Gå til innhold

Ny pc, endelig!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fyren får jo det momsfritt, les litt før du snakker om idioti

da bruker jo han mindre penger og får en maskin som varer lengre, samt han får gleden av å ha noe av det feteste en stund :smile:

Javel da deler vi 26000/3=ca. 8500+ han får fortsatt pc som duger :lol: om han kjøper en sånn pc hver 1,5 år kan han spare myyyye penger i forhold til å kjøpe det der som max er brukbart i 2,5 år :yes: (Jeg har alltid rett :grumpy: )

Men man har jo alltids snobber rundt omkring som bare elsker å kaste bort penger.... :lol:

Lenke til kommentar

Ja jeg må si meg enig med nag-sinn der!

Alle vet da at det bare er tull å kjøpe en rådyr pc nå for tiden!

Med dagens fart i utviklingen lønner det seg ikke å kjøpe det råeste,men

det billigste,dermed taper mann mindre penger og har en data som funker i et år eller to,så kan mann oppgradere eller kjøpe ny billig-pc.

Lenke til kommentar
Bytt prosessoren til p4 2,6 :yes:

Hvorfor i H****** skulle han gjøre det? P4 3.06 er jo MYE bedre

Dersom man ser på ytelse og pris er P4 2,66 et mye bedre kjøp. Selv om man tar hensyn til at han slipper moms fordi han er i utlandet er likevel forskjellen vesentlig.

Ytelsesforskjellen mellom 3,06 og 2,66 er ganske liten. Så lenge han ikke skal kjøre et eller annet programm som har spesielt nytte av HT er 3, 06 litt bortkastede penger.

Jeg vil si at det er mye smartere å kjøpe en 2,66 til 2188 kr enn en 3,06 til 5280 kr.

Så kan man helle kjøpe 4 GHz utgaven om et år for ca. 2500 kr.

Men for all del, bruk de pengene du; de pengene som du egentlig planla og spare da du reiste ned. Det er så standard... ;-)

Lenke til kommentar
Det er nå ikke deres business, så ikke legg dere bort i det. Han vet sikkert godt at det ikke er den beste på ytelse/pris. Fordelen med HT er grunn nok til å bruke et par lapper til, hvis man har råd til det.

Det er heller ikke et par lapper det dreier seg om. Han ba oss si vårt/mitt synspunkt så du kan kanskje passe på ditt eget business :lol: Jeg skrev også det du sier i din siste setning på min måte! :p

Lenke til kommentar

Hei, jeg har bestilt det samme HK fra komplett i dag. Da jeg sendte inn forslaget mitt til en på salg (for å være sikker på at alt passet sammen) hadde han denne kommentaren til hovedkortet jeg hadde valgt: Asus P4G8X Deluxe GD:"Dersom man setter inn en PC2700/PC3200 minnebrikker så vil de automatisk klokke seg ned til PC2100 hastigheten."

Jeg kjøper det likevel, selgeren trodde Asus ville komme med en oppgradering som fikset dette ganske snart.

Kos deg med ny PC.

Randi A.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei, jeg har bestilt det samme HK fra komplett i dag. Da jeg sendte inn forslaget mitt til en på salg (for å være sikker på at alt passet sammen) hadde han denne kommentaren til hovedkortet jeg hadde valgt: Asus P4G8X Deluxe GD:"Dersom man setter inn en PC2700/PC3200 minnebrikker så vil de automatisk klokke seg ned til PC2100 hastigheten."

Jeg kjøper det likevel, selgeren trodde Asus ville komme med en oppgradering som fikset dette ganske snart.

Kos deg med ny PC.

Randi A.

Hvordan vet du det , hvem har fortelt deg det?

Vet du om noen sider hvor dette står beskrevet?

:shrug:

Lenke til kommentar

Kos deg med ny PC.

Randi A.

Hvordan vet du det , hvem har fortelt deg det?

Vet du om noen sider hvor dette står beskrevet?

:shrug:

Det han mente var vel at kortet (eller litt mer nøyaktig; brikkesettet E7205) kun støtter PC2100 RAM.

Eller....

Lenke til kommentar

Hei Targamach.

Jeg vet det bare fra eposten jeg fikk som svar fra salg på komplett.no da jeg sendte komponentlista inn dit før jeg bestilte (for sikkerhets skyld). Jeg hadde 2x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond og et Asus P4G8X/DELUXE/GD på lista, og da svarte han det som står med uthevet skrift i mitt originale innlegg. Jeg kan ta med hele svaret fra komplett.no med om det kan oppklare noe. Han svarte følgende på spørsmålet om alle komponentene jeg hadde valgt passet sammen:

Hei!

Alt dette passer meget godt sammen, men det er en liten ting jeg vil kommentere. Det hovedkortet du har valgt er først og fremst blant det nyeste du finner på markede og det er knallbra. Det kan også bruke alle hastighetene som DDR brikker kjørerer på, men hovedkortet har et problem. Dersom man setter inn en PC2700/PC3200 minnebrikker så vil de automatisk klokke seg ned til PC2100 hastigheten. Dette er med dagens teknologi, men forhåpentligvis så vil Asus gi ut en oppdatering som fikser dette.

Jeg har ikke sjekket denne informasjonen andre steder, men har vel ingen grunn til å mistro informasjonen jeg fikk. Jeg bestilte det likevel, og nå ser det ut som harddisken jeg valgte (Seagate Barracuda V 120GB S-ATA) kommer inn til komplett neste uke sånn at jeg endelig får meg ny maskin.

Randi A.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...