Gå til innhold

Radeon 9500 Pro = #¤"%&

eUnaas

Anbefalte innlegg

Jeg har bygget pc nå og utfra hva jeg så og leste så virket dette kortet som et godt kjøp. <b>Connect3D Radeon 9500 Pro</b>

men etter å ha startet pc og slikt så begynner problemene å komme. Pc en restarter seg og en rekke spill virker ikke, mens andre ikke vil kjøre på høy oppløsningg :-?

Og etter hver gang pcen resterter seg eller henger seg så står det i windows at pcen er gjennomprettet etter en feil. og at feilen mest sansynlig skyldes skjermkort Radeon 9500. [ps: overklokker ikke]

Prøve med et Gf4 ti4200 og hadde ingen problemer med det.

Hva skal jeg gjøre? Har de siste driverene og en patch som skulle ordne problemet i noen spill (noe den ikke gjorde)

...kan jeg ringe å høre om jeg kan bytte til et GF 4 ti4200 kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja jeg er IT-eUnaas (hehe, men det snakker vi ikke så mye om på dette forumet :lol: )

Hardware:

-C3D ATI Radeon 9500

-Microstar KT3V, Mainboard (har bare agp4, skjermkortet støtter agp 8, kan det være noe av grunnen?)

-3x256MB PC266 OEM minne PC2100. (billig ram, kan det være noe av skylden?

-amd XP2400+

Høy tempratur på 55 til 70 grader !

Lenke til kommentar
ja jeg er IT-eUnaas (hehe, men det snakker vi ikke så mye om på dette forumet  :lol: )

Hardware:

-C3D ATI Radeon 9500

-Microstar KT3V, Mainboard (har bare agp4, skjermkortet støtter agp 8, kan det være noe av grunnen?)

-3x256MB PC266 OEM minne PC2100. (billig ram, kan det være noe av skylden?

-amd XP2400+

Høy tempratur på 55 til 70 grader !

:D Prøv å ta ut den ene ram brikken å se hvordan det går,ikke alle kort som liker 3.

Ps. vet ikke om du gjetter hvem jeg er?

Lenke til kommentar

At Radeon korta i 9000 serien kræsjer pc'n i spill og 3d programmer er et kjent problem.

Løsningen er ofte og øke agp volten i bios med 0,1 eller 0,2.

Radeon og Via chipset i kombinasjon er kjent for og være et helvete uten like.

Har selv Radeon 9500 pro og KT133A chipset, er sjeleglad for at pc'n i det hele tatt fungerer.

Ta en kikk på forumene i www.rage3d.com

mye nyttig og lese der

Lenke til kommentar
At Radeon korta i 9000 serien kræsjer pc'n i spill og 3d programmer er et kjent problem.

Har selv Radeon 9500 pro og KT133A chipset, er sjeleglad for at pc'n i det hele tatt fungerer.

mye nyttig og lese der

Dette er noe med det mest idiotiske jeg har lest på lang tid,det eneste er Radeon kort ikke mikser så godt sammen med er Kt400(Via),Siden de ikke fulgte spes på Agp8x som Intel fastsatte.

Pussig at jeg aldri hadde problemer med mitt på Via Kt 266a.

Lenke til kommentar

Jeg tror denne feilen med radeon kortene er oppskrytt.. etter hva jeg har erfart, gjelder det hovedsaklig kortene som har samme pcb som 9700, dvs de tidligere 9500 np kortene også...

Har selv et A7V8X som skal være et av de værste kortene, men 9500 Pro funker utmerket hos meg.. Stabilt som ett fjell eller to...

Enten har jeg hatt veldig flaks, eller så gjelder det altså bare noen få kort som ikke har 9700 pro pcb'en ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Billig-RAM er aldri "bra"...

Prøv med bare 2 minnebrikker.

Hvilken BIOS versjon har du? Leste gjennom BIOS versjonene og det sto ingen problem-fiks for radeon kort, men en av de fikset et problem med ATI 8500...

Trenger ikke formatere noe... Det er bare teit...

Høres ut som en API-feil (dvs. OpenGL/D3D).

Hvilke drivere har du installert? Har du installert hoved-kort driverene?

Lenke til kommentar

mye nyttig og lese der

Dette er noe med det mest idiotiske jeg har lest på lang tid,det eneste er Radeon kort ikke mikser så godt sammen med er Kt400(Via),Siden de ikke fulgte spes på Agp8x som Intel fastsatte.

Telvis enig med deg robin, men det er faktisk mangen som har problemer med radeon driverne. Det er et hav av forumer som mangen klager på dårlige drivere. Men de er vel blitt bedre nå på driver fronten ati?

Lenke til kommentar

Dagens drivere er helt på høyde med NV,helt klart så opplever en og annen problemer men som oftest så sitter problemet mellom skjermen og stolen,en ting er sikkert at Ati har til og med problemer med å mixe sammen med egne drivere.Hvist jeg selv ikke er nøye med å fjerne de gamle har jeg opplevd en del problemer som kan oppleves som kortet er overklokket,ustabilt og lav Fps.

Men hvist noen tror ATi i dag er dårligere enn NV så er det bare å sjekke Nvnews.com å se hvor mange som har problemer med Nv og drivere.

Og vil også påstå at Rage3d.com er det største forumet som er på nettet med støtte blant annet direkte fra Ati,og det er klart med et så stort forum med så mange medlemer som poster der kan skremme vannet av de fleste.

Lenke til kommentar
Dagens drivere er helt på høyde med NV,helt klart så opplever en og annen problemer men som oftest så sitter problemet mellom skjermen og stolen,en ting er sikkert at Ati har til og med problemer med å mixe sammen med egne drivere.Hvist jeg selv ikke er nøye med å fjerne de gamle har jeg opplevd en del problemer som kan oppleves som kortet er overklokket,ustabilt og lav Fps.

Men hvist noen tror ATi i dag er dårligere enn NV så er det bare å sjekke Nvnews.com å se hvor mange som har problemer med Nv og drivere.

Og vil også påstå at Rage3d.com er det største forumet som er på nettet med støtte blant annet direkte fra Ati,og det er klart med et så stort forum med så mange medlemer som poster der kan skremme vannet av de fleste.

Helt til jeg lasta ned Creatives siste drivere har jeg brummet med en driver miks.

Miksen bestod av 40.09 og creative's 28.80 baserte drivere.

Sistnevnte var fulle og stabile men ikke raske.

40.09 hadde farten men manglet en fil.

Så jeg mikset disse i lag, rørte det godt inn, med en teskje Win XP venting så serverte jeg mølja til spillene mine...

Og gjett, masse mer FPS og 100% stabilitet...

Lenke til kommentar

[qoute]

Og husk: ATI sitter også i 8x AGP specs-panelet.. Det er VIA som ikke følger 8x specs 100%.

Lenke til kommentar
[qoute]

Og husk: ATI sitter også i 8x AGP specs-panelet.. Det er VIA som ikke følger 8x specs 100%.

Vel hvist det var uklart så var det Via som ikke fulgte spes,men ATi fulgte spes fra Intel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...