Sibba Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Hei Tiden har endelig kommet for å gå til innkjøp av ny pc, rett og slett fordi jeg ikke gidder å vente lenger! :smile: Her er oppsettet mitt, hvis dere ser noe som kan forbedres, vennligst si i fra, er jo derfor jeg poster her.. CPU: P4 3.06 Ghz HK: Asus P4G8X Deluxe GD HD: 2x Seagate Barracuda 120 GB SATA RAM: 2x Twinmos 512 MC Cas2 PC3200 RAM GPU: Sapphire Radeon 9700 PRO (AIW hvis på lager i løpet av uka, eller muligens Ultimate Edition) MONITOR: Hitachi CML174SXWB DVD: LG 16X/48X CDRW: Plextor 48X/24X/48X svart LYDKORT: Creative Audigy 2 MUS: Logitech MX700 TASTATUR: Logitech Internet Navigator SE HØYTTALERE: Creative Megaworks 550 THX KABINETT: Lian Li PC6099B CPU KJØLER: Swiftech CMX4000B+80mm Pabst vifte PSU: Antec 430W True Power Tror jeg har det ganske spikra nå, men lurer litt på cpukjøler, psu og skjermkort. Pri er at maskinen er stille, vurderer derfor også en rhoebus.. Total pris blir i underkant av 26000 eks moms.. Lenke til kommentar
Alieu Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Fett oppsett :smile: Hva skal du bruke den herligheten til? Sålenge du er med i "Rikmanns klubben" er dette bare små plukk i lommeboka? Eller... Uansett! Ingenting å utsette på pc`n, kunne jo alltids kjøpt Hercules 9700Pro(bråker litt mer enn Ultimate Edition) men det er (litt) bedre ytelse :wink: Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Papst-viften du plasserer på CPU bør være 12 eller 19dB. Kjøper du Ultimate Edition av skjermkortet er du kvitt støyen derfra. Strømforsyninga har jeg ikke kjennskap til, men vær forbredt på at den kanskje bråker litt. Rheobus kan være lurt slik at du kan kontrollere viftene i kbinettet og strømforsyningen. Lenke til kommentar
leifkris Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Bytt ut ramen din med: Corsair TWINX1024-3200LL DDR-DIMM 1024MB Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...TNR=EG465PVEFMA Ville kjøpt denne psu'en, mere power, samme prisen? Hva skal du med en ekstra cpu kjøler? Er den orginale ikke bra nok? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Ville kjøpt croshair 3200LL ram, termaltake SLK900 kjøleribbe(hvorfor ikke vannkjøling på alt så er du kvitt støyen?) og enermax scilent pluss strømforsyning Lenke til kommentar
Gef Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Ville venta på Ati 9800PRO, når du skal ha en så god maskin Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Ville venta på Ati 9800PRO, når du skal ha en så god maskin Enig, har du tid så vent på det kortet! Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Nå må dere gi dere! Hvorfor i faen skal han kjøpe Corsair ram? Er det fordi mora deres har sagt at det er best??? Ikke f om han klarer å klokke en 3.06 så mye at rammen blir en begrensning uansett, så jeg fatter faen ikke pointet med å kjøpe ram som koster dobbelt så mye til ingen nytte. Er så forbanna lei av tosker som anbefaler Corsair ram i hytt og pine! Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Croshair LL ram har lavere timesetting enn andre ram, det er derfor bedre. Dette er grunnen til at jeg anbefaler denne ramen Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Fett oppsett :smile: Hva skal du bruke den herligheten til? Sålenge du er med i "Rikmanns klubben" er dette bare små plukk i lommeboka? Eller... Kan se ut som duden er i Kosovo(som soldat?). Siden bosted er Kosovo og han regner uten moms(slipper soldater i kosovo moms?). Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 kan jo også skifte til twinmos ddr466 (pc3700) da Lenke til kommentar
nag-sinn Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Bytt prosessoren til p4 2,6 Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Bytt prosessoren til p4 2,6 Hvorfor i H****** skulle han gjøre det? P4 3.06 er jo MYE bedre Lenke til kommentar
Sibba Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Takk for mange svar på kort tid, hadde ikke regnet med det så jeg venta ei stund med å sjekke om jeg fikk svar.. Skal prøve å svare på alle kommentarene nå: Alieu Herligheten skal brukes stort sett til spill, blir vel kanskje også noe bilde og film redigering, men spill er pri. Sapphire Ultimate Edition er førstevalg som skjermkort, på grunn av lyden.. Panzerfaust Tenker på Papst 12 eller 19db, men er litt usikker på om dette vil kjøle godt nok? Strømforsyninga har noe noise control greier, satser på at den er ganske stille. Leifkris, Insanity, Cobra osv Har sett mange plasser at Corsair minne egentlig ikke er et must hvis man ikke skal overklokke, og regner ikke med å ha behov for det helt ennå.. Derfor valgte jeg Twinmos til halve prisen... Gef Vet at 9800 kommer i april, men vet ingenting om når og tilgjengelighet når det først kommer. Tiden er desverre et problem, fordi herligheten skal sendes hjem i en tollfri palle for forsvarets regning en gang i mai/juni, og jeg vil være sikker på at jeg får den ned hit før det. Hvis ikke må jeg betale moms på innførsel til Norge, og det vil jeg jo ikke... Orjanp Svaret ovenfor besvarer vel ditt spørsmål, ja jeg er soldat i Kosovo og ja soldater i Kosovo slipper moms på varer bestilt fra Norge. Ganske fint egentlig Lenke til kommentar
Gef Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 9800pro skal komme i midten av april...da får du den før mai/juni... Lenke til kommentar
nag-sinn Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 En pc til den prisen? Er du gærn? (sannsynligvis) Om jeg hadde vært deg hadde jeg kjøpt en pc til 10000kr hver 1,5 år. Den pc'en der holder max i 2,5 år mens med min løsning har du brukbare pc'er som duger i 4,5 år. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 fyren får jo det momsfritt, les litt før du snakker om idioti da bruker jo han mindre penger og får en maskin som varer lengre, samt han får gleden av å ha noe av det feteste en stund :smile: Lenke til kommentar
DeeJayVZ Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 En pc til den prisen? Er du gærn? (sannsynligvis) Om jeg hadde vært deg hadde jeg kjøpt en pc til 10000kr hver 1,5 år. Den pc'en der varer kanskje i 2 år mens med min løsning har du pc som duger i 4,5 år. Om du kjøper det der er du den dummeste fyren jeg noen gang har vært borti.... ....sa han....Jaja, kos deg med Hellkjøp-Pc'en din du...fjott !! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå