Gå til innhold

Oblivion Lost - modden som gjør STALKER til spillet det skulle ha vært!


Anbefalte innlegg

Oblivion Lost er en mod som gjør S.T.A.L.K.E.R. til spillet utviklerene sa det skulle bli før det ble gitt ut! Legger til en hel del nye ting som dere ser i listen under, absolutt noe verdt å prøve.

 

Anbefales på Hell-vansklighetsgrad! ;)

 

FEATURES:

FREEPLAY

- New level changers (Stancia2 to Control Room, Control Room to Sarcophagus, Sarcophagus to Stancia1, Stancia1 to Pripyat, Cordon to Dark Valley and a new Radar to Bunker)

- Removed the scripted blowout from Stancia1 and the dead zone from Stancia2, so you can explore the whole Power Plant

- The last portal teleports the actor to the court, so the game is open-ended

A-LIFE

- Now almost everything can be happened, there's a chance to meet any NPC's on other levels

- Sometimes the army raids, sometimes not, this is totally random, too

- The mutants are making their ways through pass the Zone in big hordes

- The mutants are entering places what they aren't entered before, so there's an increased chance to meet them in human-being places

REALISM

- All weapons are stronger and well-balanced

- Almost to all weapons be able to attach addons

- Added realistic sounds to the weapons, rounds, ammos, materials, environment

- NPC's are bleeding, if they are hurted then fall down to the ground, and if they don't receive any medkits about a minute, then they die

- Bandages and foods don't heal the actor

- The average bleeding don't stop by itself, only the minor

- Added realistic head-bobbing to the actor when he is heavily wounded

- Well-balanced armor degradation

- The crosshair is reduced to a dot

- Reduced HUD and removed NPC counter

STEALTH

- The NPC's can't notice the actor during night if his flashlight is turned off

- If the actor turns on the flashlight, then his enemies spot him immediately

- Reduced the sound volume of the Knife, now it's a dangerous and invisible weapon during night, presumably the NPC's won't notice the actor if he is smart enough

WEATHER

- There are 24 hours cycle weathers in all levels

- The night is dark and scary

- Restored the Sun and the Moon

- Atmospheric sky textures

BLOWOUT

- The blowout is totally random, you never know that when it will start

- The blowout spawns mutants and artifacts in random places

- The NPC's are falling down when the blowout starts, and they stunned to the ground when it explodes, also the actor is slowed and has got some minor effectors

- The blowout is dark at night and shiny at daylight

- If the weather is rainy, then the blowout increases the intensity of the rain, the thunders and the wind

MUTANTS

- Added all cutout mutants (Dwarf, Chimera, Cat, Zombie, Izlom)

- They have got so many different types of skins

- Added the Psy Dog as a new mutant (with attack effector)

- Two boss enemy characters (Burer and Koshei) - you can kill them with special methods

VEHICLES

- Added all drivable vehicles (Niva, Zaz, Kamaz, Tractor, UAZ, BTR, Moskvich)

- The vehicles aren't floating

- Well-balanced driving properties

- Added realistic engine and gear sounds to the UAZ

ARTIFACT ACTIVATION

- This is a method of transforming the artifacts created by an anomaly back to the anomaly they were originally created in

- Each artifacts have got different HUDs

MISCELLANEOUS

- Replaced main menu music

- Main menu from the 2215 beta

- Added the "Turn on the engine" to the options/controls

- NPC's can buy everything from the actor but in very low prices

- All traders can repair

- New stalker and weapon textures

- More types of skins of stalkers and bandits

- Sleeping bag

- Replaced some dialog sounds to Russian

- Added some songs to the camping stalkers

 

 

http://stalker.filefront.com/file/Oblivion...5_release;91748 - Link til modden

!!! Krever at du har 1.0006 eller 1.0005-patchen. !!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er så hjertens enig.

 

Forandret brutalt på spillet, men på en positiv måte.

 

Det å vandre i villmarka går fra å være semi trygt til nesten farlig grunnet høyere antall mutanter og faenskap som er over hele plassen, samt man burde virkelig passe på hvor man legger seg for natten i soveposen sin.

 

Husker første gangen jeg spilte med OL installert og skulle legge meg for natten siden jeg absolutt hater å bevege meg rundt i det intense mørket.

La meg ned i den campen man starter i, og når jeg våknet så var jeg død på grunn av en Spetznaz styrke som hadde bestemt seg for å raide den.

I tilleg så kan man aldri være for trygg med anamolies heller siden de flytter på seg eller lignende etter en av de mer spektakulære eventene jeg har sett i et spill i nyere tid, nemlig blowouts.

Lenke til kommentar

Høres fristende ut. Men hver gang jeg installerer mods til STALKER er det alltid en stor crash etter noen dager/ukers spilling som gjør at hele spillet må installeres på nytt og at alle savegames må til søppelkassen. Utrolig irriterende.

 

Skal gi STALKER et allers siste forsøk: installere spillet, patche til 1.0005, installere denne mod'en, og så patche til 1.0006.

Får jeg store problemer igjen etter noen dager gir jeg opp på spillet for godt.

Lenke til kommentar
Høres fristende ut. Men hver gang jeg installerer mods til STALKER er det alltid en stor crash etter noen dager/ukers spilling som gjør at hele spillet må installeres på nytt og at alle savegames må til søppelkassen. Utrolig irriterende.

 

Skal gi STALKER et allers siste forsøk: installere spillet, patche til 1.0005, installere denne mod'en, og så patche til 1.0006.

