fiskum Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Hei! Har plutselig sett nødvendigheten av å skaffe meg egen bil, da jeg er veldig lei av å låne/forholde meg til andre for å komme meg steder Dette er en bil jeg i utgangspunktet skal ha bare et år eller to, så det er jo en faktor at det ikke blir totalt tapsprosjekt Her er ca hva jeg leter etter: -En mindre bil med 5 seter(Golf, fiesta, astra, o.l). Stasjonsvogn er i utgangspunktet uaktuelt, med mindre det er et veldig lurt kjøp. -Så billig som mulig, og da mener jeg først og fremst eventuelle reparasjonskostnader som vil bli aktuelt. Drivstoff er selvfølgelig et pluss, men da jeg tenker på en liten bil vil jo ikke dette være et stort problem. -Driftsikker, starter/stopper når den skal Så det jeg lurer på er modell, bilmerke, hva jeg eventuelt skal se etter når jeg prøver/ser en bil. I tillegg har jeg noen spørsmål jeg gjerne vil ha svar på -Hva koster det og omregistrere en bil? Er det avhengig av noe? -Hva omtrent koster forsikring for en bil i den prisklassen/typen jeg tenker på(har ikke bonus foreløpig)? Dette ble mange spørsmål på en gang, men her er det bare å svare på den man kan/vil Takk! Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Omregristrering er avhengig av alder og vekt. Er bilen eldre enn 1995(?) så koster det vel rundt 1500kr. Forsikring må du nesten bare ringe rundt å sjekke selv. Men vil tro at Golfen er litt dyrere enn de andre du nevnte å forsikre ettersom det er en relativt populær ungdomsbil. Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Omregristrering er avhengig av alder og vekt. Er bilen eldre enn 1995(?) så koster det vel rundt 1500kr. Forsikring må du nesten bare ringe rundt å sjekke selv. Men vil tro at Golfen er litt dyrere enn de andre du nevnte å forsikre ettersom det er en relativt populær ungdomsbil. 96 mod og eldre er 1500kr i omreg, hvis den er 97 eller nyere kommer det ann på vekt. Under 1200kg er 3000ish, 1200-1600 eller noe er 6000ish Lenke til kommentar
M-J Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde kos deg billigere i drift blir det ikke! men regn med at den har gått 100k mer en det det står for den mangler et siffer først på killometer tellern så den starter på 0 etter 100k og vil ikke tro den har gått så kort som det står der! Endret 16. juli 2008 av M-J Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Tviler nok på at den gamle der har gått bare 80k ja, leste om en som kjøpte en som selger sa bare hadde gått 90k, men var stempel på 160k i servicehefte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå