Wlffrsether Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Har netopp fått ADSL'en fra telenor 4mnd forsinket, og var som en liten unge da jeg skulle sette opp nettverket. Kobla alt sammen som det skal, og gikk in i firmware for å sette opp deling over PPPoE. Når jeg deretter prøver å koble til, får jeg bare "Username and password: failed". Noen som har peiling på hva som kan være feil, og hva jeg skal gjøre? Det er tydelig at det er kontakt hele veien, og alle led-lamper som skal lyse, lyser. Og nei, jeg har ikke skrevet passord og brukernavn feil 90 ganger feil. Jeg bruker samme linja nå, men direkte koblet til adsl-modemet, og da funker det med samme brukernavn og passord. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Har netopp fått ADSL'en fra telenor 4mnd forsinket, og var som en liten unge da jeg skulle sette opp nettverket. Kobla alt sammen som det skal, og gikk in i firmware for å sette opp deling over PPPoE. Når jeg deretter prøver å koble til, får jeg bare "Username and password: failed". Noen som har peiling på hva som kan være feil, og hva jeg skal gjøre? Det er tydelig at det er kontakt hele veien, og alle led-lamper som skal lyse, lyser. Og nei, jeg har ikke skrevet passord og brukernavn feil 90 ganger feil. Jeg bruker samme linja nå, men direkte koblet til adsl-modemet, og da funker det med samme brukernavn og passord. Husket @online.no etter brukernavnet? Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Jepp. Har prøvd både med og uten, med samme resultat. Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Du har satt opp alt dette. LAN IP Address WAN Type PPP over Ethernet PPPoE Account PPPoE Password PPPoE Service Name Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Gå ppå SMC.com Support Broadband Router og finn routeren din last ned den nyeste Firmware. Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Jepp. Alt er satt opp korrekt. Ny firmware har jeg allerede lastet ned og lagt inn. Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Fungerer den nå da. vis ikke så sett opp alt Primary Setup på nytt. Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Har du fulgt bruker manual helt gjennom. skrud av det som skulle av. Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Ja. Har fulgt alt til punkt og prikke. Har satt opp innstillingene gang på gang, men kommer ikke lenger. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Ja. Har fulgt alt til punkt og prikke. Har satt opp innstillingene gang på gang, men kommer ikke lenger. Da vil jeg tro den er defekt. Lenke til kommentar
morfin Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Hmm.....høres snodig ut. Jeg hadde akkurat samme problem da jeg skulle sette opp roteren jeg også. Har telenor og SMC Barrricade. Fikk også samme feilmelding, men det ordnet seg da jeg slang på @online.no på brukernavn. Er du sikker på at du har kontakt med routeren? Prøvd å pinge den? Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Har kontakt med alt. Den sender og mottar, men får failed hver gang. Jeg kjøpte den på mandag hos komplett data, og leverte den inn igjen på tirsdag, fordi jeg tenkte også at den var defekt. Fikk den tilbake på onsdag, og de sa de hadde lagt inn ny firmware og testet den opp mot NextGenTel, og det funket. SÅ tviler på at den er defekt. Det er helt sikkert en fillefeil, men jeg har sett meg så blind på dette at jeg ikke makter å finne den. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Har kontakt med alt. Den sender og mottar, men får failed hver gang. Jeg kjøpte den på mandag hos komplett data, og leverte den inn igjen på tirsdag, fordi jeg tenkte også at den var defekt. Fikk den tilbake på onsdag, og de sa de hadde lagt inn ny firmware og testet den opp mot NextGenTel, og det funket. SÅ tviler på at den er defekt. Vel, NGT bruker ikke PPPoE så er det en bug i forbindelse med dette så hjelper det ikke mye og teste den slik. Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 Haha.. Fikk det til å funke til slutt. Eneste som var galt var at under "service name" sto det Online ADSL (som telenor skrev i infoen at det skulle stå), men det måtte stå Telenor for at det skulle funke. Gogo telenor. Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 1. koble wan port på Routeren til ADSL modemet. 2. koble pcene ti routeren i de ledige portene 3. sette op pcen som det står i manualen 4. sette opp routerenn Trykk på Primary Setup i routeren Trykk på change på wan type. velg PPPOE PPPoE Account skriv bruker navn som du brukker oss telenord PPPoE Password skriv passord du brukker oss telenord 5. Save og rebbot routen 6. nå kan du koble til internett, Ved å trykke på connect i firmwiren routeren Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Grattis. vis du skal spille på www.zone.com så må du gå på Special AP og skrive 6667 på trigger, og 2300-2400,28800-29100 på Incoming Ports. tilsutt må du krysse av på enable og save og reboot Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 Oki.. du vet kanskje hva jeg må gjøre her også du http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=102256 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå