vestlia Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Hei! Har nå gått ca ett år siden jeg kjøpte min bærbare pc, og har bestemt meg for å renske den for støv. Jeg har åpnet den, og den var ganske støvete i viftene. Problemet mitt er nå få vekk støvet! Jeg har tidligere spurt i forumet om dette problemet,og de anbefalte trykkluft. Problemet er bare at jeg ikke har fått tak i trykkluft, så jeg tenkte jeg fikk bruke støvsugeren. Men kan støvsugeren suge for hardt? Og er det noen fare når viftene surrer rundt som bare f***? Virker også som støvet liksom har grodd fast litt, siden jeg ikke får av alt det ytterste med Q-tips engang... Noen som har tips å gi til en stakkar? Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Du får kjøpt trykkluft på små bokser på bla. chlas Ohlson.. Ikke så lurt å bruke støvsugeren for mye ved elektronikken, den kan produsere mye statisk elektrisitet som kan ødelegge komponenter.. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Hmm, noen som isåfal kunne linket til den trykkluften som er safe å bruke? Har sett på noen bokser på expert og elkjøp, men begge disse var det andre stoffer nedi... Og er trykkluften sterk nok til å blåse bort alt støvet? Hadde egentlig tenkt å renske den med støvsugeren i kveld, men siden dette ikke er lurt får jeg heller vente til i morgen Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Denne kan brukes.. (ikke billig...) Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Og da er det bare å peise på med denne på vifta? Burde man feste vifta på et vis så denne ikke surrer rundt? Og er den sterk nok til å fjerne støvet som nesten så grodd inn ut? Lenke til kommentar
m99 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Ta ut vifta og gjør den ren med Zalo-vann og en lett fuktet Q-tips, da kommer du også til for å støvsuge kjøleribbene skikkelig. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Viftene på min bærbare pc er ikke så lett å ta ut, så tar ikke sjangsen på den. Tror heller jeg bruker trykkluften da! Ellers takk for forslaget Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 stapp en hårnål, noe anna for å kile vifta fast mens du gjør dette. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Ok,tror du det går greit å sette en q-tips ned på hver side for å hindre at den surrer rundt? Hva kan i værste fall skje om man ikke gjør dette? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 I verstefall kan jo vifta ryke, men det er jo egentlig mye som skal til. Men klipp av de bommulsdottene før du stapper dem nedi, slik at du ikke får bomull nedi vifta. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Takker for all hjelp Fikk renska den i dag ved hjelp av trykkluft, men noe var som sagt litt grodd ned, så dette fjernet jeg med en vår Q-tips. Jeg lot viftene gå rundt, og heldigvis ble ingenting ødelagt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå