Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklogg/Showcase: Vectra-A, 95' 2.0i

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det har heldigvis ikke skjedd. Mistenker at bulken er der etter en særdeles klønete montering av 1000-meterne. Virker som noen har lagt alt for mye trykk på boret, og deretter plutselig boret gjennom og kommet med alt kroppsvekten på stykket. Har ikke fått noen pris enda, de skulle kontakte meg etter å ha snakket med OZ Norge, jeg mistenker at det må importeres, så det er spørs om det ikke blir i dyreste laget.

Lenke til kommentar
Eier Motorshop var noe rotete, og de senksettene de hadde til Vectra var det ikke nevnt årsmodell. Skal se om jeg ikke kan skrive en mail til de. Var mye bra på Senk.no, dog litt stive priser - må man virkelig opp i 4-5000 for et komplett sett? Skal dog sies at jeg aner ikke hva normen er.

5000,- er billig for et sett med stivere dempere og fjærer, spesielt når det er et såpass anerkjent merke som KW. Må selv opp i over 7000,- for et godt, komplett sett til 240en.

Ellers, så blir det bra med OZ-felger, om du får tak i dem. :)

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar

Liten oppdatering.

Har fikset grillen, litt pussing, sparkling og lakking var alt som måtte gjøres. Med tanke på at jeg er 100% amatør når det kommer til sparkling, syns jeg resultatet ble nokså bra - bedøm selv.

Tok med bilen på en liten photosession etterpå, ble noen fine bilder :)

Skaden som skal utbedres

Picture%20034.jpg

Ferdig nedpusset

Picture%20057.jpg

Sparkel lagt på, og nedpussing påbegynt

Picture%20023.jpg

Klart til lakkering!

Picture%20040.jpg

Ferdig lakket, mye søl :(

Picture%20051.jpg

Etter litt ytterligere nedpussing, resultatet:

Picture%20011.jpg

Og så, litt photosession - takker til Tromsø by for nydelig bakgrunn

Picture%20033.jpg

Picture%20027.jpg

Picture%20027.jpg

Picture%20014.jpg

Picture%20013.jpg

Endret av the Stig
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Liten oppdatering. I dag har jeg fått på plass den nye grillen, slik den blir å være - må si meg veldig fornøyd med lakkeringen med tanke på at jeg kun brukte sprayboks til alt (grunning, lakk og klarlakk). Dessuten har jeg ordnet meg et varmeskjold for K&N-filtret, ble en ekte Reodor Felgen-løsning, men jeg tror det gjør jobben. Skulle gjerne montert originalt varmeskjold, men dette finnes faktisk ikke - som dere kan se er størrelsen på filtret nokså stort.

Grillen (beklager uskarpt bilde, skal selvsagt ta et bedre senere)

Picture%20015.jpg

--

Utgangspunktet ...

Picture%20014.jpg

Varmeskjold montert

Picture%20013.jpg

Ferdig

Picture%20009.jpg

Picture%20011.jpg

Picture%20018.jpg

Lenke til kommentar

Slenger på en bitteliten bump.

Nå har jeg faktisk kommet til et punkt hvor jeg lurer litt på hva jeg skal ha videre til bilen. Studielånet ankommer snart (høhø), ergo får jeg endelig litt å rutte med. Valget står mellom felger, senk, skjørt/lepper eller lykter foran og bak. Alt av dette skal selvsagt på plass etterhvert, men hva syns folket jeg burde ta først? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...