shrek_2 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Hei. Jeg har en WD elements 500GB som plutselig har blitt "RAW", Noen som har tips til hvordan jeg kan konvertere den til NTFS igjen uten å slette innholdet? Prøvde "Convert g: /fs:ntfs" i cmd men får beskjed om stasjonen G: er allerede NTFS. Hjelp ønskes! mvh. shrek_2 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Du har antagelig en korrupt partisjonstabell. Her er et diagnoseprogram som inspiserer partisjonstabeller og bootsektorer. Gjør det mulig å finne ut hva som er galt. Last ned denne filen, kjør programmet, og legg MBRlist.txt og BPBxlist.txt filene som vedlegg i svaret. http://home.online.no/~paulsen8/MBRlister.zip Lenke til kommentar
shrek_2 Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Takk for at du prøver:) Her er de. MBRlist.txt BPB0list.txt BPB1list.txt Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Partisjonstabell og bootsektor er OK. Det må være noe annet som er korrupt, f.eks MFT. Det er dessverre ingen enkel løsning på dette (som jeg vet om). Eneste jeg kan foreslå er å bruke file recovery program, som GetDataBack. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Kanskje fdisk /mbr virker i Vista. Min vista er død nå, så jeg får ikke sjekket. I allefall må den komandoen kjøres som administrator. Convert commandoen også.... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Tror du har lest bare en linje i første spørsmålet og fullstendig oversett resten? Dessuten, fdisk virker nok ikke i Vista, det var et DOS program. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå