Stargasm Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Hei Sommeren er her, og lysten på egen bil er stor. etter å ha lett litt rundt på finn.no kom jeg over denne - Chrysler Neon Noen som har erfaring med denne type bil? eller noen som har andre forslag? kan bruke 40k -Fredrik Lenke til kommentar
citronen Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Chrysler er håpløst. Du skal like å skru, for å kjøpe en slik. Spørs vell litt hvilke biler du selv liker; men jeg vil anbefale deg å gå for tyske eller japanske biler. Skal du forskikre den i eget navn, kan det også være en ide å forhøre deg om priser på slikt før du kjøper bilen. Selv er jeg 19, har tatt livet av en ford mondeo, men har funnet lykken med et stabeist av en Mercedes 190E fra 1985. Kanskje ikke rustfri, men komfortabel bil - som starter hver morgen når jeg skal på jobb! Kan du skru selv, kan du teknisk sett kjøpe alt som er. Verkstedet tar oppmot 1000 spenn i timen. Da blir det fort dyrt! Lenke til kommentar
Stargasm Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Hva med Opel Vectra? noen som har erfaring med denne bilen? eller erfaring med Opel generelt? greie biler? tenkte på denne: Opel Vectra Lenke til kommentar
citronen Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Snakker du med Pluggen, tenker jeg at han kan gi deg en vurdering. Eller så kan du slå opp på dinside; eller leite litt her på forumet. Din side sier dette: Vectra er ikke noe spesielt dårligere enn andre biler, den deler de samme folkesykdommene. En av dem er rust, spesielt modellene produsert før fasadeendringen i 1992. Se spesielt etter de brune flekkene rundt falser, ved kanter og i fordypninger. Sjekk også kanaler og andre bærende konstruksjoner. Mekanisk er bilen relativt solid, bortsett fra vannpumpene som har en tendens til å ryke ved hver 60.000 kilometer. Disse kan også ha lekkasjer. Lekkasjer kan også forekomme fra motor og gearkasse. Registerreimen er neste sjekkpunkt, det er viktig at du forvisser deg om at denne er i orden. Skulle den ryke under kjøring er resultatet i verste fall motorhavari. Det er en kostbar affære. På enkelte biler kan også luftmengdemåleren til innsprøytningssystemet være defekt. Ujevn motorgange kan sladre om dette. Undersøk også tenningsledningene, spesielt på eldre utgaver har de en tendens til å bli porøse. Dynamoen er også et svakt punkt på eldre Vectraer, noen lader dårlig mens andre igjen kan være defekte. Selv har jeg aldri hørt noe godt om opel; og jeg hadde aldri i verden brukt pengene mine på noe slikt! Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Det er greit med en Opel, hvis man får dem billig. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Eller så kan du slå opp på dinside; eller leite litt her på forumet. Din side sier dette: *snip* Hvor finner du sånt på dinside.no? Lenke til kommentar
citronen Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 jeg var litt slurvete tidligere, ved å ikke oppgi mine kilder. Men, søker man etter: "Bruktbil + bilens fabrikant + bilens modell", finner mann det LETT! Eksempelvis: http://dinside.kvasir.no/?query=bruktbil%20opel%20vectra Deretter går mann inn på linken som søkemotoren spytter ut; og leser seg frem til informasjonen man vil ha! Feks HER Nå håper jeg at dere jævla masatarper ikke spør igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå