Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Svimmel av snus, hvorfor?


Slacks

Anbefalte innlegg

Hei! De (få) gangene jeg har snuset har jeg blitt litt svimmel. Altså om jeg tar en Skruf sterk så føler jeg meg svakt svimmel ca. 5 minutter senere. Liker faktisk denne svimmelheten, og er faktisk derfor jeg tar en porsjon iblant. Blir som oftest ikke oftere enn en gang i uka, ofte mye sjeldnere. Hvorfor blir jeg svimmel? Og om jeg hadde snust hyppigere da ville vel den svimmelheten forsvinne? Synes bare det er rart at jeg blir såpass svimmel samtidig som jeg ikke blir kvalm eller uvell.

 

Har et annet spørsmål også: Vil et såpass lavt forbruk ha noe som helst skadevirkning? Påvirker det kondisjon f.eks?

Endret av Saltvann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste opplever denne svimmelheten de første gangene man prøver snus, men som du sier forsvinner denne svimmelheten etter bruk over en lengre periode. Kroppen er ikke vant til nikotinopptaket, og man føler derfor denne svimmelheten. Etter en stund blir kroppen vant til dette, og man vil da ikke lenger bli svimmel.

 

Ved lavt forbruk trenger du ikke å bekymre deg over helseskader, og snusen vil heller ikke påvirke kondisjonen din. Dog, bruk av snus over lengre tid kan (merk: "kan") føre til helseskader.

Lenke til kommentar
De fleste opplever denne svimmelheten de første gangene man prøver snus, men som du sier forsvinner denne svimmelheten etter bruk over en lengre periode. Kroppen er ikke vant til nikotinopptaket, og man føler derfor denne svimmelheten. Etter en stund blir kroppen vant til dette, og man vil da ikke lenger bli svimmel.

 

Ved lavt forbruk trenger du ikke å bekymre deg over helseskader, og snusen vil heller ikke påvirke kondisjonen din. Dog, bruk av snus over lengre tid kan (merk: "kan") føre til helseskader.

 

 

Trengte litt oppklaring ja. Så de aller fleste begynner igrunnen for denne "rusen", men etterhvert så blir det oftere og oftere og til slutt blir man avhengig av nikotinen. Er det slik?

Lenke til kommentar
De fleste opplever denne svimmelheten de første gangene man prøver snus, men som du sier forsvinner denne svimmelheten etter bruk over en lengre periode. Kroppen er ikke vant til nikotinopptaket, og man føler derfor denne svimmelheten. Etter en stund blir kroppen vant til dette, og man vil da ikke lenger bli svimmel.

 

Ved lavt forbruk trenger du ikke å bekymre deg over helseskader, og snusen vil heller ikke påvirke kondisjonen din. Dog, bruk av snus over lengre tid kan (merk: "kan") føre til helseskader.

 

 

Trengte litt oppklaring ja. Så de aller fleste begynner igrunnen for denne "rusen", men etterhvert så blir det oftere og oftere og til slutt blir man avhengig av nikotinen. Er det slik?

Etter at man har brukt snus regelmessig over en periode, vil du ikke merke noe til svimmelheten. Kroppen din venner seg til nikotinen og reagerer ikke slik at du blir svimmel. Da er du avhengig av nikotin og da er det vanskelig å slutte

Lenke til kommentar
De fleste opplever denne svimmelheten de første gangene man prøver snus, men som du sier forsvinner denne svimmelheten etter bruk over en lengre periode. Kroppen er ikke vant til nikotinopptaket, og man føler derfor denne svimmelheten. Etter en stund blir kroppen vant til dette, og man vil da ikke lenger bli svimmel.

 

Ved lavt forbruk trenger du ikke å bekymre deg over helseskader, og snusen vil heller ikke påvirke kondisjonen din. Dog, bruk av snus over lengre tid kan (merk: "kan") føre til helseskader.

 

 

Trengte litt oppklaring ja. Så de aller fleste begynner igrunnen for denne "rusen", men etterhvert så blir det oftere og oftere og til slutt blir man avhengig av nikotinen. Er det slik?

Etter at man har brukt snus regelmessig over en periode, vil du ikke merke noe til svimmelheten. Kroppen din venner seg til nikotinen og reagerer ikke slik at du blir svimmel. Da er du avhengig av nikotin og da er det vanskelig å slutte

Tja... Dette er da en sannhet med modifikasjoner.

 

Det er ikke sånn at når du ikke blir svimmel lenger, så *vips* er du avhengig av nikotin. Nikotin i seg selv er faktisk ikke så avhengighetsskapende som mange tror. Røyking/snusing er vanedannende, men ikke veldig avhengighetsskapende. De fleste problemene folk har med å slutte med en av disse går mer på det psykiske og sosiale. Du skal gjerne ha røyket/snust i noen år før du får noen kraftige abstinenser ved å slutte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
De fleste opplever denne svimmelheten de første gangene man prøver snus, men som du sier forsvinner denne svimmelheten etter bruk over en lengre periode. Kroppen er ikke vant til nikotinopptaket, og man føler derfor denne svimmelheten. Etter en stund blir kroppen vant til dette, og man vil da ikke lenger bli svimmel.

 

Ved lavt forbruk trenger du ikke å bekymre deg over helseskader, og snusen vil heller ikke påvirke kondisjonen din. Dog, bruk av snus over lengre tid kan (merk: "kan") føre til helseskader.

 

 

Trengte litt oppklaring ja. Så de aller fleste begynner igrunnen for denne "rusen", men etterhvert så blir det oftere og oftere og til slutt blir man avhengig av nikotinen. Er det slik?

Etter at man har brukt snus regelmessig over en periode, vil du ikke merke noe til svimmelheten. Kroppen din venner seg til nikotinen og reagerer ikke slik at du blir svimmel. Da er du avhengig av nikotin og da er det vanskelig å slutte

Tja... Dette er da en sannhet med modifikasjoner.

 

Det er ikke sånn at når du ikke blir svimmel lenger, så *vips* er du avhengig av nikotin. Nikotin i seg selv er faktisk ikke så avhengighetsskapende som mange tror. Røyking/snusing er vanedannende, men ikke veldig avhengighetsskapende. De fleste problemene folk har med å slutte med en av disse går mer på det psykiske og sosiale. Du skal gjerne ha røyket/snust i noen år før du får noen kraftige abstinenser ved å slutte.

 

Jeg trodde nikotin var et av de stoffene som var mest fysisk avhengighetsskapende. På lik linje med heroin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg trodde nikotin var et av de stoffene som var mest fysisk avhengighetsskapende. På lik linje med heroin.

 

Det er helt riktig! Jeg har ikke tall på hvor mange jeg har prøvd å slutte.. De 2-4 første dagene uten nikotin er et sant hælvete, du blir helt manisk etter nikotin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg trodde nikotin var et av de stoffene som var mest fysisk avhengighetsskapende. På lik linje med heroin.

 

Det er helt riktig! Jeg har ikke tall på hvor mange jeg har prøvd å slutte.. De 2-4 første dagene uten nikotin er et sant hælvete, du blir helt manisk etter nikotin.

 

 

 

Ja, er det som hadde vært kjipt, å bli skikkelig avhengig av snus. Men er det slik at de fleste som begynner å snuse blir lurt av den gode følelsen av nikotin fra begynnelsen og deretter snuser mer og mer for å så bli avhengig. Jeg har merket meg at det ikke er like behagelig å ta ein snus om det for eksempel er tre dager på rad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Jeg har snust i ca 7 -8 måneder nå og jeg også føler det samme. Blir avogtil svimmel av snusen. Først trodde jeg det var fordi jeg ikke hadde spist tidligere på dagen, men har nesten nett spist mat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...