Får jeg store problemer igjen etter noen dager gir jeg opp på spillet for godt.

Husk at du kan vel kopiere savefilene sikkert.

Lenke til kommentar
Høres fristende ut. Men hver gang jeg installerer mods til STALKER er det alltid en stor crash etter noen dager/ukers spilling som gjør at hele spillet må installeres på nytt og at alle savegames må til søppelkassen. Utrolig irriterende.

 

Skal gi STALKER et allers siste forsøk: installere spillet, patche til 1.0005, installere denne mod'en, og så patche til 1.0006.

Får jeg store problemer igjen etter noen dager gir jeg opp på spillet for godt.

Husk at du kan vel kopiere savefilene sikkert.

Problemet er at savefilene er sjelden kompatible med den og den versjonen av spillet ELLER av mod'en. Og av og til funker de plutselig ikke med spillet/mod'en lenger av en eller annen mystisk grunn. Selv om du har en backup liggende et sted...

Lenke til kommentar
Gjest member-97590
Dette skal testes.. Men Synd STALKER er så buggete. Jeg kan spille spillet, men kan ikke save. :p

 

Håper denne fikser det også.

 

Hadde samme problemet i starten, men fikk fikset det!

 

Gå til Stalker mappa i Program Filer, så åpner du filen fsgame.ltx i notepad, og på den øverste linjen, står kor dine savegame lagres.

Og den såg ut sånn hos meg: C:\|Documents and Settings\All Users\Documents\STALKER-SHOC\

Men eg hadde ingen C-disk hos meg, hadde bare en I og en H-disk, så bytta fra C til H, lagra dokumentet, og nå funker det som det skal.

Tipper det er noe av samme feil hos deg, at den lagrer til en annen plass som ikkje finnes.

Lenke til kommentar

OK, jeg har testet og må innrømme at spillet blir plutselig mye mer aktuelt å spille! Alt føles mer naturlig og mer realistisk... og faktisk skumlere enn før. Sovepose-opplegget var helt glimrende.

 

Det eneste jeg kan finne å klage på er at det kanskje er "for" realistisk. Jeg har flere items som gir meg +600% og +900% i health og -600% i bleeding. Likevel blir jeg drept veldig fort hvis jeg leker Rambo.

 

Vet noen om denne mod'en er kompatible med andre, som høyoppløsning teksturer og nye himmelteksturer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Dette skal prøves nå. :)

 

Tenkte jeg skull spille gjennom en gang til, bare for å holde stlakeren i meg i sjakk til Clear Sky kommer, og til dette passer jo BL perfekt! :)

 

Vet noen om denne mod'en er kompatible med andre, som høyoppløsning teksturer og nye himmelteksturer?

 

Bumper forresten dette :)

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar

Møtte nettop på noe virkelig utrivelig i Cordon...

 

Kom tilbake fra Garbage og var på vei for å levere inn en quest hos den første kontakten man har og når jeg begynte å nærme meg den første lille campen man starter i, så begynte jeg å høre noen høyfrekvente lyder.

Etter det så sjekket jeg over minimappen som jeg alltid gjør for å se om noen nye stalkers har dødd i området for å skrape sammen litt swag fra de for å selge, men til min forskrekkelse så var det verken gule, røde eller hvite dots på mappen.

 

Dette syntes jeg var litt merkelig da jeg i tillegg hørte disse høyfrekvente lydene men jeg lot meg ikke bry av det.

Jeg leverte inn questen og hentet en ny en og gikk ut, og til min forskrekkelse så fant jeg ikke mindre enn 6 av mine tidligere buddy stalkers stående å skyte på meg med ikke mindre enn 3 controllere.

 

 

Jeg kan mene at jeg aldri støtte på noe stort farligere enn soldater i Cordon tidligere og en og annen blødtørstig hund, men controllers i den første delen av mappen man kommer til? O.o

Lenke til kommentar
Den endrer ikke historien av hva jeg har fått med meg. Eneste den gjør er å rette opp visse bugs og å gjøre spillet 10x mer "realistisk".

Det kommer flere ting som er kjipe, da... selv om mod'en gjør spillet mye bedre.

 

Kan klage på at NPC's plutselig "dukker opp" ut av det inte etter at spillet fryser i et par sekunder. Og av og til kommer de ikke i det hele tatt, da har du plutselig en fullstendig tom camp. Det er også fiender som kan plutselig dukke opp midt i en camp/by. Rart... og det skaper flere problemer. F.e. står du i baren og snakker med folk, så kommer plutselig 3 fiender og skyter deg ned. Siden du ikke kan ha våpen i baren kan du ikke forsvare deg selv, og ingen NPC reagerer heller. Det gjør det hele ganske latterlig.

 

Jeg kan også klage på at "rustningene" får skader og må fikses hele tiden... og det koster en formue.

 

Mod'en funker forresten med himmelteksturer og lignende. Men ikke med mod'en som gjør at oppdragene har ingen tidsfrist.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
Jeg kan også klage på at "rustningene" får skader og må fikses hele tiden... og det koster en formue.

 

Slik var det da i original utgaven også, men da kunne ingenting repareres.

 

 

Har spilt igjennom en god del i denne mod'en nå og stortrives med den, jeg kan se gjennom fingrene på et par små-bugs når jeg får ny skins til våpen og forbedret AI :)

 

Og "blowout'ene" er jo driit fete da :D

 

topp mod, anbefales til alle som ikke orket å spille gjennom pga. "alle disse fæle bug'ene" .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...