Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Deling av Online ADSL med SMC Barricade

Anbefalte innlegg

Har netopp fått ADSL'en fra telenor 4mnd forsinket, og var som en liten unge da jeg skulle sette opp nettverket. Kobla alt sammen som det skal, og gikk in i firmware for å sette opp deling over PPPoE. Når jeg deretter prøver å koble til, får jeg bare "Username and password: failed". Noen som har peiling på hva som kan være feil, og hva jeg skal gjøre? Det er tydelig at det er kontakt hele veien, og alle led-lamper som skal lyse, lyser.

Og nei, jeg har ikke skrevet passord og brukernavn feil 90 ganger feil. Jeg bruker samme linja nå, men direkte koblet til adsl-modemet, og da funker det med samme brukernavn og passord.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har netopp fått ADSL'en fra telenor 4mnd forsinket, og var som en liten unge da jeg skulle sette opp nettverket. Kobla alt sammen som det skal, og gikk in i firmware for å sette opp deling over PPPoE. Når jeg deretter prøver å koble til, får jeg bare "Username and password: failed". Noen som har peiling på hva som kan være feil, og hva jeg skal gjøre? Det er tydelig at det er kontakt hele veien, og alle led-lamper som skal lyse, lyser.

Og nei, jeg har ikke skrevet passord og brukernavn feil 90 ganger feil. Jeg bruker samme linja nå, men direkte koblet til adsl-modemet, og da funker det med samme brukernavn og passord.

Husket @online.no etter brukernavnet?

Lenke til kommentar

Hmm.....høres snodig ut. Jeg hadde akkurat samme problem da jeg skulle sette opp roteren jeg også. Har telenor og SMC Barrricade. Fikk også samme feilmelding, men det ordnet seg da jeg slang på @online.no på brukernavn.

Er du sikker på at du har kontakt med routeren? Prøvd å pinge den? :shrug:

Lenke til kommentar

Har kontakt med alt. Den sender og mottar, men får failed hver gang. Jeg kjøpte den på mandag hos komplett data, og leverte den inn igjen på tirsdag, fordi jeg tenkte også at den var defekt. Fikk den tilbake på onsdag, og de sa de hadde lagt inn ny firmware og testet den opp mot NextGenTel, og det funket. SÅ tviler på at den er defekt.

Det er helt sikkert en fillefeil, men jeg har sett meg så blind på dette at jeg ikke makter å finne den.

Lenke til kommentar
Har kontakt med alt. Den sender og mottar, men får failed hver gang. Jeg kjøpte den på mandag hos komplett data, og leverte den inn igjen på tirsdag, fordi jeg tenkte også at den var defekt. Fikk den tilbake på onsdag, og de sa de hadde lagt inn ny firmware og testet den opp mot NextGenTel, og det funket. SÅ tviler på at den er defekt.  

Vel, NGT bruker ikke PPPoE så er det en bug i forbindelse med dette så hjelper det ikke mye og teste den slik.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

1. koble wan port på Routeren til ADSL modemet.

2. koble pcene ti routeren i de ledige portene

3. sette op pcen som det står i manualen

4. sette opp routerenn

Trykk på Primary Setup i routeren

Trykk på change på wan type. velg PPPOE

PPPoE Account skriv bruker navn som du brukker oss telenord

PPPoE Password skriv passord du brukker oss telenord

5. Save og rebbot routen

6. nå kan du koble til internett, Ved å trykke på connect i firmwiren

routeren

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...