Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Testing av kjønnsykdommer. Vondt?

konduktans

Anbefalte innlegg

Noen leger vil ha betaling for testing av kjønnssykdommer, men du har krav på å teste deg gratis. Det SKAL være gratis i Norge. Den eneste sykdommen du trenger å frykte i Norge er klamydia, med mindre du har vært å plukket opp noen nigerianske horer i byen eller hatt gruppesex i Thailand. Don't worry.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ikke noe godt ut med en slik en inn i tissen. Veit at noen liker det(kilde google og søk genital extreme body modification Husker ikke hva det het), men for min del virker det litt for ubehagelig. Fikk en slik "q-tips" i nesa engang jeg hadde en skikkelig hardcore dobbeltsidig lungebetennelse(crp på 315, hvis jeg ikke husker helt feil). Det var noe helt groteskt vondt. Så jeg tror ikke jeg gidder noe mer enn tisseprøve altså :p

Lenke til kommentar

Altså... Jeg lurer litt på hvilke leger dere går til hvis de klarer å gjøre det vondt. :p Ubehagelig? Ja absolutt, men ikke vondt.

har vært både hos fastlege og på Olafiaklinikken (som er en avdeling av rikshospitalet som ligger i Oslo sentrum, og som driver behandling, forebygging og sjekking av SOS. Og reisevaksiner forsåvidt, men det var irrelevant). På Olafiaklinikken var det ikke noe problem. De gjør det titalls ganger om dagen, så de har trening. Der fikk jeg også sånn metall-spatel inn (for de som har vært borti det før). Denne var mer ubehagelig enn q-tipen.

Hos fastlegen min var det forsåvidt mer ubehagelig. Mye fordi de ikke gjør det så ofte, så det var litt sårt et par dager etterpå.

Og for de som lurte på hvorfor jeg fikk det jævla metall-spatelet, så er det jo fordi saken er at man må betale hvis man ikke har mistanke om noe, men det er gratis hvis man mistenker at det er noe. Tror jeg puttet på litt mange symptomer, så de tok hurtigtest av clamydia. :p Den er slik at man får svaret når man er der. De ser på prøven i mikroskop og slikt (den kan ikke si definitivt at man har clamydia, men kan gi en god indikasjon)

Lenke til kommentar
...eller må man ha sånne ting inni tissemannen? Isåfall, gjør ikke det noe inni gamperæva vondt?

Denne teknikken har vært utdatert i evigheter. Nå for tida klarer vi oss med urinprøve for de fleste sykdommer. Heldigvis.

tror faktisk denne teknikken fortsatt blir brukt i en del sammenhenger

en bekjent av meg kunne fortelle om en mildt sagt traumatisk opplevelse for noen uker siden

Lenke til kommentar
Det er også gratis å ta en klamydia-test hos fastlegen sin, bare så det er sagt...

En lege jeg hadde sa det er kun hvis man har mistenke om klamydia ved at feks partner/eks har sykdommen. Men går jo selvfølgelig an å dra en spansk en.

Lenke til kommentar
tror faktisk denne teknikken fortsatt blir brukt i en del sammenhenger

en bekjent av meg kunne fortelle om en mildt sagt traumatisk opplevelse for noen uker siden

Ja som du leser videre så har jeg allerede blitt rettet på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...