Gå til innhold

Oppdatering av software på Canal Digital HD tuner

Anbefalte innlegg

Fikk en HD tuner fra Canal Digital igår.

Det er den til 990 kroner.

Men den imponerte meg ikke på noe vis. Går ikke å slå på igjen etter at jeg slår den av så lenge det står en HDMI kabel i den. Eneste mulighet er å dra ut strøm ledninga i veggen. Hva er vitsen med å gi ut en tuner man ikke kan bruke optimalt?

Så står det i instruksene at man kan manuelt oppdatere tuneren's software, ved å dra ut strømledning, sette den inn, vente 3 sekunder for så å trykke på OK knappen og deretter INFO kanppen. Da skal det komme frem noen tall på displayet som viser at den laster oppdatering.

Jeg har prøvd dette, men null og niks skjer.

Gjør jeg det rett eller er det en mer spesifik måte å gjøre dette på?

Har en 40" Full HD Samsung TV jeg kjøpte fra komplett for noen uker siden.

Dessuten er det IKKE mulig å bruke TV'ns text tv så lenge HDMI kabelen er koblet til.

Og den innebygde text-tv i tuneren er så unik at det er 2 siders minne i den.

Latterlig tuner.

Endret av gogga
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk en HD tuner fra Canal Digital igår.

Det er den til 990 kroner.

Men den imponerte meg ikke på noe vis. Går ikke å slå på igjen etter at jeg slår den av så lenge det står en HDMI kabel i den. Eneste mulighet er å dra ut strøm ledninga i veggen. Hva er vitsen med å gi ut en tuner man ikke kan bruke optimalt?

Så står det i instruksene at man kan manuelt oppdatere tuneren's software, ved å dra ut strømledning, sette den inn, vente 3 sekunder for så å trykke på OK knappen og deretter INFO kanppen. Da skal det komme frem noen tall på displayet som viser at den laster oppdatering.

Jeg har prøvd dette, men null og niks skjer.

Gjør jeg det rett eller er det en mer spesifik måte å gjøre dette på?

Har en 40" Full HD Samsung TV jeg kjøpte fra komplett for noen uker siden.

Dessuten er det IKKE mulig å bruke TV'ns text tv så lenge HDMI kabelen er koblet til.

Og den innebygde text-tv i tuneren er så unik at det er 2 siders minne i den.

Latterlig tuner.

Antar at du har HD mottageren uten harddisk. Det kan sikkert være lurt å ikke benytte diseqC switch (og flere hoder) i dette systemet. De fleste mottagerene støtter ikke diseqc når de oppgraderes over luft.

Om dette er problemet ditt er jeg likevel usikker på.

Sjekk om du mottar kanaler som CCTV9 på kanalnummer 117 siden software til de fleste boksene sendes på samme frekvens som CCTV9. Mottar du ikke CCTV9 så har du signalproblemer fra antennne/LNB. Det kan være finjustering som må til. I værste fall er det feil på LNB/kabel eller det er vegitasjon som delvis skygger for signalet.

Når det gjelder HDMI og teletext så støtter ingen TV'er teletext sendt via HDMI. HDTV formatene støtter faktisk ikke teletext i det hele tatt. Det er litt synd at TV produsentene ikke har tenkt såpass langt at man selv kunne velge kilde for teletext slik man kan med lyden mange TV'er.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hvordan kan hd pvr'en "tvangsoppdateres"?

http://avforum.no/forum/satellitt/69244-sl...-et-signal.html

Når det gjelder Samsung så skal de ha problemer med bakoverkompabilitet til HDMI 1.1. Slik bakoverkompabilitet

skal det være i følge HDMI standarden. Samsung oppgraderer TV'ene kostnadsfritt så vidt jeg har forstått det (tror til og med de betaler frakt begge veier). Litt merkelig dersom de fortsatt selger TV'er med gammel software.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...