TechFrog Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Blitt mye "forbrukersaker" på meg i det siste, men jeg føler jeg har vært inni en litt "uheldig periode", så da så Kort versjon; - bestilte en pakke fra Datakjeden - kun ett alternativ ang frakt, og det kostet kr 121,- - iflg Salgs og leveringsvilkår sendes varene med Posten med mindre annet er avtalt, og det kom heller ingen info ved bestilling at det ikke var Posten som stod for frakt og levering - fikk sms nå i formiddag fra Schenker(!) om at jeg kunne ringe og avtale levering eller henting - da viser det seg at de har avtale med et lokalt budfirma, som kun kjører ut til private på tirsdag og torsdag, og da "etter klokken 15 en gang...." Hadde jeg fått pakken på fredag, så måtte jeg altså ha ventet helt til tirsdag med å få den. Det var ikke det jeg betalte kr 121,- for. Har ikke Datakjeden kontroll på hvem de samarbeider med? Og hvis det likevel er Posten som har sendt denne pakken, hvor i alle dager kom Schenker inni bildet? De har også kontor langt utenfor sentrum, så det er uaktuelt å dra og hente pakken selv. Hadde Posten tatt seg av dette, så hadde jeg hentet den 200m herfra. Jeg kan forresten legge til at Datakjeden ikke står høyt i kurs. Det gjelder både info om varelager og annet smårusk som de tydeligvis ikke klarer å bli bedre på. Det blir ikke handlet mer fra den gjengen der iallfall. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) I vilkårene hos Datakjeden står det: Frakt Vi sender normalt med postens servicepakke med mindre annet er avtalt. Du kan hvis du ønsker spesifisere annen transport ved bestilling. Betingelser i den sammenheng kommer da fram. Sikker på at du ikke har bedt om annen fraktmåte? F.eks ved oppretting av konto eller bedt om dør-til-dør? EDIT: Eller er pakken for stor for Posten? [vekt, evt lengde, høyde, bredde] Endret 16. juli 2008 av PerB Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Fikk som sagt kun ett alternativ, og pakken er bare en joystick. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Datakjeden bruker som Amentio og enkelte andre i stor grad direkte leveranser fra distributør. Det eneste de har av lager er varer de eventuelt har inne i sine butikker. Ser du etter bruker Datakjeden også Webmercs løsning. Dette er grunnen til at de har en standardisert frakt, og at distributør i det enkelte tilfelle faktisk ikke bestemmes av Datakjeden, men av distributørens avtaler. I 90 % av tilfellene betyr det posten, men enkelte distributører har avtale med f.eks Schenker i stedet. Noe faktisk som er angitt i første avsnitt i salgs og leveringsvilkår. Så for å være kort og brutal! Det du presenterer her er barnslig sutring knyttet til noe som faktisk Datakjeden informerer korrekt om, og som er helt normal praksis for alle webshopper som ikke har eget lager men bruker Webmercs løsninger. Datakjeden har ingen reell mulighet til å "overstyre" distributørenes fraktavtaler, og heller ingen mulighet til å vurdere om kvaliteten på alternativ fraktmåte vil være for lav i gitte områder. @PerB: Hos meg er vilkårene som følger Frakt Vi sender normalt med postens servicepakke. Noen av våre leverandører bruker Schenker eller DHL. Du kan hvis du ønsker spesifisere annen transport ved bestilling. Betingelser i den sammenheng kommer da fram. Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Tro det eller ei, men det med Schenker og DHL er noe som nylig har kommet under de betingelsene der. Det stod ikke der i dag tidlig. Artig at du måtte utheve barnslig sutring Bolson, sånt liker vi Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Det kommer vel litt ann på om varene sendes fra datakjeden, eller direkte fra distributør. OM det er direkte fra distributør, så vet jeg at Datakjeden er en trofast kunde hos SMG. SMG igjen har hovedfraktavtale med Schenker, dvs de sender alt med schenker, med mindre SMG sin kunde har spesifisert noe annet. At Schenker leverer privatleveringer etter kl 15 (evt etter kl 16) på tirsdag og torsdag er også helt normalt, men du kan hente pakken på schenker sin terminal samme dag som den ankommer terminalen. Det er sjelden privatfolk er hjemme før etter 15-16 på en hverdag....rare greier, skulle nesten tro folk gikk på jobb eller skole! Endret 16. juli 2008 av OC-Freak Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Hørt om skiftarbeid? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 @PerB: Hos meg er vilkårene som følgerFrakt Vi sender normalt med postens servicepakke. Noen av våre leverandører bruker Schenker eller DHL. Du kan hvis du ønsker spesifisere annen transport ved bestilling. Betingelser i den sammenheng kommer da fram. Da er den endret etter ca 10:25 idag. Det var det samme sted jeg klippet fra. Ser nå at det er endret. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Kanskje de følger med på tråden. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Det virker som om sutringen har hatt effekt. Så bra for alle parter! En liten blomst til trådstarter som våget å ta opp temaet da folk her inne har en tendens til å hakke på folk som har andre meninger om service og hva det innebærer. Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Kanskje de følger med på tråden. Man vet jo aldri Sendte de en mail i dag tidlig, kanskje de var kjappe og endret betingelsene. Hyggelig at PerB bekrefter min versjon. Det er jo nesten utrolig at betingelsene skulle blitt endret akkurat når man driver og diskuterer det og attpåtil henviser dit Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Hørt om skiftarbeid? Jobber skift selv....... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå