henkeZ Skrevet 15. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) Hallo! Hva synes dere? Er det for kjedelig? Takk for kritikk! EXIF: EOS 20D og 24-105mm f/4 IS @24mm 1/200 f/8 ISO 100 EDIT: La til exif. Endret 15. juli 2008 av Djupviken Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2008 Det var et vakkert bilde, harmonisk komponert, behagelige farger og fint lys, bra fokus. (En ørliten skjevhet i horisont-linjen, 0,25 grader) RandiA Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 15. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2008 Hallo! Hva synes dere? Er det for kjedelig? Takk for kritikk! Et helt greit bilde, men du kan godt jobbe litt med komposisjonen. Horisonten kan nok med fordel plasseres i tredelingen av bildet. Savner også et "blikkfang", blikket roter mye rundt for å finne noe å se på. Båten blir "borte". Tror jeg ville zoomet inn noe her, og heller droppet noe av himmelen til fordel for en bedre gjengivelse av båten. Båten er kanskje også litt uheldig plassert, men det er selvfølgelig ikke alltid så lett å gjøre noe med... Sjøen på bildet og steinene er dog fine, og jeg tror kanskje jeg ville fokusert på det - selv om du "mister" mye av bildet. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 15. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2008 Jeg likte dette bildet umiddelbart da jeg så thumbnail'en, men desverre ødla båten veldig mye. Det hadde blitt mye finere uten. Komposisjonen er bra og bildet har potensiale til å være vakkert. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 16. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2008 Jeg liker bildet, men jeg tror jeg ville ventet med å ta det til båten var kommet et stykke videre, eller helt ut av bildet. Francis Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 16. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2008 God stemning! Båten kunne gjerne ha vært litt mer fremtredende i bildet og horisonten må rettes opp. Ser ut som at den kommer fra mørket, og er på vei inn mot lyset til venstre ^^ Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 16. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2008 Brukte du Raw format? Har du redigert noe? jeg tror dette bildet kan få mye mer "liv" "action" med litt spake justering om du har Raw filen, eller noe Curves og Levels leking om du bare har en .JPG ... Jeg sier leking for det er sånn vi alle lærer best (tror jeg) å leke til vi ser ett bra resultat... Jeg vet pmNormal syns jeg leker på kanten til for mye fargejustering, men jeg liker å gi bildene liv og skarphet, (har ett bilde tamme farger vill jeg ikke se på det.) Jim, from the "new" school of Color-play... Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. juli 2008 Takk for kommentarer! Brukte du Raw format? Har du redigert noe? jeg tror dette bildet kan få mye mer "liv" "action" med litt spake justering om du har Raw filen, eller noe Curves og Levels leking om du bare har en .JPG ... Jeg sier leking for det er sånn vi alle lærer best (tror jeg) å leke til vi ser ett bra resultat... Jeg vet pmNormal syns jeg leker på kanten til for mye fargejustering, men jeg liker å gi bildene liv og skarphet, (har ett bilde tamme farger vill jeg ikke se på det.) Jim, from the "new" school of Color-play... Jepp, brukte RAW. Kan godt sende deg RAW-filen om du vil, setter stor pris på om du vil hjelpe meg i PS! Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 16. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2008 Takk for kommentarer! Brukte du Raw format? Har du redigert noe? jeg tror dette bildet kan få mye mer "liv" "action" med litt spake justering om du har Raw filen, eller noe Curves og Levels leking om du bare har en .JPG ... Jeg sier leking for det er sånn vi alle lærer best (tror jeg) å leke til vi ser ett bra resultat... Jeg vet pmNormal syns jeg leker på kanten til for mye fargejustering, men jeg liker å gi bildene liv og skarphet, (har ett bilde tamme farger vill jeg ikke se på det.) Jim, from the "new" school of Color-play... Jepp, brukte RAW. Kan godt sende deg RAW-filen om du vil, setter stor pris på om du vil hjelpe meg i PS! bare å maile [email protected] kan se hva jeg får til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå