Gå til innhold

Radeon 9500 Pro = #¤"%&

eUnaas

Anbefalte innlegg

At Radeon korta i 9000 serien kræsjer pc'n i spill og 3d programmer er et kjent problem.

Løsningen er ofte og øke agp volten i bios med 0,1 eller 0,2.

Radeon og Via chipset i kombinasjon er kjent for og være et helvete uten like.

Har selv Radeon 9500 pro og KT133A chipset, er sjeleglad for at pc'n i det hele tatt fungerer.

Ta en kikk på forumene i www.rage3d.com

mye nyttig og lese der

Dette er noe med det mest idiotiske jeg har lest på lang tid,det eneste er Radeon kort ikke mikser så godt sammen med er Kt400(Via),Siden de ikke fulgte spes på Agp8x som Intel fastsatte.

Pussig at jeg aldri hadde problemer med mitt på Via Kt 266a.

er enig med deg!!! jeg har aldri hatt noe probb men mitt sapphire readeon 9500pro kort!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja jeg er IT-eUnaas (hehe, men det snakker vi ikke så mye om på dette forumet  :lol: )

Hardware:

-C3D ATI Radeon 9500

-Microstar KT3V, Mainboard (har bare agp4, skjermkortet støtter agp 8, kan det være noe av grunnen?)

-3x256MB PC266 OEM minne PC2100. (billig ram, kan det være noe av skylden?

-amd XP2400+

Høy tempratur på 55 til 70 grader !

:D Prøv å ta ut den ene ram brikken å se hvordan det går,ikke alle kort som liker 3.

Ps. vet ikke om du gjetter hvem jeg er?

Kan jeg tippe Mojo............ :wink:

Lenke til kommentar

Hmm..

Btw.. fikk kortet fra sapphire på fredag, og har lekt litt med det.. Minnet kjører stabilt på 332 mhz, noe som skal være umulig med de spesifikasjonene sapphire oppgir at kortet har (Hynix 3,6 ns brikker).

Sjekka på brikkene, og ser til min store fornøyelse at det sitter Infineon 3,0 ns brikker på det.

Er det flere som har det? Er jo merkelig at både sapphire _og_ webshoppene sier at de er 3,6 når det er 3,0? trekker vel ikke akkurat kunder? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...