Gå til innhold

Linux suger, gode argumenter

the_fire

Anbefalte innlegg

Flott endring av Øystein Sunde sin flotte sang.

Med ikke prøvd det skikkelig mener jeg forresten folk som booter opp en live-cd, ikke får til de fancy 3D-effektene de så på youtube innen 5 minutter og flykter tilbake til Windows for senere å klage på at linux er et dritt OS.

Jeg står fortsatt på mitt når det gjelder at linux er et kraftigere OS enn Windows, men er også enig i at det er forbedringspotensiale når det gjelder å tilfredsstille "rett-frem" brukere.

Det skal forresten nevnes at jeg ikke er linux-bruker. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*snip*

Likte sangen din. Hadde akkurat samme problem som du har i 2002. Løsningen ble å låse nettverkskort fra en annen på kollektivet jeg bodde på, installere, kompilere ny kjerne med modul for nettverkskortet, ta ut det første nettverkskortet og boote. Det funket men var jævlig stress.

Angående resten føler jeg det faller litt i fisk. Du sier at folk vil bare gjøre jobben sin og dra hjem. Vell, på jobben skal man ikke behøve å tulle med avanserte funksjoner. Det blir urettferdig å skylde på Linux dersom du har en dårlig systemansvarlig på jobb. Om sysadm gjør jobben sin bør det ikke spille noen rolle hvilket OS du faktisk kjører. Så der synes jeg du kommer med en dårlig anklage.

Hadde du heller sagt dette om hjemmepcen hadde du kanskje hatt et poeng. Mannen i gata gidder ikke å lære seg noe særlig, og vil bare sjekke e-posten sin. Men det er ingen som tvinger deg å gjøre noe annet enn det i Linux. Om man hadde fått Linux gjennom puppen på samme måte som de fleste får Windows gjennom puppen, så hadde det heller ikke her gjort noen forskjell hva man brukte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...