Flimzes Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Den pc'en er jo mye større, så blir jo litt urettferdig sammenligning. Vet det er urettferdig sammenligning, men er desperat og trenger sårt hjelp. Fant pcen på multicom.no, må man ha med vista ? Har vista ultimate som følgte med min pc fra komplett, kan jeg innstallere det ? Ja det kan du, og du kan bestille den fra multicom uten os. Hvorfor sjekker du ikke bare konfiguratoren selv? Den svarer nok de fleste spørsmål. http://www.multicom.no/SystemConfigurator....551228;c:100561 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) Lager en ny tråd i "Hjelp til kjøp og salg av PC" forumet, kom og hjelp meg der Link: HER Endret 15. juli 2008 av Slettet+981287349 Lenke til kommentar
Cookie1 Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Hmm...Angrer på at jeg kjøpte M570 nå "Buyers remorse..." Lenke til kommentar
And1Baller Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Jeg har tenkt å bestille 570+ (kom ut igår) men ble litt i tvil da jeg så den der. Allikevel tror jeg at jeg går for 570+ pga skjermen. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Hmm...Angrer på at jeg kjøpte M570 nå "Buyers remorse..." Prismessig kommer de jo ganske likt ut, ihvertfall med 8800m gtx, ytelsesforbedringen er minimal. eneste er om du vil ha e-sata, hdmi uten adapter og en litt mindre pc, ellers er jo den jo temmelig lik Lenke til kommentar
morslilleole Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Hmm...Angrer på at jeg kjøpte M570 nå "Buyers remorse..." Prismessig kommer de jo ganske likt ut, ihvertfall med 8800m gtx, ytelsesforbedringen er minimal. eneste er om du vil ha e-sata, hdmi uten adapter og en litt mindre pc, ellers er jo den jo temmelig lik Var det jeg kom fram til også. Bestilte M570 for en liten stund siden, men den er ikke sendt fra Multicom. Tror ikke jeg gidder å avbestille den for så å bestille M860. Lei av å vente nå=P Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Hva er best ? Multicom Kunshan D900 Multicom Kunshan M860 Multicom Kunshan M570+ Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 D900 hvis ytelse er viktigst, men vekt\støy og pris ikke er så viktg. M570 hvis du vil ha stor skjerm, mye ytelse til en kurrant pris, M860 hvis du vil ha mye ytelse i et så ltie og lett format som mulig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Ser at begge har 17" Widescreen WUXGA 1920x1200 blank skjerm (glare). Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Ser at begge har 17" Widescreen WUXGA 1920x1200 blank skjerm (glare). Jepp, men D900 vil bli raskere pga bedre prosessor og mulighet for dobbelt skjermkort, men den er også større, tyngre, bråker mer og koster mer. Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Jepp, men D900 vil bli raskere pga bedre prosessor og mulighet for dobbelt skjermkort, men den er også større, tyngre, bråker mer og koster mer. Etter å ha lest diverse brukertester på nettet har jeg inntrykk av at dette faktisk ikke er tilfellet, til tross for desktop-komponenter. Maskinen er visstnok veldig stillegående. Resten er selvfølgelig sant. Kilder: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=11442669 Jeg har aldri oppgitt meg selv som kilde før, hehe. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Jeg vet ikke om den bråker mer, bare antar det siden det er desktop cpu i den på tross av mer kjøling. Men mulig noen som har prøvd begge kan bekrefte\avkrefte dette? Lenke til kommentar
hansedvo Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) ALDRI KJØP NOE FRA MULTICOM. Jeg gjorde desverre det, og de er veldig useriøse hvis du får noe problemer eller begynner å klage. Bare begynne å søke på google etter "multicom klage", "multicom useriøs", osv. og ring forbruker for å spørre om hvor mye klage multicom har fått. Endret 16. juli 2008 av hansedvo Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 ALDRI KJØP NOE FRA MULTICOM. Jeg gjorde desverre det, og de er veldig useriøse hvis du får noe problemer eller begynner å klage. Bare begynne å søke på google etter "multicom klage", "multicom useriøs", osv. og ring forbruker for å spørre om hvor mye klage multicom har fått. Jeg har tre venner som har kjøpt multicom pc'er, og med unntak av at de ikke ville ta inn pc'ene for støvrens, så har de oppført seg ypperlig. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Det kan se ut som ytelsen på 8800m gtx og 9800m gt er omtrent identisk: link til sammenligning I og med at 9800m gt er rimeligere så ville jeg valgt det framfor 8800m gtx EDIT: Ganske utrolig at du kan få ei maskin med det råeste skjermkortet du kan oppdrive med 320 gb hdd, 4 gb minne, 2.4 GHz cpu og tubrominne til under 13000,- inkl frakt Endret 17. juli 2008 av Delavar Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 tror dere at den høyeste oppløsning blit for slitsomt for 8800m GTX, slik at du må sette den ned i spill? Blir det ikke da bedre å velge en lavere oppløsning? Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 De eneste grunnene jeg kan se som taler for å velge 1920x1200 oppløsning på en 15.4" er; 1: Du har behov for ektremt stor plass, for eksempel hvis du driver med design av noe slag. 2: Du trives best med at alt på skjermen er sinnsykt lite. 3: Du har stort behov for å se full HD video på en liten skjerm. Som du sier vil spill kjøre bedre i lavere oppløsninger, og derfor kan det lønne seg å ha en lavere native oppløsning, men personlig synes jeg ikke det er noe problem å kjøre et spill utenfor skjermens native oppløsning. Så lenge det er et spill hvor grafikken beveger på seg (fps for eksempel) merker ikke jeg noe til den "fuzzyness" som oppstår, med mindre jeg går skikkelig inn for å merke det. Dette er selvfølgelig bare min personlige mening. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Skal jeg ha en kraftig bærbar i dag forventer jeg at den har en fullverdig HDMI implementasjon med lyd integrert. Merkelig at de ikke kan få på plass dette. Ellers holder det lenge med 1680*1050 i desktop oppløsning, 720P HDTV oppløsning på en 15,4". Eksternt via HDMI og DVI får man selve full 1080P og 1920*1200. Det som er viktigere er god lysstyrke og kontrast i sterke lysforhold ute. (veranda, hage osv) Endret 17. juli 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Henrik_32 Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Jag är svensk bosatt i Norge och fick min Multicom Kunshan M860 efter att först ha väntat en månad på densamma. Jag har en del invändningar mot köpet som skiljer sig en del från det som jag har läst hittills. Jag är inte helt kompis med tangentbordet/tastaturet som är lite segt och inte alls påminner om den kvalitet som man finner hos exempelvis Sony VAIO. Sony VAIO har dessutom en avsevärt mycket skarpare och bättre skärm. Ovanstående hade jag dock inte haft något problem att acceptera. Något betydligt värre är den pixelpolicy som Multicom tillämpar och som jag vill att potentiella kunder noga betänker. Multicom accepterar inte retur av skärmar med frysta pixlar annat än om flera förekommer i en ruta på 5x5 pixlar. Döda pixlar som är svarta eller vita får inte förekomma mer än en i en ruta på 5x5 pixlar. Placering av de defekta pixlarna har ingen som helst betydelse så om du får en ilsket lysande grön pixel mitt på skärmen så är det synd men du får skylla dig själv enligt Multicom. Jag fick själv en skärm med en frusen pixel nära mitten av skärmen. Den lyser blått och kan ses på mörka skärmbilder. Jag har aldrig någonsin tidigare varit med om defekta pixlar och anser att detta borde vara skäl för reklamation på en pc som kostar i underkant av 18.000,- kr, men Multicom tillämpar en för kunderna ofördelaktig pixelgaranti som jag anser att alla konsumenter bör vara väl medvetna om innan de hamnar i samma situation som jag som får acceptera en maskin med störande pixelfel. Jag råder er att se efter alternativa pcs innan köp. Ifall någon är intresserad så kan jag klistra in min dialog med Multicom för att bekräfta deras "service". Flera producenter opererar med 100% pixelgaranti dock inte Multicom. Jag har sett fler som haft problem med skärmen på Clevo M860TU där just pixelfel varit ett irritationsmoment. 14 dagars returrätt när man väntat en mindre evighet på att få hem maskinen och dessutom vänta ytterligare en evighet på att få en till maskin som sannolikt också har pixelfel? Nej, det verkar inte vara en speciellt god idé då det väl kostar en hel del bara att få returnera. Har förresten försökt med diverse software, UD Pixel utan att få bort denna frysta pixel. Återigen. Accepterar ni döda/frysta pixlar. Då är Multicom Kunshan M860 ett bra val, annars bör man värdera alternativ som tillämpar bättre pixelpolicys. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Noen som har denne maskinen? Hvor bak på maskinen åpner jeg for å dytte inn mere ram? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå