaringer fra din egen bil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå