Gå til innhold

Dårlig forkledde ateister

Anbefalte innlegg

Det viser bare at det er to faktorer som begge finnes i samme land, ikke nødvendigvis at det ene kommer som en årsak av det andre.

Når begge kombinasjonene alltid opptrer i tospann, kan man a) begynne å lure, eller b) klage på metoden eller påkalle generell usikkerhet rundt statistikk og urederlighet blant forskere. Velg den du liker best! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når begge kombinasjonene alltid opptrer i tospann, kan man a) begynne å lure, eller b) klage på metoden eller påkalle generell usikkerhet rundt statistikk og urederlighet blant forskere. Velg den du liker best! :)

Eventuelle vente på annen type forskning enn statistikk som kan forsterke eller svekke tanken om at den ene er årsaken til den andre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
dersom du mener skapelsesberetningen er feil, så må en stoooooooooooor del av moderne forskning forkastes, alt fra geologi til biologi

Jaha? Du snakkar om fyrste Mosebok si skaping, eller ei anna form for skaping?

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke tolke det på andre måter enn et dårlig skuespill når "ateister" sitter dag etter dag og skriver inlegg på diskusjon.no om hvor fæl Gud er.

Kan det hende at det er en del skap-kristne som skjuler seg bak maskene?

Jeg holdt på på samme måten selv, før jeg ble kristen. "Å Gud er sååå forferdelig og alt med kristendom er sååå dumt og teit!"

Må vel bare innrømme det, ja. Jeg er på vei til å bli kristen, og misunner kristne deres personlige forhold til Jesus.

Lenke til kommentar

Nei, jeg liker rasjonalitet, argumenter, vitenskap og fornuft. Ingen fan av påstander uten bevis. Spesielt ikke når det de gjør er å dele mennesker inn i grupper etter hva som vil skje med dem når de dør.

Så slapp av, Beller'n! Det er ikke du som er mislykket, det er budskapet ditt. Ingen kunne gitt meg et bedre inntrykk av kristendommen enn deg!

Endret av isbit
Lenke til kommentar
Det er ikke alltid noe i det, men det kan forekomme.

Men det finnes en haug av kristne anti-homser, ang. læreren i Bibelen. Vil det da si at de er homofile, siden de er imot det?

Dessverre, det går nok an å være fullt og holdent imot en ting. :)

Tja. Ted Haggard er vel et godt eksempel. Men han er jo kurert nå :whistle:

Lenke til kommentar
Jeg holdt på på samme måten selv, før jeg ble kristen. "Å Gud er sååå forferdelig og alt med kristendom er sååå dumt og teit!"

Hvordan henger det på greip at en ateist sier "gud er forferdelig". Gud er noe du tror på, litt sånn som jeg tror på nessie.

Lenke til kommentar

Poenget til Bellicus er vel at det er svært mange som bruker mye energi på å rakke ned på kristendommen her. Og slik som man plaget jentene man likte i 8., liker man også egentlig kristendommen.

Dessverre er det nok ikke slik Bellicus. Eneste sammenhengen er noen vokser det av seg ;)

Lenke til kommentar
Jeg er helt og holdent mot nazisme, men jeg gidder ikke snakke om det. Jeg synes det er forkastelig, og ikke verd å bruke tiden min på å snakke om. Så hvorfor har ikke ateister samme holdningen ovenfor kristendom, de som jo faktisk ikke tror Gud eksisterer i det hele tatt.

Hvorfor diskuterer du for kristendommen?

Kanskje jeg lokker noen ut av skapet til slutt :innocent:

Vel, kan det tenkes at vi ateister også vil lokke kristne ut av skapet? Min grunn til å diskutere mot kristne på forumet er vertfall fordi jeg prøver å spre fornuft, ikke fordi jeg er skapkristen.

Lenke til kommentar
Jeg er helt og holdent mot nazisme, men jeg gidder ikke snakke om det. Jeg synes det er forkastelig, og ikke verd å bruke tiden min på å snakke om. Så hvorfor har ikke ateister samme holdningen ovenfor kristendom, de som jo faktisk ikke tror Gud eksisterer i det hele tatt.

Nazisme eksisterer, og nazisters handlinger får konsekvenser for levende mennesker.

Guds eksistens er lite sannsynlig, og likevel får troendes handlinger konsekvenser for levende mennesker. Pluss at det er en emosjonelt basert kontrovers, og slike er alltid festlige å kaste seg inn i.

Lenke til kommentar

Enhver ekte ateist kan nok ikke bli kristen, av den enkle grunn at denne har klart den i grunn utrolig simple oppgaven det er å forstå at kristendom og annen religion er noe som hører fortiden til. Jeg mener det at religion hadde sine gode sider for over tusen år siden, men man må jo innse at denne vitsen ikke er morsom lenger. Kristne og andre religiøse kan sammenlignes med folk som faker latter 10 minutter etter at en vits er fortalt. Ja, det er irriterende for de andre som sitter rundt.

I mine øyne var religion et nødvendig onde i gamledager, da den gemene hop ikke hadde lese- og skrivekunnskaper.

Religionen var en måte å formidle lover og regler, moral osv. på. Dette var jo forsåvidt en smart løsning. Det er nedslående å se folk i det 21. århundret som fortsatt må klamre seg til idèen om at det finnes ting som guder. Om en ser det fra et nøytralt synspunkt, er det jo selvsagt at pendelen vil svinge mot ateismen, rett og slett fordi kristendom er unødvendig.

Nå skal det sies at jeg ikke ønsker å gå ut å kalle alle kristne for dumme, for oppdragelsen har en veldig stor innflytelse på en persons livssyn, og jeg tror man må være ganske skarp og selvstendig for å fraskrive seg en religion man har blitt oppdratt aktivt under i ung alder.

Lenke til kommentar

Dersom Kristendommen er en sann religion, vil jeg bli møtt av en svært ubehagelig overraskelse når jeg dør. Det er det ingen tvil om. Likevel lefler jeg nok ikke med Kristendommen.

Det faktum at jeg overhodet ikke er bekymret over mine stadige fornektelser av Kristendommen, burde gi deg og andre kristne en pekepinn på hvor sannsynlig jeg mener det er at religionen er sann. Jeg er overhodet ikke redd for å havne i Helvete.

Er dere kristne redde for å havne i Islams Helvete? Nettopp.

Kan dere bevise at Allah ikke er den sanne gud? Selvfølgelig ikke. Men dere trenger heller ikke motbevise troen deres for å skjønne at den er absurd! Bevisbyrden ligger på dem. Både kristne og ateister skjønner dette. Nå gjenstår det bare for de kristne å forstå at deres egen tro ikke er et fnugg mer sannsynlig enn muslimenes. Måten de selv ser på andre religioner, er måten vi ateister ser på alle religioner. Kristne fornekter de aller fleste gudene som det finnes beretninger om. Alt en ateist gjør er å fornekte én ekstra gud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...