Gå til innhold

Fra Kamera til pc problem

Anbefalte innlegg

Jeg har et Panasonic NV-GS90 filmkamera som jeg har kjøpt nylig, Lagringsenheten er Mini-DV og jeg skal ha det over på Dataen. Det skal gå an å ta det over ved hjelp av en USB kabel som går fint, "det er instalert og klar til bruk". Det står at det er en USB-videoenhet, men dataen mener at det er et web-camera og funktionene er "ta bilde"...

Noen råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En DV kabel er vel Firewire. Du må også ha Firwire kontakt på pc'en for å bruke dette.

Viss du vet at det skal fungere å overføre film med USB så kan du vel bare sjekke hvordan dette skal gjøres i bruksanvisningen.

Har selv kun brukt Firwire. Var egentlig ikke klar over at man kunne bruke USB til dette, men nå er jo ikke jeg helt oppdatert heller da :)

Lenke til kommentar

DV-utgangen er FireWireutgang. Noen Panasonic-modeller kan overføre video over USB. Dette krever medfølgende driver, PC som har USB2, samt operativsystem som er XP sp2 eller nyere.Det mest stabile er uansett å bruke FW (DV-ut). Du får kjøpt FW 400-kort til en billig penge. På et par av kortene følger det også med FW-kabel og et simpelt redigeringsprogram. Du trenger ikke FW 800, så det er bare å velge et av de billigste. Det trengs ingen drivere til kortene, så det er bare å sette den i, og begynne overføringen via et redigeringsprogram. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...