Gå til innhold

Nytt billig skjermkort ala Geforce 6800 Ultra?

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har i lange tider hatt en pc med ett skjermkort type Geforce 6800 Ultra, og nå har det seg slik at vifta på den er ødelagt. Og jeg har ikke akkurat noen feit lommebok om dagen, så jeg ønsker å komme meg unna det her på en billigst mulig måte.

Så... jeg vil med andre ord ha ett billigst mulig skjermkort, men jeg vil IKKE ha noen nedgradering fra min gamle gode 6800 Ultra.

Jeg har PCI-E, så er det og sagt.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo titte litt på 8600GT eller 8600GTS. Disse er nok en god del bedre enn 6800 Ultra i ytelse. Men synes prisforskjellen blir ganske liten opp til f.eks 9600GT, som er mye, mye bedre. Så tror jeg ville gått for billigste 9600GT om jeg var deg. 9600GT er faktisk bare litt svakere enn 8800GT.

Ellers så kan du jo titte på demobrukte kort på komplett.no. Her bruker det å være endel kupp. Har sett 8800GT 512MB nede i 800 - 900 Kroner der.

Eksempel: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=351991

Vet ikke hvilke CPU du har da. Du bør minst ha f.eks AMD X2 på 2.2GHz hvis du skal få utnyttet 8800GT.

Uansett...

Her er link til et rimelig billig XFX 8600GTS på komplett.no. Dette er også fabrikkoverklokket. Koster 635,-. Og forresten, dette kortet er mye, mye raskere enn 6800 Ultra. Rundt 6300 poeng i 3DMark06. 6800 Ultra kommer ikke i nærheten. Tror du får noe over 2000 poeng? Går du for 8600GTS så setter det heller ikke særlige krav til din CPU. Sammenlignet med 8800 serien.

Link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334590

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Om det er mindre enn 5år siden du kjøpte kortet har du kjøpsloven du kan bruke. Dvs at om kortet er gåent får du ett nytt. Dette må du ta opp i butikken der du kjøpte det.

Har de ikke kortet i butikken lengre kan du kreve pengene tilbake for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...