The Stig Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) - Opel Vectra-A - Motor: 2.0i, 132bhp/(116bhp originalt) - Årsmodell: 1995 - Tidligere eiere: 2 - Km stand: 210000 Bilen går kjempegodt, og jeg syns det er mye trykk i motoren til å være en såpass gammel bil. Tilfeldigheter gjorde at et stort hull på slangen fra luftfilter til fordeler ble funnet, denne ble selvsagt byttet. Ellers er bilen i imponerende teknisk stand, annet en litt slark på kløtsjen. Av rust er det dessverre noe, heldigvis nesten ingenting på understell, men heller ved dør og grill pga skader. Bremser bak er også noe angrepet av rust, både skiver og calipere. Dette skal taes kombinert med lakkering. -- Tenkte jeg skulle bruke dette som en showcase/worklog, for det er klart, noe moro må man jo gjøre. Jeg har allerede foretatt noen små endringer, tenkte dessverre ikke på å ta "før/etter"-bilder, så dere for bruke fantasien Hva er gjort: - Nye felger, 15" SMC. Disse fikk jeg vel og merke med bilen, jeg syns de er litt små, så ikke helt umulig at dette blir vinterhjul senere - dog en lav prioritet. - Ny emblem fri grill - Fjernet modellnavn på koffertlokket - Skrudd av hengerfeste - K&N Kit og Reodor Felgen -varmeskjold montert. - Slange fra luftfilter til innsug byttet - ble praktisk talt en ny bil. - Nye pærer i nær og tåkelys, - Nær: Philips NightBreaker - Tåke: Philips BlueVision Nærliggende planer: - Nye sideblinklys. Syns ikke de oransje som er nå, kler bilen alt for godt. Dog usikker på om jeg skal velge uorginale LED-lys, eller orginale blanke, tips? - Effektanlegg skal monteres, har enda ikke bestemt meg for merke. - Nye lykter, foran og bak - Angel Eyes. Litt lenger ut i tia ... - Senkesett? - Skjørt, samt lepper foran og bak. Dog usikker om jeg skal senke eller skaffe skjørt først. - Nye felger, 17" - OZ Michelangelo 8 - Chip? Per nå nokså urealistisk, har verken penger eller kompetanse til å gjøre dette selv. - Xeon-kit. Og så, bilder! Bilen per i dag (status): -- Bilder ved "prosjektstart" - kun emblemer og grill endret: Front Front, nærme Profil, venstre Profil, høyre Bakfra, profil Bakfra Endret 1. september 2008 av the Stig Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Gjør seg med senk og litt store felger på disse bilene Ellers så såg jo bilen din ganske fin ut. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Ja, jeg lurer på om jeg ikke skal flytte felger og senk litt opp på listen Takk skal du ha Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Felg og senk burde være førsteprioritet! Gjør utrolig mye (snakker av erfaring ) Ellers så kan jeg si at du burde ta av plata mellom lyktene for å sjekke etter rust (problem jeg er glad jeg slapp, hadde ikke den plata) Modellnavn bakpå? Ser bare et emblem jeg.. Sjekk disse framlampene, disse baklampene og disse sideblinkerene Emblemfri grill har du btw Endret 16. juli 2008 av Pluggen Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Joda, jeg vet at jeg har både emblemfri grill og kun emblem bakpå - det ligger under "Hva er gjort" - ser dog at det er litt dårlig skrevet. Litt usikker på hvilken plate du mener? Takk for tips til lykter Edit: Linken din til sideblink fungerer ikke, ligger de på samme siden som lyktene? Endret 16. juli 2008 av the Stig Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Den plata mellom baklyktene, der det sitter noen andre lykter som jeg ikke hadde Wundergeil er forresten drevet av ei utrolig hjelpsom dame, sånn hvis du lurer på noe Kjapp levering selvom hun ikke har de på lager (cirka en uke når jeg bestilte) og trekker fra dansk moms (-25% bare der) og skriver en rimeligere pris så du ikke får det voldsomme tollgebyret Edit: Nå fungerer linken som den skal, og ikke til tråden din her Disse fåes i hvite, men passer bedre med svarte om du skal ha de andre lampene Endret 16. juli 2008 av Pluggen Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Kjempegreier, så de hadde flere ting der som virket veldig interessant. Lurte dog litt mer på om jeg skulle prøve disse lyktene, Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Bare ta de du liker best, så er det greit Kom bare med forslag som jeg ville tatt om jeg fortsatt hadde hatt min 92´ A Ta forresten med denne Endret 16. juli 2008 av Pluggen Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Ahh, den var litt stilig. Vil tro at det lønner seg å kjøpe alt slikt på en gang, og deretter også få alt lakkert samtidig. Vil jo tro det blir fryktelig dyrt om jeg må innom lakkereren for hver gang ... Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Er jo strengt tatt bare bakrutesenkeren som trenger lakk der da, men om du er hypp på litt styling, så sjekk ut RS4-stylinga her f.eks Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Tenkte på om jeg skulle ha skjørt og lepper i fremtiden. Forresten, er det noen som aner den største dimensjonen man kan ha på denne bilen? Har sett enkelte som påstår at 18" går, men jeg er noe skeptisk. Muligens det blir overkill uansett? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 18" går bra med et stivt senkesett, muligens justerbart så du får det sånn du vil, men 17" er mer enn nok Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Nettopp. Da økonomi er (som hos folk flest) det som hindrer fremgang, er det veldig sannsynlig at jeg må ta felger og senking hver for seg. Dessuten vil jeg ikke ha den SÅ lav uansett, vil gjerne at bilen faktisk skal klare fartsdempere og snø også Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Senk først så kan du se på felger etterpå Foreslår 40mm om du bare skal ha fjærer Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Hadde planlagt og gå for full pakke om jeg først skal gjøre det. Noen tips til noen komplette pakker? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Sjekk Eiker Motorshop og Senk for diverse senkesett i alle prisklasser og høyder Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Eier Motorshop var noe rotete, og de senksettene de hadde til Vectra var det ikke nevnt årsmodell. Skal se om jeg ikke kan skrive en mail til de. Var mye bra på Senk.no, dog litt stive priser - må man virkelig opp i 4-5000 for et komplett sett? Skal dog sies at jeg aner ikke hva normen er. Lenke til kommentar
*martin* Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 et lite tips med den kranglete tomganstiller'n, skru den løs, del den og rengjør den skikkelig innvending så blir den sikkert bedre, 2 slangeklemmer og et stikk så er den ute. pen bil forresten! Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Takk skal du ha, skal prøve det - jeg må bare finne den først! Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 Har kikket veldig mye på disse felgene i det siste, noen tanker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå