Finntroll Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Har bygget meg en ny pc for noen uker siden, og alt ser ut til å fungere fint, utenom at den etter ca 5 min bruk fryser 100%. Når den fryser/låser seg reagerer den ikke på noe, ikke ctrl+alt+del, ikke engang Caps lock reagerer. Har et nytt xfx 780 hk, og 4 gig med ddr3 ram 1800mhz og et 9800gtx. OS er Vista Ultimate x64 CPU er C2D 3.2. Jeg mistenker selv at det har noe med ramen å gjøre, man er ikke sikker. Leverte inn pcen til reperasjon, men de fant ingen løsning, og testet alle delene. Alt virker som det skal var konklusjonen, bortsett fra at den fortsatt kødder seg etter noen mins bruk. Plz hjelp meg. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Installert chipset driverne og alle andre drivere? Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Når en ny PC er ustabil, skyldes det i 99% av tilfellene problemer med RAM. Prøv å bytte RAM'en du, lån av en annen PC e.l. - kjbu Lenke til kommentar
zlinky Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 sjekket cpu temp? kan være at det er dårlig kontakt mellom cpu og kjøler slik at den blir for varm. Du kan teste ram'en din selv, finn software på feks memtest.org. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå