Gå til innhold

Dårlig forkledde ateister

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke tolke det på andre måter enn et dårlig skuespill når "ateister" sitter dag etter dag og skriver inlegg på diskusjon.no om hvor fæl Gud er.

Kan det hende at det er en del skap-kristne som skjuler seg bak maskene?

Jeg holdt på på samme måten selv, før jeg ble kristen. "Å Gud er sååå forferdelig og alt med kristendom er sååå dumt og teit!"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg tror ikke at ekte ateister noen gang kan bli kristene, da det krever at de kaster fra seg all fornuft, og av en eller annen grunn pluttselig ikke trenger beviser lengre.

så alle som sier de har vært ateister for å så bli "born Again" har aldri vært ekte ateister, de har bare hvert tvilere, eller mistet motet med sin religion.

Lenke til kommentar

er vel mer om at vi ateister stiller spørsmålet, hvorfor skal vi tro på en gud og hvorfor lar en gud la verden gå til grunne?

i vårt syn blir det feil at man skal hendvise seg til en gud om tilgivelse når man har gjort noe galt.

det viktigste du må huske på er at dette er bare min mening, andre har sikkert sine egne meninger :thumbup:

men kan godt hende at det er noen kristene føler seg ubekvemt når de sier at de tror på en gud nor folk spør

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar
Jeg holdt på på samme måten selv, før jeg ble kristen. "Å Gud er sååå forferdelig og alt med kristendom er sååå dumt og teit!"

Du var ikke ateist.

Og jeg møter mange flere kristne som sier "Å ateiste er sååå dumt og teit".

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke tolke det på andre måter enn et dårlig skuespill når "ateister" sitter dag etter dag og skriver inlegg på diskusjon.no om hvor fæl Gud er.

Jeg vet ikke om det var myntet på meg, men siden vi har hatt et par uoverensstemmelser vedrørende bønn de siste par dagene, tar jeg meg den frihet å stille et motspørsmål: hva er det som gjør at du ikke kan tolke det som annet enn dårlig skuespill at noen ikke tror på det samme som deg? Det er vel ikke så mange som har sagt at Gud er fæl, men det er temmelig mange som stiller spørsmålstegn ved religion/gudetro, og dem prøver du nå ganske sleipt å stemple som falske idioter. Ateister og andre tvilere har vel den samme motivasjon for og rett til å diskutere emnet som dere kristne/troende har, så jeg ser ikke hvordan du kan tro at du er så mye bedre at du kan rakke ned på dem som stiller seg spørrende eller tvilende til det du tror på.

Lenke til kommentar

Tror nok trådstarter har rett. Det må være noen undercover kristne her som har tatt på seg ateist-kappen for å komme inn i vår innerste krets og en gang for alle avsløre våre hemmelige planer om verdensdominans :!:

Lenke til kommentar

Jeg er nok en av de du muligens sikter til, derfor velger jeg å svare. Hvorfor tror du noen av oss er skap-kristne? Er det ikke mulig for ateister å se at kristendommen har mye ondt i seg og enormt med ondskap har blitt gjennomført i kristendommens navn?

Lenke til kommentar
jeg vill tro at grunnen til at Ateister benytter seg av metafysiske påstander er for å vise hvor latterlige de er.

Men du legger ikke merke til i hvor stor grad disse metafysiske påstandene handler om kristendom. En religion som jo etter de fleste sin mening knapt skiller seg fra andre religioner i det hele tatt, og som hverken er mer eller mindre latterlig enn andre religioner.

Lenke til kommentar
jeg vill tro at grunnen til at Ateister benytter seg av metafysiske påstander er for å vise hvor latterlige de er.

Men du legger ikke merke til i hvor stor grad disse metafysiske påstandene handler om kristendom. En religion som jo etter de fleste sin mening knapt skiller seg fra andre religioner i det hele tatt, og som hverken er mer eller mindre latterlig enn andre religioner.

Næmen så flott at vi kan bli enig om at all religion er tull da. :)

Lenke til kommentar

Det er fordi kristendommen er den som står oss nærmest, ergo det er derfor den vi vet mest om.

Men fint det at du innser at kristendommen er verken mer eller mindre latterlig enn den greske mytologi.

The religion of one age is the literary entertainment of the next.

Ralph Waldo Emerson

Detter er akkurat som de "er du homofob er du nok skaphomse" teoriene.

Ja, er en teori som ligner. Det er jo noe i det da. Er det ikke?

Det er ikke alltid noe i det, men det kan forekomme.

Men det finnes en haug av kristne anti-homser, ang. læreren i Bibelen. Vil det da si at de er homofile, siden de er imot det?

Dessverre, det går nok an å være fullt og holdent imot en ting. :)

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
Det er ikke alltid noe i det, men det kan forekomme.

Men det finnes en haug av kristne anti-homser, ang. læreren i Bibelen. Vil det da si at de er homofile, siden de er imot det?

Dessverre, det går nok an å være fullt og holdent imot en ting. :)

Sikkert en del kristne homofile, sånn som f.eks. "God hate fags" plakat-bærende kristne.

Jeg er helt og holdent mot nazisme, men jeg gidder ikke snakke om det. Jeg synes det er forkastelig, og ikke verd å bruke tiden min på å snakke om. Så hvorfor har ikke ateister samme holdningen ovenfor kristendom, de som jo faktisk ikke tror Gud eksisterer i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Sikkert en del kristne homofile, sånn som f.eks. "God hate fags" plakat-bærende kristne.

Jeg er helt og holdent mot nazisme, men jeg gidder ikke snakke om det. Jeg synes det er forkastelig, og ikke verd å bruke tiden min på å snakke om. Så hvorfor har ikke ateister samme holdningen ovenfor kristendom, de som jo faktisk ikke tror Gud eksisterer i det hele tatt.

Faktisk, jeg tror ikke de fleste som bærer "God hate fags" plakater er homofile.

Nei, du gidder ikke å snakke om nazisme fordi det er en ideologi som nærmest døde den 30. april, 1945. Tro meg, hadde jeg laget en tråd hvor jeg la frem et nazistisk synspunkt, og argumenterte for at Hitler var en god mann så ville du ha brukt tiden din til å skrive meg imot.

Grunnen til at vi ateister diskuterer kraftig om kristendom (og annen religion) er at dette er en ideologi som for all del ikke er død. Det finnes utallige mennesker i verden som er troende religiøse, og vi ateister mener at dette ødelegger for hva verden kunne ha vært.

Hvorfor diskuterer du for kristendommen?

Lenke til kommentar
Hvorfor diskuterer du for kristendommen?

Kanskje jeg lokker noen ut av skapet til slutt :innocent:

Forresten så stusser jeg litt på tittelen på tråden her. Trådstarter snakker jo ikke om ateister som er forkledd, men kristne som forkler seg som ateister.

Kan vel tolkes begge veier, alt etter som hvordan du ser på det.

"dårlig forkledde kristne" føler jeg mer ville beskrevet kristne som ikke er særlig kristne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...