Toast Is Pimp! Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Linux til folket = Ubuntu Får ikke bootet opp live CD-en på mammas computer. Noen tingelinger skrevet i bootings parameter hjalp. Men ikke alt. Får du et hælvette med linux så har du et hælvette. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Vet ikke om jeg skal le eller gråte jeg nå ... Kanskje bare le til jeg gråter er enklest! Men, utrolig gullkorn må jeg så. Meget god underholdning. Hvis man plasserer seg på hue så har man vel ikke så meget man skal ha sagt? Linux til folket = Ubuntu Får ikke bootet opp live CD-en på mammas computer. Noen tingelinger skrevet i bootings parameter hjalp. Men ikke alt. Får du et hælvette med linux så har du et hælvette. Ta deg en liten røyk nå! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Bruker A er vel ikke tilfeldigvis en kjent bruker som er glad i Burn? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Nei, det er ikke han! Bare kopier et sitat og søk etter det, så finner du fort tråden. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Vet ikke om jeg skal le eller gråte jeg nå ... Kanskje bare le til jeg gråter er enklest! Men, utrolig gullkorn må jeg så. Meget god underholdning. Hvis man plasserer seg på hue så har man vel ikke så meget man skal ha sagt? Linux til folket = Ubuntu Får ikke bootet opp live CD-en på mammas computer. Noen tingelinger skrevet i bootings parameter hjalp. Men ikke alt. Får du et hælvette med linux så har du et hælvette. Ta deg en liten røyk nå! Fedora 7. Gikk bra. Etterlitt -> Rotet det til og så -> Hælvette! Først bootsektoren, så noe angåande eyecandien. Shitfuckdumbshit. Ubuntu. Jippi! Går jo bare lækkert. Men vent! Hva faen!! SHIT! Jada, reinstall nå igjen. Endret 12. august 2008 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Fedora 7. Gikk bra. Etterlitt -> Rotet det til og så -> Hælvette!Først bootsektoren, så noe angåande eyecandien. Shitfuckdumbshit. Ubuntu. Jippi! Går jo bare lækkert. Men vent! Hva faen!! SHIT! Jada, reinstall nå igjen. Hva er det du holder på med siden du må reinstallere hele tiden. PS! Dette er absolutt ikke tråden for dette her. Jeg anbefaler at du tar det videre i GNU/Linux -> Den frie kafeen. Der for du helt sikkert god hjelp Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Neida. Det var før det. Har fått masse hjelp fra den delen av forumet. Første linux var Fedora 7 og 8. Så prøvde jeg Ubuntu 8.04 eller no. KONGE! Gikk så over til Fedora 9. Men siden det var akkurat komment ut slet jeg med drivere til skjermkortet. Og jeg hadde glemt alt jeg hadde lært om og få Flash til og fungere i Fedora 8. Linuxen ble et rot grunnet at jeg slet med Flash. Alt låste seg i hytt og pine. Firefox datt ut og kom inn igjen. Maskinen låste seg. Var veldig rart. Aldri opplevd en slik låsing før, spessielt siden jeg er vokst opp med Windows. Linuxen regarte ikke. Men jeg kunne trykke gå i menyer osv. Tror det er Fedora 9 som enda er på maskinen. Får se når jeg kommer sørover. Men som sakt. Dette var med 64-bit. Og jeg går uansett ikke ned til 32-bit grunnet positive erfaringer i Windows XP Pro x64. Framtiden er 64-bit. Og med meg på statestikken så hjelper jeg på. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Nå er jeg ingen ekspert på Linux, men jeg føler at bruker A har noen poenger. Linux er nok en smule mer pirk for brukeren før det er satt opp ordentlig og det krever nok litt mer datakunnskaper hvis jeg ikke tar helt feil. For en person som skal bruke maskinen i en jobb, så er han nok ferdig oppsatt med alle programvare mye raskere ved å kjøre windows. Mulig jeg er helt på jordet her, så jeg sier ikke at dette er fasiten. Allikevel er det inntrykket jeg har fått. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Det eneste Linux krever er litt google-skills.. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Din egen bestemor ville helt sikkert hatt større problemer med å sette seg inn/instalere/konfigurere Linux enn Windows, så jeg er faktisk ikke helt enig med deg. Det er faktisk ikke alle som tenker over muligheten til å søke etter spørsmålene de stiller på google, selv så banalt det høres ut for en Pc-nerd. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Neinei. Og det er jo de som ikke vet hva en datamaskin er. Da kan det jo være litt vanskelig å slå den på. Det står jo ikke akkurat "PRESS THIS BUTTON TO START YOUR PERSONAL HOME COMPUTER" på knappen... Og google er jo bare for nerder, så det kan vi jo se bort fra! Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Det eneste Linux krever er litt google-skills.. Jupp! Brukervenligheten detter jo ned som et takras da. Men det er jo linux det, ikkno for hvermansen uten en nerd som kan hjelpe 24/7. Men det er skikkelig gøy når man har linux på egen pc og faktisk får det stabilt og virkende... Endret 24. august 2008 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Neinei. Og det er jo de som ikke vet hva en datamaskin er. Da kan det jo være litt vanskelig å slå den på. Det står jo ikke akkurat "PRESS THIS BUTTON TO START YOUR PERSONAL HOME COMPUTER" på knappen... Og google er jo bare for nerder, så det kan vi jo se bort fra! Jeg har vel aldri påstått at google bare er for nerder? Jeg sier bare at å søke etter drivere og feilmeldinger (osv) ikke er like naturlig for din egen bestemor som for deg selv. Selv om Linux neppe er vanskelig å få til å virke, så krever det tross alt enkelte basisferdigheter. Alt i alt vil nok derfor Windows være lettere for en pc-ukyndig person. Jeg ser vel egentlig på meg selv som nerd også, jeg er på ingen måte redd for ordet. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Bare du ikke kaller meg eller andre for nerder, så er det greit for min del... Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Vi er da alle nerder. Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Gikk tilbake til XP jeg etter å ha prøvd en KDE installasjon etter et par mnder.. Men når du får d til å funke er Linux så rått at d kunne erstatte hele ferskvaredisken på Spar! ; D (Har fortsatt Backtrack 3 og en Slax distro med ophcrack på minnepenner : D) Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Men når du får d til å funke er Linux så rått at d kunne erstatte hele ferskvaredisken på Spar! ; D Genialt utsagn. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Jeg har tro på at en person som aldri har drevet med data kan lære seg linux minst like enkelt som Windows. Hvis personen derimot har lang erfaring med Windows så vil det ta tid å venne seg til en ny måte å tenke på. Linux som OS er mye kraftigere enn Windows, ganske enkelt fordi du kan gjøre hva du vil med det. Det finnes (nesten) ikke grenser. Syns fortsatt det er utrolig hvor mye folk tørr å uttale seg om sånne ting når det er opplagt at de aldri har prøvd det skikkelig. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Det eneste Linux krever er litt google-skills.. Og at noen fikser den #¤%&)(/=)?=(/%&/&%¤ dritt-driveren til nettverkskortet mitt. Fritt etter Øystein Sunde: En pol'timann er slått ned, han roper på politi, han spytter blod og svarer sjæl: "Jeg kommer mandag klokka ti". Jeg har en loddebolt som ikke virker, den må loddes med seg sjæl. Jeg greier ikke å spelle gittar før jeg har fått ordentlig træl. Jeg sitter her med bredbånd, men jeg kommer ikke på nettet, for Linux'en' min er no skrammel og driver'n er'kke den rette. Jeg har ringt til supporten, men de driver meg fra vettet. De sier jeg må kompilere ny driver og den må jeg hente på nettet. Men jeg kommer ikke på nettet, for fanken, jeg kommer ikke på nettet, for Linux'en min er no skrammel, og driver'n er'kke den rette. Jeg har ringt til supporten, men de driver meg fra vettet, de sier jeg må kompilere ny driver, og den må jeg hente på nettet. Men jeg kommer ikke på nettet for fanken! jeg kommer ikke på nettet for Linux'en min er no skrammel og driveren e'kke den rette jeg har ringt til supporten og det driver meg fra vettet de sier jeg må kompilere ny driver og den må jeg hente på nettet Syns fortsatt det er utrolig hvor mye folk tørr å uttale seg om sånne ting når det er opplagt at de aldri har prøvd det skikkelig.Det er enda mer utrolig at Red Hat linux (nå Fedora) etter 14 år fortsatt ikke har klart å lage et OS som booter på min datamaskin, og at man så selv får skylda for ikke å ha prøvd det skikkelig! (PS: Standard linux-kjerne booter, en masse distroer booter ikke. Hva slags kvalitetskontroll er dette? Den er jo ¤%& meg dårligere enn kvalitetskontrollen i ferskvardisken på Spar!) Kom ikke her å si at Linux er brukbart, kjære venn, for da skal jeg personlig finne deg å kjøre fem par agurker opp i rævva di.Hvis du er homse og Linux-fan: nå har du sjansen! Linux som OS er mye kraftigere enn Windows, ganske enkelt fordi du kan gjøre hva du vil med det.Det er ikke sant. Det én ting man ikke kan gjøre med Linux, som man kan gjøre med Windows: poste dritt om det på internett uten å bli flamet.Uansett er det helt feil tenkemåte. Folk flest vil ikke bruke PCen til å lage en atomreaktor, de vil bare lese e-posten sin. Men du kan ta gift på at de klarer å komme borti atomreaktor-knappen midt under et møte, hvis den finnes. Folk flest er rett og slett ikke interessert i å kunne gjøre "spennende" ting. De vil bare ha jobben sin gjort og gå hjem til middag. For mange muligheter gjør det vanskeligere å finne den rette, og brukeropplevelsen blir deretter. Med andre ord: dess "bedre" og mer fleksibelt Linux blir, dess dårligere passer det for vanlige brukere. Det er som om en gammel dame skulle bli rådet til å kjøpe trekkspillbuss med fem ratt, åtte eksosrør, to toaletter (hvorav ett opp-ned), seksten girspaker (for uavhenging giring på hvert hjul), og egen sjåfør/driver (som hun må kompilere selv), fordi "mer er bedre". Og selvfølgelig: klarer hun ikke å kjøre bussen er det bare å bare å kjøre den tilbake til forhandleren for å be om hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå