Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor mye KB/s har du fått på et en linje ISDN??


Anbefalte innlegg

Jeg synes selv også at det er umulig, men jeg lover deg; opplever du det selv kan du fort skifte mening. Hvorfor ikke finne frem modemet igjen og prøve :wink:

 

:)

 

Du er sikkert i god tro når du skriver at du selv har "sett" det...

Men hva har du sett...noen tall på skjermen.

 

Med mindre du er av den oppfatning at nettopp DITT modem og DIN linje presterer over det forklarlige, hinsides all kjent vitenskap innenfor fysikk og elektronik, er det vell bare å slå seg til ro med at tallet du har "sett" ikke helt stemmer med realitetene...

 

Hele greia blir litt sånn "jeg-har-erfart-noe-positivt-som-jeg-ikke-helt- forstår", og trekker dermed en konklusjon basert på antagelser og spekulasjoner på tvers av de kjente vitenskapelige lover og regler...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
husk at 64 kb/s kanalene styres av 16kb/s kanalen

var det en kommentar til mitt innlegg? mener du da at headerene til ip-pakkene går i 16kbit-kanalen og "dataene" i 64kbit-kanalen? hmm. det er vel ganske umulig. det fysiske mediumet aner ikke hva slags data det sender. et header-bit er helt likt et data-bit..

Lenke til kommentar

min sinnsykeste hastighet over ISDN: Jeg lasta ned følgende fil:

ftp://ftp.xfree86.org/pub/XFree86/4.3.0/b...ommon/Xf100.tgz

 

Hastighet: stabilt 19 kB/s :D (nei, kjørte ikke dobbel. Snakka i tlf. samtidig...)

 

Lå på nesten 30 kB/s når jeg lasta ned ei PDF-fil over Kazaa Lite...

 

Jeg digger at noen smarte hoder fant opp komprimering over dialup-linje, men fatter ikke hastigheta jeg fikk på den XFree86-fila..... Er ikke den ganske komprimert fra før?

Lenke til kommentar

Trykk på en link til en fil (f.eks SnowDOG sin sang).

Da får du opp "Save as, and where" IKKE TRYKK NOE

Vent en stund (9 min på isdn singel), og trykk ok.

Da skal du få ca 4MB/s nedlastning. .... vell, kansje ikke.

 

 

Men over til MEG som virkelig HAR fått stor hastighet på lastingen.

Da Telenor startet ISDN-turbo for to(?) år siden, så ville jeg og en kamerat teste dette. Han lagde en 12MB fil med bare 0'er (nuller).

Da jeg lastet ned den fikk jeg 360KB/s. Det var selvsagt et spesialtilfelle som du aldri møter i reallife, men i vanlig bruk går den ofte opp mot 20-25 K når filene ikke er altfor komprimerte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...