NoWiSee Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Jeg sitter nå på Oslo Lufthavn gardermoen og venter på flyet mitt. Planen var å bedrive tiden med å sitte og surfe på nettet. Men som med alle steder som har trådløse hotspots så koster dette penger å bruke. Så jeg åpnet nettleseren og fikk opp siden som forteller meg at jeg kan betale via mange forskjellige løsninger. Så jeg tenkte jeg skulle prøve sms løsningen som Telenor har. Trykker på lenken og får opp telenor.no sin side for betaling. Akkurat idet jeg skal til å sende sms for å betale så spretter messenger klienten min opp og begynner å koble til, og vips så var den på nett. Merkelig tenker jeg.. det skal jo ikke fungere med mindre jeg faktisk har tilgang til internett. Så jeg prøver å navigere til en annen side i nettleseren. Men får bare opp OSL sin side som forteller at jeg må betale. Hmm.. jeg har tilgang til internett, men uansett hvilken side bortsett fra telenor sine jeg prøver så ender jeg bare opp på samme startside. Da slår det meg.. REMOTE DESKTOP.. Jeg har alltid den stasjonære pcen min hjemme på, og der kan jeg logge på via remote desktop. Så jeg logger på remote desktop, og blir møtt med velkomstskjermen som spør etter passord.. SWEET. Jeg logger på og kan surfe fra nettleser over remote desktop. Så for alle som skal ut og reise og regner med å tilbringe litt tid på OSL, skru på remote desktop på pcen og surf så mye du vil gratis. Hastigheten er også veldig god Lenke til kommentar
vgard Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Haha, genialt tips. Får sette opp RD neste gang jeg skal henge litt på OSL da(tviler på det skjer med det første).. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Takk for tipset! Håper det virker på andre flyplasser også. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Takk for tipset! Skal til Kroatia på slutten av sommerferien, vurderer å ligge over på flyplassen, så det passet fint Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Dette skal huskes til neste uke. Takk for tipset! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Sånn et tips til alle de som har internett fra telenor: Dere kan logge på med brukernavnet å passordet på OSL, slik at alle telenorkunder kan surfe "gratis" (blir ikke gratis, i den forstand at man må betale for ADSL hjemme) Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Sånn et tips til alle de som har internett fra telenor: Dere kan logge på med brukernavnet å passordet på OSL, slik at alle telenorkunder kan surfe "gratis" (blir ikke gratis, i den forstand at man må betale for ADSL hjemme) Blir nettet hjemme koblet ut mens man surfer på OSL da? Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Sikkert ikke. Du logger jo bare inn med telenor-kontoen din. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Alternativt kan nok en SSH-tunnel settes opp til en HTTP-proxy. http://www.google.com/search?hl=en&saf...oxy&spell=1 Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Det er mange vidåpne nettverk blandt annet på Oslo S også... men det er ikke akkuratt det stedet man "Henger"... Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Grunnen til at dette funker er at de sperrer alt annet en telenor/osl i dns. Sett statisk dns så har dere nett. Evt kjør en proxy på port 53. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Sånn et tips til alle de som har internett fra telenor: Dere kan logge på med brukernavnet å passordet på OSL, slik at alle telenorkunder kan surfe "gratis" (blir ikke gratis, i den forstand at man må betale for ADSL hjemme) Blir nettet hjemme koblet ut mens man surfer på OSL da? Nei. Jeg snakket med min bror på msn. Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 har du telenor på mobilen også får du gratis pålogging der, bare tast inn mobilnummeret ditt og passord hvis du har registrert deg for sånne "mine sider" på telenor.no Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Funket ikke på Sola (Stavanger). Reykjavik yet to be tested. Lenke til kommentar
Sokkhove Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 I Budapest var internettet gratis. var kjempehappy for det. kom til gardermoen og måtte betale... da blei eg litt oppgitt. hurra! Kvifor i all verden kan det ikkje vere gratis i norge når det er det i ungarn? berre måtte dele det:p Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Dette fungerer vel på Rygge også forresten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå