hallvis Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Heisann. Jeg har fått et kjempe godt tilbud på 2 mbit bredbånd. Men i skrivet jeg fikk stod det at bare en maskin kunne kobles opp, og at nettverkkortets MAC-adresse blir brukt. Jeg har to maskiner i hub nettverk, med treeeeg oppkobling. Er det muligheter for å få oppkoblet begge maskinene? På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
Creature Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Nettverkortets mac-addrese er et nummer som er unikt for kvart nettverkskort, dette svarer ikkje akkurat på det du spurte om. Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Det du gjør er å koble 2 mbit linja i hovedmaskina di , så bruker du to nettverkskort i den , og bruker f.eks. Windows Internet Sharing og deler internet til den andre maskinen via det nettvkerskortet du ikke bruker , slik at du da får nett på begge maskinene. Lenke til kommentar
knut Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Du kan også bruke en router. Min smc barricade kan kopiere mac adressen fra et vilkårlig nettverkskort. Men hvis du får routeren før du får linja trenger du ikke å tenke på det, for da bruker den oprinnelige mac adressen til routeren. Men hvis du får linja før en eventuell router, kan den mac adressen kopieres til routeren sånn at det fortsatt ser ut som samme nettverkskort som kobler på nettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå